تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست برای آزادی آیت‌الله خلجی

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با صدور بیانیه‌‌ای خواستار آزادی آیت‌الله محمدتقی خلجی و پایان دادن به «آزار و اذیت» خانواده وی شد.

آیت‌الله محمدتقی خلجی ۲۲ دی ماه جاری، در منزل شخصی خود در قم دستگیر شد و هم اکنون در زندان اوین در بازداشت است.

وی از روحانیون نزدیک به آیت‌الله حسینعلی منتظری و آیت‌الله یوسف صانعی است و پیش از انقلاب نیز، سه بار به زندان رفته بود.


محمدتقی خلجی

بنا به این گزارش منزل برخی از اعضای خانواده این روحانی منتقد مورد بازرسی قرار گرفته و تهدید شده‌اند که در صورت اعتراض به دستگیری مجازات خواهند شد.

مهدی خلجی، پسر آیت‌الله خلجی پیش از این به زمانه گفته بود که ماموران امنیتی با ضبط گذرنامه‌ پدر، مادر و دخترش، به آن‌ها گفته‌اند که اجازه خروج از کشور را ندارند.

دو روز پس از بازداشت محمدتقی خلجی، ماموران وزارت اطلاعات به خانه دختر او رفته و پس از بازرسی، برخی اسناد و مدارک وی را با خود بردند.

آرون رودز سخنگوی این کمپین با درخواست ارائه «دلیل قانونی» بازداشت آیت‌الله خلجی گفت: «قوه قضائیه باید بر اساس اصل ۳۴ قانون اساسی که بازداشت خودسرانه را ممنوع می‌کند وی را آزاد کند.»

گفته می‌شود پس از سخنرانی‌های آیت الله خلجی پس از انتخابات ۲۲ خرداد ایران، مقامات ایرانی به وی هشدار و اخطار داده بودند.

این روحانی منتقد در این سخنرانی‌ها از دستگیری شهروندان و نگهداری‌ آن‌ها در بازداشتگاه کهریزک و زندان اوین انتقاد کرده بود.

سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران خواستار ارائه «دلیل قانونی» برای بازداشت آیت‌الله خلجی شد

وی آخرین بار، شب تاسوعا در منزل آقای صانعی طی سخنانی، به فشار‌ها علیه برخی مراجع تقلید و رهبران مخالف دولت اعتراض کرده بود.

آیت‌الله حسین‌علی منتظری، آیت‌الله یوسف صانعی، آیت‌الله جلال‌الدین طاهری و آیت‌الله علی‌محمد دستغیب از جمله روحانیونی هستند که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران از معترضان حمایت کردند.

در هفت ماه اخیر بیش از پنج هزار نفر از معترضان به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن بازداشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
محمدتقی خلجی در قم بازداشت شد

نظرهای خوانندگان

آقايان بايد زندانی به بزرگی ايران بسازند!!

-- بدون نام ، Jan 21, 2010


دوستان اسلامتان این است، که هست. چاره بر این دین خشنتان بکنید، رهایش کنید این دین را! این دین آدم کش است شما را هزار و چهارصد سال است که می کشد! رهایش کنید این دین را، فرزند بهشتی که دیگر از خودشان بود، او را امام حسینش می نامند و با هفتاد و دوتن، نه یک نفر کم و نه یک نفر بیش، این خبر را سایت «امروز» که اصلاحطلب است منتشرش کرده، وای بر انسانیتی که گرفتار اسلامیت شود! وای وای وای
امروز: به گزارش کلمه فرزند شهید بهشتی که در بیست و سومین روز بازداشت به سر می برد در اوین دچار حمله قلبی شد. دکتر بهشتی در هفته اخیر مبتلا به سرما خوردگی شدید در زندان شده بود با چنین وضعیت جسمانی مسوولان، فرزند شهید بهشتی را در حالی که پیژامه زندان و دمپایی پلاستیکی برپا داشت و محاسن اش بلند و آشفته بود ، به شعبه امنیت دادگاه انقلاب برده و دقایقی طولانی در انتظاربازپرسی به سر برد.

دکترعلیرضا بهشتی (فرزند شهید آیت الله بهشتی از بنیانگزاران جمهوری اسلامی)، سه هفته پیش در دانشگاه تربیت مدرس بازداشت شد و در تمام این مدت، از همه حقوق قانونی خود محروم بود و حتی موفق به ملاقات با وکیل و خانواده اش نشد.

مشاور ارشد میر حسین موسوی در تماسی که با خانواده خود داشته از رفع حمله قلبی و بهبودی نسبی خود خبر داده است. مسوولان زندان گویا هنگام رخ داد این مشکل قلبی دکتر بهشتی را به بهداری اوین منتقل کرده اند.

نوروز هم گزارش داده است: دکتر علیرضا بهشتی در تماس با خانواده خود اعلام کرد که هفته گذشته در زندان دچار حمله قلبی شده است و با وجود وضعیت نامناسب جسمی، وی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می شود.

دکتر بهشتی در تماس تلفنی با خانواده خود که پس از یک هفته بیخبری صورت می گرفت، اعلام کرده که حال جسمی او اصلا مساعد نبوده به همین دلیل شرایط برقراری تماس با خانواده خود را نداشته است.

با اینحال بنا به گفته خانواده وی، فرزند شهید بهشتی از روحیه خوبی برخوردار بوده است.

-- بدون نام ، Jan 21, 2010

خامنه ای در اعدام آیت الله آشوری که از سازمان مجاهدین خلق حمایت می کرد دست داشت. روحانی برجسته علی تهرانی که فامیل و استاد خامنه ای بوده در زندان و اسارت بسر می برد. آیت الله جلال گنجه ای در پاریس در تبعید بسر می برد. آیت الله منتظری 20 سال در حصر خانگی بد. ایت الله گلزاده غفوری بعد از اعدام دو پسر و دختر ش مریم در رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران لباس روحانیت را در اورد و در عزلت و تنهایی بدرود حیات گفت. سرکوب روحانیون چندین برابر دوران شاه می باشد. حالا خامنه ای آقای خلجی را به اسارت گرفته. روحانی دیگری بنام بروجردی هم در اسارت و حبس دولت کودتاست.

-- سهراب ، Jan 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)