تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اخراج دو استاد دیگر از دانشگاه‌های ایران

گزارش‌های رسیده از تهران حاکی از اخراج دو استاد دیگر دانشگاه‌های علامه طباطبایی و شهید بهشتی در تهران است.

خبرنامه امیرکبیر از ممنوع‌التدریس شدن مرتضی مردیها، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی خبر داده‌است.

بنا به این گزارش آقای مردیها عضو هیأت علمی رسمی این دانشکده است و «ممانعت از تدریس او فاقد مبنای قانونی است.»


مرتضی مردیها، صبا واصفی

مرتضی مردیها از چهره‌های سرشناس فلسفه سیاسی در ایران به‌شمار می‌آید. وی که در سال ۸۶ با فشار صدرالدین شریعتی، ریاست دانشگاه علامه، از دانشکده حقوق و علوم سیاسی به دانشکده ادبیات منتقل شده بود

صبا واصفی، پژوهشگر و فعال حقوق بشر نیز از روز گذشته از تدریس در دانشگاه شهید بهشتی محروم شده‌است. وی از سال ۱۳۸۵ تا کنون در دانشگاه شهید بهشتی تدریس می‌کرده‌است.

حسین نادری‌منش، معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر «اعتقاد به نظام و تعهد به آن» را از جمله شرط‌های لازم برای جذب افراد در دانشگاه به عنوان عضو هیأت علمی عنوان کرد.

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، بیش از ۵۰ استاد برجسته دانشگاه‌های ایران «بازنشسته» و یا از کار برکنار شده‌اند

وی گفت: «این شرط از اول انقلاب یکی از شروط جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها بوده و هم‌چنان هم هست.»

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، بیش از ۵۰ استاد برجسته دانشگاه‌های ایران «بازنشسته» و یا از کار برکنار شده‌اند.

رد خبر بازنشستگی استادان دانشگاه علامه
صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید که استادان عضو گروه توسعه دانشکده اقتصاد این دانشگاه در یک جریان خاص سیاسی حرکت می‌کردند و به دنبال اخلال در امتحانات بودند.

وی با رد خبر بازنشستگی ۱۲ استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت که ما یک استاد از دانشکده اقتصاد بازنشسته کردیم و بقیه این افراد با «درخواست‌های خودشان» سه سال قبل بازنشسته شدند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، روز گذشته به نقل از یک مقام‌ آگاه در دانشگاه علامه طباطبایی، از صدور حکم بازنشستگی ۱۲ استاد دانشکده اقتصاد این دانشگاه خبر داده بود.

معاون آموزشی وزارت علوم «اعتقاد به نظام و تعهد به آن» را از جمله شرط‌های لازم برای جذب افراد در دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی عنوان کرد

صدرالدین شریعتی با بیان این که تنها فرد بازنشسته شده در سال جاری محمد ستاری‌فر است، گفت: «همه این افراد به سن بازنشستگی رسیده بودند.»

به گزارش ایلنا حکم بازنشستگی برخی از این استادان، در تابستان امسال صادر شده و حکم گروه دیگری از آن‌ها به تازگی صادر شده‌است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص موضوع انحلال گروه توسعه دانشکده اقتصاد این دانشگاه نیز به مهر گفت که استادان عضو این گروه آن را به یک «پایگاه سیاسی» تبدل کرده بودند و اطلاعیه برای عدم برگزاری امتحانات هفته قبل صادر کرده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به عنوان یک جوان ایرانی از مسوولین جمهوری اسلامی کمال تشکر و امتنان را برای تیشه زدن به ریشه های پوسیده تئوری حکومت دینی دارم. ان شاء الله در این راه موفق و موید باشند.
درود بر محمود احمدی نژاد، منجی واقعی ایران و ایرانیان 

-- ایرانی ، Jan 21, 2010

عضو ارشد ستاد مرکزي دهه‌ فجر انقلاب اسلامي اعلام کرد:بر اساس مصوبه اين ستاد جناب آقاي دکتر محمود احمدي نژاد داور جشنواره فیلم و تاتر در اين جشنواره عزيز است. ضمن اعلام اين مطلب افزود: آنها که داوری را قبول نکردند باید بدانند روز جزایی هم هست ،در ان روز خدا بر آنها داوری خواهد کرد. آقاي دکتر محمود احمدي نژاد
در این رابطه فرمودند: من وقت نمی کردم فیلم ببینم ، حالا فرستی شد تا از نزدیک ببینم در این وادی چه کسانی پا را از گلیمشان دراز تر میکنند . :-)

-- برای خنده ، Jan 22, 2010

برکنید این درخت خرزهره (جمهوری اسلامی) را. به سهم خودم از آقایان احمدی نژاد و خامنه‌ای به پاس کوشش ها ی پیوسته شان برای برکندن ریشه ی اسلام ناب محمدی و رساندن هر چه تندتر ایران زمین به این‌جهان‌گرایی (سکولاریسم) و مردم‌سالاری سپاس گزاری می کنم.

-- داریوش ، Jan 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)