تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: احمدی‌نژاد رئیس دولت نظام است

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی گفت که پدرش در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره محمود احمدی‌نژاد، گفته که وی را «رئیس دولت نظام» می‌داند.

خبرگزاری فارس امروز دوشنبه به نقل از مهدی کروبی نوشته بود که وی احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهوری به رسمیت می‌شناسد.


حسین کروبی، در واکنش به این خبر، به وب‌سایت سحام‌نیوز، ارگان حزب اعتمادملی، به نقل از پدرش گفته که همچنان اعتقاد دارد در انتخابات، «تقلب» روی داده و در شمارش آراء «کاملا دخالت» شده است.

به گفته حسین کروبی، پدرش افزوده که چون آیت‌الله علی خامنه‌ای، حکم احمدی‌نژاد را تنفیذ کرده است، وی را به عنوان «رئیس دولت نظام» به رسمیت می‌شناسد.

به گفته حسین کروبی، پدرش افزوده که چون آیت‌الله خامنه‌ای، حکم احمدی‌نژاد را تنفیذ کرده است، وی را به عنوان «رئیس دولت نظام» به رسمیت می‌شناسد

مهدی کروبی، از رهبران مخالف دولت به شمار می‌رود که محمود احمدی‌نژاد را «رئیس جمهوری» منتخب مردم نمی‌داند.

میرحسین موسوی دیگر رهبر مخالفان دولت نیز بارها اعلام کرده که نتیجه انتخابات را به خاطر بروز «تقلب‌های گسترده» نمی‌پذیرد.

کروبی: عقب‌نشینی نخواهم کرد
مهدی کروبی روز گذشته (یکشنبه) با حضور در منزل محمد کیانوش‌راد، عضو حزب مشارکت باردیگر اعلام کرد که «ما ایستاده‌ایم و از حقوق مردم که جزء خواسته‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده است و اصلاحات، عقب‌نشینی نخواهیم کرد.»

«اوضاع چنین نخواهد ماند و بالاخره ناگزیر خواهند شد، حرف‌ها و خواسته‌های مردم را بشنوند»

محمد کیانوش‌راد، نماینده اهواز در مجلس ششم، از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات است که پس از تحمل ۶۳ روز زندان انفرادی، چندی پیش آزاد شد.

به گزارش وب‌سایت کلمه، کروبی در دیدار با این عضو حزب مشارکت گفته که «پیگیر رفع مظالم از حقوق از دست‌رفته فعالان سیاسی و نیز دفاع از حقوق تمامی شهروندان در سراسر کشور» خواهد بود و هرگز «سکوت» نخواهد کرد.

دبیرکل حزب اعتمادملی افزوده که «من برای پرداخت هزینه‌های بیشتر ایستاده‌ام و از سرزنش‌ها و فشارها باکی نخواهم داشت.»

این رهبر مخالفان دولت در عین حال اظهار داشته است: «اوضاع چنین نخواهد ماند و بالاخره ناگزیر خواهند شد، حرف‌ها و خواسته‌های مردم را بشنوند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند

من ار چه در نظر یار خاکسار شدم
رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند

چو پرده دار به شمشیر می زند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند
...

-- V ، Jan 25, 2010

چرا ضد و نقیص حرف زده؟

-- بدون نام ، Jan 25, 2010

عاقلانه فکر کنید . ۱۵۰ سال است احساساتی و حیدری حسینی میریزید تو خیابون یک ...می اندازند جلوتون و شما مثل ...دنبالش میروید تا سر همتونو ببره .
موسوی خاتمی کروبی هاشمی جزو نظام هستند .از آنها زیاد نباید انتظار داشت. اگر بنا بر اصلاحات باشد باید دنبال یک گروه نزدیک تر به حاکمیت ولی خارج از ان رفت . این گروه ملی مذهبی ها و لیبرال های طرفدار بازرگان هستند . که از سال ۶۰ عملا از قدرت بیرون گذاشته شدند . اما اگر بنا بر سرنگونی است سلطنت طلبان و مجاهدین شانس بیشتری دارند . خودتان را مسخره نکنید با یا حسین و میر حسین و مرگ بر دیکتاتور نه دیکتاتور میمیرد نه کاباره و کلوپ و بی حجابی راه میافتد. نه آزادی های سیاسی نسبی برای مردم و احزاب پدیدار میشود .
عاقلانه فکر کنید ....دروغ میگم ؟

