تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هاشمی رفسنجانی: بوی توطئه می‌آید

اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید براساس اظهارات محمد یزدی و اطلاعاتی که در اختیار وی گذاشته شده، «توطئه‌ای» در کار است.

به گزارش ایسنا، آقای هاشمی این مطلب را امروز سه‌شنبه در جمعی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه‌های قم بیان کرده است.


محمد یزدی، روز گذشته، اظهارات هاشمی مبنی بر اینکه آیت‌الله علی خامنه‌ای، «اصلح‌ترین» فرد برای حل و فصل مسائل است را «توهین» به رهبری دانسته بود.

آقای یزدی که رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است، پیش از این در چندین نوبت، حملات تندی متوجه مواضع هاشمی رفنسجانی در خصوص حوادث پس از انتخابات کرده بود.

هاشمی گفته است: «مهم‌ترین دلیل این حملات، مواضع اینجانب درباره لزوم رعایت حقوق مردم و همچنین دفاع از شخص رهبری و پرهیز از افراط بر اساس عقیده و اعتقاد قلبی‌ام است.»

وی افزوده است: «در مورد سخنان اخیر آقای یزدی، همان‌ گونه که قبلا هم گفتم، جوابم تا کنون به سخنان توام با عصبانیت و غرض‌آلود ایشان، سلام بوده است.»

«مهم‌ترین دلیل این حملات، مواضع اینجانب درباره لزوم رعایت حقوق مردم و همچنین دفاع از شخص رهبری و پرهیز از افراط بر اساس عقیده و اعتقاد قلبی‌ام است»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت که در روز‌های آینده، درباره مواضع آقای یزدی در جلسه انتخابات رهبری و عملکرد وی در قوه قضائیه، «به صورت کتبی مطالبی را گوشزد» خواهد کرد.

هاشمی در عین حال گفت که «ساختار نظام اسلامی، متکی بر اسلام و سرمایه اعتماد مردم است و هر گونه انحراف از آن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.»

هاشمی رفسنجانی ۲۶ تیرماه، پیشنهاد آزادی زندانیان، دلجویی از خانواده آسیب‌دیدگان و فراهم کردن فضایی آزاد برای اظهار‌نظر مخالفان را مطرح کرده بود.

این پیشنهاد‌ها با گذشت بیش از پنج ماه از آن زمان، تاکنون عملی نشده‌ و هاشمی تاکید کرده که هنوز هم «به کلیات» آن معتقد است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به کسی‌ که کتاب امیرکبیر را نوشته میشود اعتماد کرد،تا وقتی‌ که این آقای هاشمی‌ هست به مملکت آسیبی نخواهد رسید،یزدی ...کی‌ باشه که بتونه با رفسنجانی‌ در بیفته!!

-- mahmood reza ، Jan 26, 2010

نه آخوند. این بوی درختان تنومند سبز ایران است که پس از ١٤٠٠ سال از خواب زمستانی برخواسته اند و به زودی بوی «الوداع» را برای شما مهمانان نا خوانده به ارمغان خواهند آورد.

-- Hooman ، Jan 26, 2010

نکته جالب و عجیب اینست که نامه ها بیانیه ها و گفته های آقایان خاتمی موسوی و کروبی همواره از طرف نزدیکان آنان مورد تفسیر و تحلیل قرار میگیرد ولی خود حضرات هرگز برای رفع شبهه و شفاف سازی نظرشان نمیایند و اظهار نظر کنند که منظورشان چه بوده تا واقعیت برای مردم روشن شود۰ چرا صداقت و شهامت تایید و یا تکذیب گفته هایتان را ندارید اگر ریگی بکفش تان نیست ؟


