تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تعیین نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان

یک دیپلمات بریتانیایی به عنوان نماینده تازه ناتو برای هماهنگی میان فعالیت‌های نظامی و غیرنظامی این سازمان در افغانستان برگزیده شد.

منابع آگاه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفته‌اند که قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری، مایک سدوویل که از یک سال پیش، به عنوان سفیر بریتانیا در افغانستان فعالیت می‌کند، به عنوان مسئول نمایندگی غیرنظامی ناتو معرفی شود.

سدوویل، از نزدیک با ژنرال استانلی مک‌کریستال، فرمانده ‌آمریکایی ناتو کار خواهد کرد.

تعیین نماینده تازه در آستانه برگزاری نشست بین‌المللی لندن، بخشی از تلاش‌های جامعه جهانی برای مهار بحران کنونی افغانستان شمرده می‌شود که جنبه نظامی‌گری آن برجسته است.

آمریکا و متحدین این کشور در سازمان ناتو درصدد هستند در سال جاری میلادی، بیش از ۳۷ هزار نیروی تازه نفس را به افغانستان اعزام کنند.

اما پیش از نشست لندن، ترکیه عضو سازمان ناتو، رهبری نشستی را با حضور روسای جمهوری افغانستان و پاکستان به عهده گرفته و اعلام کرده است که می‌تواند در روند صلح با شورشیان طالبان، میانجی‌گری کند.

بعد از ترکیه، آلمان میزبان حامد کرزی خواهد بود تا قبل از آغاز نشست لندن در روز پنج‌شنبه هفته جاری، در خصوص تعهدات این کشور به رئیس جمهوری افغانستان اطمینان بدهد.

به گفته وحید عمر، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان، تامین امنیت، حکومت‌داری خوب، انکشاف اقتصادی، همکاری‌های منطقه‌ای و مصالحه با مخالفان، طرح هایی است که از سوی این کشور در نشست لندن مطرح خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)