-- saghary ، Jan 25, 2010

درود بر شیخ شجاع
مردم فریب دروغ پردازی های شبکه فارسی بی بی سی رو نخورید !!!!!!
تا حالا سوال براتون پیش آمده که چرا تو این روز های نزدیک 22 بهمن شبکه بی بی سی فارسی قطع نیست و پارازیت نداره !!!!!!!!!!!!
تا پیروزی راهی نمانده
22 بهمن روز نابودی ظلم

-- حامد ، Jan 25, 2010

جناب کروبی این که عذر بدتر از گناه شد, رهبر خطا کرده غلط بیجا کرده شما قبول داری.جناب کروبی این منطق جاهلانه را خودت بدست آوردی یا با کسی‌ مشورت کردی؟؟؟

-- sasan ، Jan 25, 2010

تاييد کسی که اقتصاد وجامعه مملکت را درآستانه سقوط قرارداده؟!!
جواب مادر ندا را چه ميدهيد؟جام زهرگوارا باد!

-- Iranii ، Jan 25, 2010

همیشه همین بوده و هست ،به امید نابودی تمام آخوندا ملاها

-- sam ، Jan 25, 2010

كوه موش زاييد! اظهارات افرادي مانند خاتمي و كروبي مسبوق به سابقه است. آقاي كروبي بدنبا صحبت هاي اخير خامنه اي مواضع خود را دقيقا توضيح داده است. كروبي بر اساس مشورت با كدام مردم احمدي نژاد را رييس جمهور مي داند؟ اگر تنفيد حكم وي معتبر است خوب ايشان همان روز اول احمدي نژاد را به عنوان رييس جمهور قانوني معروفي كرد! چرا آن وقت ايشان حرفي نزدند؟ اين رفتار آقايان نشان مي دهد كه آخوند جماعت قابل اعتماد نيست و آنها اهل معامله هستند. كروبي زماني كه رييس مجلس بود نيز به حكم حكومتي خامنه اي استناد كرد و اين بدبختي تا به امروز ادامه دارد! ولي نه كروبي و نه خاتمي اين ها رهبران ما نيستند. جنبش كار خود را خواهد كرد!

-- بشردوست ، Jan 25, 2010

آقای کروبی تا زمانی که حرف دلم مردم را بگوید مردم از او حمایت می کنند اینطور نیست که اگر این آقا بنابر منافعی رایش عوض شود مردم از حقوق خود دست بکشند! اصل قبول رهبر زیر سوال است و رهبر باید پاسخگوی جنایات اتقاف اقتاده باشد. این چه منطق دیکتاتوری است که چون رهبر گفته من ا.نژاد را قبول دارم . تو قبول داری داشته باش ملت قبول ندارد.

-- احمد ، Jan 25, 2010

درست گفته يعني تمام قتل ها دزدي ها و........ به عهده ايشان است نه عمه من

-- بدون نام ، Jan 25, 2010

آقاى كروبى برو استغفار كن! كى به اين نتيجه رسيدى؟ چرا مارا در جريان قرار ندادى؟ آخر ندا و سهراب و محسن چه گناهى كرده بودند كه بايد قربانى پيگيرى راى خود باشند! همان روز جمعه اى كه ولى شما به شما امر كرد كه انتخابات از نظر او صحيح است چرا با او بيعت نكردى؟
جنبش سبز چندين زندانى و شهيد جلو بود! قابل توجه دوستانى كه كماكان روى روحانيت به اصطلاح "مبارز" حساب باز مى كنند.كو تا صبح دولتمان بدمد!

-- نادر ، Jan 25, 2010

شیب زوال و انحطاط رژیم ولایت فقیه به سوی فروپاشی شدت گرفته است. این فروپاشی معلوم نیست به سود کشور و جنبش سبز باشد. چرا که با توجه به سال ها ستم بر مردم و قومیت ها، ممکن است هرج و مرج و ناامنی و برادرکشی کشور را فراگیرد که نتوان سال ها حتی به وضعیت فعلی برگشت.
حال ممکن است دولت و باندهای کودتاکر بخواهند از مسئولیت تشدید روند فروپاشی بگریزند و آن را به اعتراضات جنبش سبز نسبت دهند. در این بستر تاکید آقای کروبی و رئیس جمهور موسوی بر مسئولیت پذیری دولت قابل درک است. اما اگر ناخواسته در اثر فشارها در دام کودتاگران بیفتند و موجب شکاف در جنبش شوند، می بایست در برابر تاریخ و ملت ایران پاسخگو باشند.
هر گام و هر سخنی باید در جهت دمکراسی و انتخابات آزاد باشد. ما ملاحظات سیاسی و سیاست ورزی را درک می کینم. اما باید قدم های ملموس به سمت بازشدن فضای سیاسی و دمکراسی را ببینیم.