پخش وسیع این تفسیرها هم از طرف حزب توده و فدایی است به منظور ماستمالی کردن ساخت و پاخت ها و افشای حقیقت . بابا موسوی خودش گفت طرفدار نظام هست و برای نجات نظام آمده . بعد بیانیه داد که دولت باید پاسخگو باشد ! باید دولتی باشد که پاسخگو باشد ؟ اگر دولت نامشروع است به کی باید پاسخگو باشد ؟ به شما یا مردم ؟ به رهبرش و سپاه پاسخگوست . موسوی شما هم که نظام را قبول داری باید رهبرش را قبول داشته باشی . اگر قبول نداری به دولت چکار داری رهبر را مواخذه کن ! لازم نیست زنت یا ابو الفضل فاتح یا مخملباف یا ... به جای تو هر روز یک حرف بزنن !
مردانه بیا بیرون و مثل هوادارانت رهبر را مورد خطاب قرار بده . کروبی اما مثل او ... نیست از اول فقط با دولت مساله داشت و مثل همیشه حکم رهبر را پذیرفت بدون دغل کاری . مردم هم تکلیفشان را با او میدانند .
اما تو موذی هستی . با خاتمی هم موذی بازی درآوردی . مثل توده ای ها .
مردم گول این ها را نخورید. اینها نظامشان را نمیگذارند طرف شما را بگیرند . کل ماجرا پروژه است . در روسیه و اتاق فکر پوتین علیه انقلاب مخملی طراحی شده . مثلا موسوی یا کروبی بیان چی میشه ؟ موسوی حتا جرات نداشت قول بدهد وزیر زن میگذارد. میگفت مجلس باید تایید کند . تو اگه راست میگی معرفی کن بعد بزار مجلس مخالفت کنه ! اونوقت از طرف خامنه ای وعده میداد گشت ارشاد رو ور میداره !

-- samakayyar ، Jan 26, 2010

آقای هاشمی رفسنجانی تا ترا و خانواده ات را در چرخ گوشت چرخ کنی نینداخته اند دست از تذبذبت بردار! یک روزی دیگر چنان دیر خواهد شد که ریشه ی تو نیز زده شود، انوقت نه نزدی مردمی که سی سال به آنها پشت کردی و همراه و همپیمان تمامی جنایت و خیانات بودی را خواهی د اشت و این نظام مقدس هم ترا همچون یک تکه گوشت در همان چرخ که گفتم خواهد انداخت! این خامنه ای با تو آن کند که با محسن روح الامینی کرد، و با یاسر و محسن محمد تو نیز آن کند که با علیمحمدی و دکتر رامین پوراندرجانی و دیگران و با تو آن کند که تو نیز با بازویت علی فلاحیان در وزارت اطلاعات با علی اکبر سیرجانی و هزاران دیگر کردی! هشدار بیا و راست بگو تا دیر نشد!
زنده باد انقلاب سبز
...
زنده باد جمهوری ایران
به احتمال زیاد آنها در سر کودتایی، در کودتا می پرورانند! خواهی دید حضرت آقا

-- سرمدی از تهران ، Jan 26, 2010

پاسخ هاشمی به یزدی دردی از مردم دوا نمی کند. بویژه که مردم و رهبری را در یک رده گذارده است که بر خلاف مردمسالاریست که مردم برتری دارند.

-- ایرانی ، Jan 27, 2010

بوی آش پشت پاست آقای عزیز که برای شما میپزند

-- sina ، Jan 27, 2010

دیگ به دیگ می گه روت سیاه!

-- اصغر ، Jan 27, 2010

شامه این دوست ما هم که خیلی ضعیفه!


سی ساله بوی گندش ایران و منطقه و دنیا رو برداشته، تازه فهمیده؟


خدا عزتت بده.

-- باهوش ، Jan 27, 2010

جناب هاشمی صبح بخیر!!!

-- بدون نام ، Jan 27, 2010

اکبر آقا، ساعت خواب! تاریخ ٣١ ساله حکومت اسلامی مملو از توطئه، ترور و ایجاد ترس و وحشت بوده است. چطور بویش تازه به شما رسیده است!؟ حکومت اسلامی بر پایه توطئه و حذف دگراندیشان بنا شده است.
حسنی،

-- Hasani ، Jan 27, 2010

اقای هاشمی شما چرا شما که خانوادگی سیاستمدارید یعنی هنوز نفهمیدید میخوان هر کودومتونو یکی یکی ترتیبتونو بدن اول از هم جداتون میکنن با وعدههای پشت پرده مثلا با ما باش ما گند کاریی خانوادت رو بی خیال میشیم وقتی کار اونها رو ساختن نوبت شماست اون موقع خیلی دیره نه مردم رو دارید نه موسوی وکسای دیگه وجود دارن که بهشون تکیه کنید مردم کاملا کارها وهرفهاتونو زیر نظر دارن

-- aseid ، Jan 27, 2010

اینا همه ش جنگ زرگریه!

بشنو و باور نکن!

یزدی که همیشه کنار خمینی دیده می شد و حالا هم که کنار خامنه ای!

یا اینا دستشون تو دست همه، یا اینکه واقعاً زور یزدی و جناح فوق محافظه کار از همه اینا بیشتره!

فرقش چیه؟ ...!

-- بی اعتماد به هر چیز و هر کس و ناکس! ، Jan 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)