تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

یزدی: سخنان هاشمی توهین به رهبری بود

آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید که اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی مبنی بر «اصلح» بودن آیت‌الله علی خامنه‌ای برای حل و فصل مشکلات، توهین به مقام رهبری است.

آقای یزدی، امروز دوشنبه در دیدار با مسئولان سازمان صدا و سیما گفته که اظهارات هاشمی، نه ‌تنها «احترام» به رهبر جمهوری اسلامی نیست، بلکه نوعی «توهین و جسارت» به وی است.


آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشته که «به نظر من این کلام، معنی رهبری را دچار تردید کرد و این بزرگ‌ترین جسارت به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، شنبه هفته‌جاری در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه گفته بود که آقای خامنه‌ای را «اصلح‌ترین» فرد برای خروج ایران از وضعیت «بحرانی» می‌داند.

یزدی که پیش از این، بارها از مواضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرده بود، در واکنش به این اظهارات هاشمی گفته که «هاشمی با موضع‌گیری‌های خود، هر روز از نظام دورتر می‌شود»

وی همچنین افزوده بود که به علت نامناسب بودن شرایط سکوت کرده و پیشنهاد‌هایش برای حل و فصل مشکلات را پیش‌تر در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ تیرماه ارائه کرده است.

هاشمی ۲۶ تیرماه، پیشنهاد آزادی زندانیان، دلجویی از خانواده آسیب‌دیدگان و فراهم کردن فضایی آزاد برای اظهار‌نظر مخالفان را مطرح کرده بود.

این پیشنهاد‌ها با گذشت بیش از پنج ماه از آن زمان، تاکنون عملی نشده‌ و هاشمی تاکید کرده که هنوز هم «به کلیات» آن معتقد است.

آقای یزدی که پیش از این، بارها از مواضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرده بود، در واکنش به این اظهارات هاشمی گفته که «هاشمی با موضع‌گیری‌های خود، هر روز از نظام دورتر می‌شود.»

یزدی افزوده که نمی‌داند هاشمی با اظهارات «سه پهلو» چه هدفی را دنبال می‌کند و نمی‌تواند خود را در برابر موضع‌گیری‌های وی «قانع» کند

وی اظهار داشته که نمی‌داند هاشمی با اظهارات «سه پهلو» چه هدفی را دنبال می‌کند و نمی‌تواند خود را در برابر موضع‌گیری‌های وی «قانع» کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از اظهاراتش از هاشمی خواسته که در اظهارات خود «جسارت به عکس امام و توهین روز عاشورا را محکوم کند»، نه اینکه بر مواضع گذشته خود «پافشاری» کند.

محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از روحانیون تندرو و نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد است.

یزدی، پیش از این نیز سکوت هاشمی رفسنجانی پس از حوادث اخیر را «سکوتی معنا‌دار» و در «حمایت» از «جبهه مخالف و تائید صحنه‌های خیابانی» دانسته بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با این حساب یاد رهبر «معظم له» سابق یعنی محمد رضا «پهلوی» به خیر که بجای «دو پهلویی» و «سه پهلویی» بودن فقط یک «پهلوی» بود.

-- بدون نام ، Jan 25, 2010

این جنایتکاران برای پوشاندن جنایتهای 30 ساله خود مدام دیگران را متهم میکنند و هی رهبری را علم میکنند ولی دیگه وقت تمومه و به زودی مجازات میشید

-- pegah ، Jan 25, 2010

والله بالله این هاشمی به زور دلش میخواد داخل نظام بمونه. این نظام است که هاشمی و خانواده و شرکا را دک می‌کند. هر کس از مردم هم فکر می‌کند اینها مثلا سبز شدند، سر کار است. همین.

-- Ali ، Jan 25, 2010

....حکومت مذهبی راه حل این مردم با گذشت و ساده نیست.تقصیر ذاتی congenital خودشونه که مذهب و خرافات رو قاطی کرده و به هر حکومتی اعتماد مینماینید.

-- بدون نام ، Jan 25, 2010

ایشان کمی دیر می فهمد12سال پیش وقتی که آقای هاشمی درنماز جمعه دررابطه بامرجعیت آقای خامنه ای سخن میگفت از قول خود آقای خامنه ای نقل کرد که ایشان خودشان به من فرمودند که من قصد مرجعیت ندارم اگر هم به خواهم به این مقام برسم بیست سال وقت لازم است که تمام ابواب فقه راببینم با این مشغله ای که من دارم ممکن نیست به این مقام برسم.درواقع آقای هاشمی گرچه درآن خطبه به ظاهر به دفاع از آقای خامنه ای پرداخت در واقع آبروی برای آقای خامنه ای نگذاشت اینکه آقای خامنه ای اصلح است توهین نیست

-- ابراهیم ملکی ، Jan 25, 2010

اگر این آقا، در راس، حوزه قم است، این حوزه افکار ضد مردمی و ضد انسانی‌ و اخلاقی‌ را میپروراند. این حوزه نمی‌تواند در قرن ۲۱ جوابی‌ به نیازهای روحانی ملت ایران بدهد. پس از پسفتادن این رژیم پلید، حساب این حوزه نیز از طرف ملت ایران روشن خواهد شد. به امید آن روز که دیر نیست. بار دیگر از چرندیات این آقایان خجالت میکشم.

-- دکتر میر حسین ، Jan 25, 2010

امروز یکی از همکارانم که ایرانی نیست با دیدن عکس یزدی گفت این آدم چقدر شبیه جرج بوش پسر است. راست میگه به نظرم. ریش و سبیلشو حذف کنین و نگاه کنین:)

-- بدون نام ، Jan 25, 2010

. شما را به هر چه باور دارید آبروی ایرانیها را بیش از این نبرید و ما رو به چاپلوسی و تملق در جهان معروف نکنید .

-- آزاد اندیش ، Jan 25, 2010

این اقا خودش را در خطر میبیند و پشت خامنه ای سنگر گرفته

-- بدون نام ، Jan 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)