-- آرش ، Jan 25, 2010

مهدی کروبی:حرف من همان حرف ملت است که رای ما کجاست؟

دولت احمدی نژاد 4 سال نخواهد ماند

http://www.rahesabz.net/story/8710

به امید پیروزی ملت ایران

-- جمال ، Jan 25, 2010

اولا : باید صبر کرد و دید خود شیخ اصلاحات این تغییر موضع در باب دولت کودتا را چگونه توجیه میکند و بعنوان یک سیاسی سبز به همه برادران و خواهران بخصوص جوانان نصیحت می کنم با مسائل صبورانه و با تعقل برخورد کنند و به قول قدیمی ها با یک قوره سردیشان نکند و با یک مویز دچار گرمی نشوند. و از رجزخوانی های احتمالی کیهان و اوباش همفکرشان باکی به دل راه ندهند .

ثانیا : اگر توجیه آقای کروبی در این موضع گیری قانع کننده نبود , باز هم از ماهها مجاهدت این شیخ اصلاحات و همینطور تعهد ایشان به پی گیری سایر حقوق از دست رفته ملت باید پشتیبانی و قدر دانی نمود و وحدت جبهه ضد دیکتاتوری را مستحکمتر نمود و اعتراضات ضد دیکتاتوری را گسترده تر به پیش برد.

-- nik ، Jan 25, 2010

کروبی و خاتمی و خا منه ای همه رهروان خمینی هستند و برای حفظ این نظام دیکتا توری و فاشیستی می جنگند. کروبی نگران سقوط نظام در 22 بهمن بود.

-- ماهر ، Jan 25, 2010

آقایان و خانم ها ها لطفا احساساتی نشوید و شلوغش نکنید. یک کم صبر و یه کم عقل به خرج بدید مثل همیشه ایرانی ها به دنبال هر بادی راه نیفتید تا به یه آینده مطمئن برسیم. خبر ها رو هم از فارس نیوز نخونید.

کروبی گفته: احمدی نژاد رئیس دولت نظام است. این جمله خبری است. اگر دروغ است، شما بفرمایید که چرا و لطفا بفرمایید رئیس دولت در نظام آقای خامنه ای چه کسی است، اگر احمدی- نژاد نیست. البته "رئیس دولت نظام" با رئیس جمهور قانونی (مهنس موسوی) متفاوت است. البته فارس نیوز طبق معمول دروغ نوشته.

مثلا، اردشیر زاهدی رئیس دولت شاهنشاهی بود (شما می گید نبود؟‌پس کی وزیر را رو انتخاب می کرد؟)، ولی نخست وزیر قانونی نبود چون با کودتا به سر کار آمده بود.
....

کروبی از رئیس جمهور و مقام معظم حرفی نزده. ما قبول داریم و به رسمیت می شناسیم هم نگفته.

