تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آموزش و تجهیز صد هزار نیروی جدید افغان

حکومت افغانستان و همکاران بین‌المللی این کشور توافق کردند برای مقابله با طالبان و تامین ثبات، نیروهای امنیتی این کشور را تا مرز ۴۰۰ هزار نفر افزایش دهند.

این توافق در نشست مشترک نمایندگان افغانستان، جامعه جهانی و سازمان ملل در کابل بعمل آمد و تصمیم گرفته شد در گام نخست ۱۰۰ هزار نیروی اضافی تا پایان سال آینده میلادی آموزش و تجهیز شوند.


ارتش افغانستان

بر پایه این طرح، شمار سربازان ارتش از ۹۷ هزار به بیش از ۱۷۱ هزار نفر و شمار ماموران پلیس نیز از ۹۴ هزار به ۱۳۴ نفر افزایش خواهد یافت.

مقامات افغان می‌گویند هم‌چنان در این نشست توافق شد طی یک برنامه پنج‌ساله و مطابق با نیاز زمان، شمار نیروهای ارتش و پلیس با همکاری جامعه بین‌المللی تا ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

ژنرال عبدالرحیم وَردَک وزیر دفاع افغانستان می‌گوید آموزش و تجهیز این تعداد نیروی امنیتی میانگین نیرویی است که پیش ازاین از سوی این کشور درخواست شده بود اما همکاران بین المللی افغانستان با این درخواست موافق نبودند.

اما اکنون آمریکا و کشورهای هم‌پیمان براین باورند که امنیت افغانستان با آموزش و تجهیز شمار بیشتری از نیروهای امنیتی این کشور، تامین و از این طریق زمینه خروج زمان‌بندی‌شده نیروهای بین‌المللی فراهم خواهد شد.

اکنون آمریکا و کشورهای هم‌پیمان براین باورند از این طریق زمینه خروج زمان‌بندی‌شده نیروهای بین‌المللی فراهم خواهد شد

هم‌اینک در حدود صد هزار نظامی خارجی در مناطق مختلف افغانستان درگیر نبرد با شورشیان هستند که با ازدیاد حملات، تلفات نظامیان بین‌المللی رو به افزایش نهاده‌است.

هم‌زمان با افزایش قربانیان جنگ و بالا رفتن هزینه‌های هنگفت حضور این نیروها، بسیاری از کشورها از جمله امریکا که بیشترین نیرو را به افغانستان اعزام داشته، اعلام کرده‌است دست کم بعد از ژوئن ۲۰۱۱ روند تدریجی خروج نظامیان را آغاز خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)