تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار غرب به ایران درباره افزایش تحریم‌ها

وزرای خارجه ایالات متحده آمریکا و ایتالیا خواستار مشارکت بیشتر اعراب در حل پرونده هسته‌ای ایران شدند و به مقام‌های تهران در خصوص افزایش تحریم‌ها هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، هیلاری کلینتون و فرانکو فراتینی، در یک کنفرانس خبری مشترک در واشینگتن، این اظهارات را مطرح کردند.


کلینتون و فراتینی، وزرای خارجه آمریکا و ایتالیا (AP)

آقای فراتینی، فعالیت‌های اتمی تهران را موجب نگرانی دموکراسی‌های غربی، آمریکا، اروپا و حتی اعراب دانست.

به گفته وی، غرب درباره مشورت با کشورهای منطقه خاورمیانه در خصوص فعالیت‌های هسته ای ایران، توافق نظر دارد.

وزیر خارجه ایتالیا، در عین حال بر لزوم توافق جهانی بر ادامه استراتژی تحریم وتشویق ایران تاکید کرد.

هیلاری کلینتون نیز با تائید اظهارات فراتینی، گفت که ایران باید به طور کامل، دغدغه‌های جهانی در خصوص فعالیت‌های اتمی‌اش را برطرف کند و از سرکوب شهروندانش نیز دست بردارد.

به گفته خانم کلینتون، مقام‌های جمهوری اسلامی باید بین انزوا و یا عمل به تعهدات جهانی، یکی را برگزینند.

مرکل با اشاره به این که تشدید تحریم ایران، مردم این کشور را با یک تراژدی مواجه می‌کند، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست به خواسته‌های بین‌المللی توجه کنند

همزمان با اظهارات این دو مقام آمریکا و ایتالیا، پیر للوش، وزیر امور اتحادیه اروپا در دولت فرانسه نیز از اعضای این اتحادیه خواست افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را آغاز کنند.

للوش با اشاره به مذاکرات شش ساله با ایران در خصوص فعالیت‌های اتمی این کشور، افزود:‌ «همه پیشنهادهای غرب در این مدت رد شده است و حالا سخنگوی دولت ایران از غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم سخن می‌گوید.»

وی همچنین به ایران هشدار داد که حتی اگر شورای امنیت نیز علیه تهران، قطعنامه تحریمی صادر نکند، اتحادیه اروپا به صورت یک‌جانبه، تحریم‌ها عیله این کشور را تشدید خواهد کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز به ایران هشدار داد که زمان برای حل مسئله اتمی این کشور از راه مذاکره، در حال سپری شدن است.

وی با اشاره به این که تشدید تحریم ایران، مردم این کشور را با یک تراژدی مواجه می‌کند، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست به خواسته‌های بین‌المللی توجه کنند.

با این حال، ما چائو شو، سخنگوی وزارت خارجه چین بر ادامه مذاکرات درباره برنامه اتمی ایران تاکید کرده و اظهار داشته که هنوز هم امکان حل این مناقشه از طریق دیپلماتیک وجود دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به این غرب از طرف من بگید بابا هی تهدید می کنید! اخه ما مردیم! اینجا میدان شوش است! و ما منتظریم، منتظر ممنوع الورود کردن تمامی دیپلماتهای ایرانی به کشورهای اروپایی و غربی! اگر راست می گویید چنین کنید!! اخر دروغ چه فایده ای دارد که یک بار راست نمی گویید!! بزرگترین تحریم ، تحریم حضور دیپلماتهای اروپایی حکومت اسلامی ست! خب اگر راست می گویید چنین کنید. لازم نیست کار دیگری بکنید، بیست و چهار ساعت هم دوام نخواهند آورد!!
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)