-- بدون نام ، Jan 25, 2010

حالا همه میگن از اول روشن بود . این آخوند هست . خوب اون یکی که آخوند نبود چی ؟ موسوی هم دولت را به رسمیت شناخت و از رای من کو عقب نشست ؟ مشکل ما ایرانیها اینه که خودمون آدمها رو بزرگ میکنیم و در آنها ناجی و قهرمان میبینیم. اما حقیقت این است که چیزی از طرف موسوی کروبی خاتمی تغییر بنیادی نکرده . آنها هیچ وقت ادعا نکرده بودند که میخواهند این رژیم را سرنگون کنند ! آنها فقط بر سر اینکه چه کسی رییس جمهور باشد (داخل همین نظام ) با احمدی و بعد خامنه ای اختلاف داشتند . مردم به خیابان آمدند ! همه سورپرایز شدند. حتا اپوزیسیون و دولتهای خارجی ! خامنه ای از ترس از دست دادن رهبری ( چون هاشمی کیسه دوخته بود و نامه داد و او را تهدید کرد که آتش فوران خواهد کرد اگر موسوی نیاید ) پشت احمدی ایستاد ! خدا وکیلی هیچ کدام هم برنده نشده بودند هر دو به دروغ خودشان را ۲۴ میلیونی اعلام کردند ! ولی یکی با زور سپاه و بسیج و سرکوب آمد توی خیابان و دیگری از نارضا یتی طبقه متوسط تحقیر شده در خیابان به عنوان ابزار چانه زنی استفاده کرد و خواهان ابطال شد روز اول !!! بجای احساساتی شدن یکبار دیگر به ان همه تبلیغات زیادی که توسط اپوزیسیون از سلطنت طلب تا چپ ها و مجاهدین و رسانه های دنیا از بی بی سی تا رادیو فردا و روزنامه ها از اشپیگل تا لوموند به خورد مردم به هیجان آمده و متوهم داده شد دوباره نگاه کنید . همه سبز شدند و همه سبز را از دید گروه خود تفسیر کردند . همه خبر ها و ازهر نظر ها که هشدار دهنده بودند سانسور شدند . گذشته موسوی و حتا شعار بازگشت او به ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و امام خمینی بی اهمیت تلقی شد و توجیه گردید . هنوز ادامه دارد ! مقصر نه موسوی است نه کروبی نه خاتمی و نه هاشمی . اینها داخل نظامند !!! آنها که اینها را باد کردند به قصد بهره برداری سیاسی مقصرند . آنها که هنوز حتا به بیانیه های مغایر با بیانیه عقب نشینی موسوی حمله میکنند مقصرند .

-- molanasradin ، Jan 25, 2010

متن کامل توضیحات در راه سبز مطالعه شود
مطلب اصلا آنچه گفته شده نبوده است

-- بدون نام ، Jan 25, 2010

کروبی اومده هوشمندانه حرف بزنه ولی خیلی موفق نشده. سعی کرده به طور ظریف بگه که خوب خامنه‌ای حکمش رو امضا کرده پس این رییس دولتی است که همون خامنه‌ای پشتشه٬ نه دولت منتخب مردمی. می‌خواد بگه که این دولت فقط به زور امضای خامنه‌ای سر پاس و نه به حمایت مردمی٬ اما حرفشو خیلی خوب نتونسته بزنه.
به هر حال درسته که روحانیت یه نیروی مترقی نیست٬ اما کروبی هنوز از خیانت به جنبش خیلی فاصله داره.

-- امید ، Jan 25, 2010

همانگونه که کاشانی به مصدق پشت کرد وباعث کودتا شد...ياد منتظری گرامی باد که تا آخرين لحظه مقاومت کرد و دست به افشاگری زد: ..ما ولايت فقييه را درست کرديم و حالا...

-- کيا ، Jan 25, 2010

برداشت من از این صحبتها اینه که بزودی وضعیت مملکت از لحاظ سیاسی و بخصوص اقتصادی به مرحلهٔ فروپاشی می‌رسد و آقای کروبی با این صحبتها مسئولیت اینها را در آینده می‌خواهد گردن احمدی‌نژاد به عنوان مسئول دولت و خامنه‌ای حامی اون بیأندازد.

-- بدون نام ، Jan 25, 2010

زمانی که خاتمی با شعارهای قشنگ وارد گود شد پس از پیروزی صد ها نفر نویسنده و روزنامه نگار و دانش جویان مبارز بحرکت آمدند و خواستار عمل شدند اما جناب خاتمی تنها به امر رهبر عمل کردند.و اکثر مبارزین در دوره دوم ایشان و دوره احمدی نژاد بزندان و شکنجه محکوم شدند.یعنی محیط نیمه باز شد و همه شناسایی شدند.تا انتخابات قبلی که آقای موسوی نخست وزیر محبوب خمینی نخست وزیر سالهای ۶۷ که هزاران نفر بیگناه قتل عام شدند دست در دست خانمشان بسبک آمریکایی ظاهر و خواهان تغیر شدند و پس از انتخابات ایشان و آقای کروبی که رای اکثر ملت را آورده بودند با اعلام عدم شناسایی دولت تقلبی شعار رای من کجاست ملت گیر شد.هزاران نفر دستگیر شدند صد ها نفر در خیابانها بگلوله بسته شدند بسیاری زیر شکنجه کشته شدند به تعدادی دختر و پسر جوان در زندان تجاوز کردند. حال پس از همیه اینها آقای موسوی و آقای کروبی هر دو از کلام اول خود بر گشته و دولت احمدی نژاد را برسمیت میشناسند.قانون اساسی که از قران و اسلام بر خاسته که همیشه مورد قبول آقایان بوده ولایت فقیه هم . پس دعوا سر لحاف ملا یا به کلامی دیگر قدرت خانم است . وقتی دارو دسته خامنه ای و دولتش از یکطرف و رهبران قمپوزیسیون داخل و خارج هر دو طرف به قانون اساسی و ولایت فقیه معتقد اند و دولت را قانونی میدانند تنها اختلاف تفسیر متضاد بعضی از قوانین است که انهم حل شدنی است و مسلمن حرف آخر را دولت اسلامی و مجلس و ارگانهای آنها خواهند زد و کما کان هزاران زن و مرد از روزنامه نگاران نویسندگان دانشجویان و مردمان خوبمان در زندانهای اسلامی زیر قوانین غیر انسانی میپوسند. در نهایت اینکه در بین همیه این حضرات داخل و خارج تنها یک نفر صدای ملت را شنید وانهم رفسنجانی خطاب به کل رژیم که اگر ملت ما را نمیخواهند باید کنار برویم حضرتی که دستش در جنایات سی سال گذشته عیان است .

-- Bahram ، Jan 25, 2010

برخوردهای احساسی و بغایت انسانی هموطنان را در قبال افراد ...وسازشکار قابل فهم میدانم. مشکل انها و مواضع متزلزل نیست، بلکه خود ما با تصورات غلط ما بود که انتظار انچیزی که انها نبودند، داشتیم. خیانت کاشانی از جنس این آقایون، به نهضت ملی ایران برهبری مصدق،لطمه بزرگی بهمراه داشت ولی نهضت ادامه پیداکرد. تجربه با هزینه سنگین سی سال اخیر خط بطلانی بر تمامی داده های تاریخی زد که در جنبشهای ملی، نیروهای مذهبی رل کمکی را دارا هستند. انقلاب ضد سلطنتی ایران در ۱۳۵۷ دارای ماهیت مذهبی نداشت ولی نیروهای ارتجاعی مذهبی رهبری انرا بدست گرفت.ارزیابی حکومت این رژیم مذهبی نمودار ماهیت ضد ملی انست. نهضت ضد استبدادی و استقلال طلبانه مردم با تجربه اندوزی از گذشته، برای حاکمیت مردم با رهبری دستجمعی ایرانیان ازادیخواه تا پیروزی ادامه دارد.  

-- حافظه تاریخ ، Jan 25, 2010

محمود احمدی نژاد، سلطان دروغ است
این دروغگو، رییس جمهوری کشور نیست
لطفا من بعد برای این دروغگو، حداکثر از لفظ «رییس دولت دهم» استفاده کنید

-- ندا ، Jan 26, 2010

هنوز هم باور نمی کنید؟؟ عجب بابا...شما دیگه کی هستین.....گرچه که تخدیر 31 ساله که گلوی مارو گرفته ول نمی کنه........دوستان عزیز. ببینید بخوانید و فکر کنید. خواهش می کنم یک کمی فکر کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این آقایان 31 سال خفقان مرگ گرفته بودند. به رای خودشان که رسید تصمیم گرفتند مردم بدبخت را جلو بیندازند! "حماقت بشر انتهایی ندارد" -اینشتین

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

کروبی گفت که در انتخابات تقلب شده و آقای خامنه ای (نه رهبر) حکم رئیس دولت (نه رئیس جمهور) تقلبی را تنفیذ کرده اند. پس ایشان معتقد هستند که
1- دیگر جمهوری وجود ندارد
2-آقای خامنه ای تقلب کار است
3-او شایسته به کار بردن لفظ رهبری نیست
این اولین بیان رسمی اما غیر مستقیم در متهم دانستن خامنه ای است

حسین، تهران

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

دقیقا عین سال ۵۷ که یک عده سخنان عقبگرای خمینی را مثبت تعبیر می کردند تا به قول خودشان اتحاد از بین نرود، الان هم همینها سعی در تعبیر مثبت عقبگرد کروبی و هاشمی دادند. ...!

-- فرهاد ، Jan 26, 2010

اگر كروبي و موسوي و خاتمي چنان كه گفته‌آند دنباله رو مردم و جنبش سبز هستند. پس بايد گيوه‌هايشان را براي اتمام كار وركشند.

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)