تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

لاریجانی: با تخیل نمی‌شود کشور را اداره کرد

علی لاریجانی می‌گوید که مدیریت کشور دارای «اشکالاتی» است و نمی‌توان با «تخیلات افراطی» که هدفی خاص را دنبال می‌کنند، کشور را اداره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان مرکزی سفر کرده است، امروز چهارشنبه در جمع مدیران این استان گفت که قوه قضائیه و قوه مقننه باید به اشکالات مدیریتی کشور اهمیت داده و مسائل را پیگیری کنند.


آقای لاریجانی افزود: «کشور باید با واقع‌بینی و در چارچوب‌های قانون اساسی اداره شود.»

این برای چندمین‌بار است که علی لاریجانی انتقاد‌هایی متوجه دولت در اداره امور کشور می‌کند.

وی در دولت نهم، دبیر شورای عالی امنیت ملی بود که پس از مدتی از مقام خود استعفا کرد. لاریجانی از زمانی که به مجلس شورای اسلامی راه یافته، به یکی از منتقدان دولت تبدیل شده است.

لاریجانی افزود که قوه قضائیه و قوه مقننه باید به اشکالات مدیریتی کشور اهمیت داده و مسائل را پیگیری کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود، به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن اشاره کرد و گفت که معترضان باید خواسته‌های خود را از طریق قانون پیگیری می‌کردند.

به گفته لاریجانی، نامز‌دهای معترض، به حمایت برخی اعضای شورای نگهبان از یک نامزد خاص در دوران انتخابات اعتراض داشتند که اعتراض آنها وارد است.

وی در عین حال اظهار داشت رفتار نامزد‌های معترض که خواسته بودند شکایت آنها از سوی آن دسته از اعضای شورای نگهبان که از یک نامزد خاص حمایت کرده بودند، رسیدگی نشود، «صحیح» نبوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که آقای خامنه‌ای از اینکه تحت نام وی «به کسی توهین شود» راضی نیست

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه، علی جنتی دبیر شورای نگهبان بارها از نامزدی محمود احمدی‌نژاد حمایت کرده بود.

اعلام حمایت آقای جنتی، با واکنش رقبای رئیس دولت نهم مواجه شد.

این شورا پس از اعلام نتیجه انتخابات که در آن محمود احمدی‌نژاد به عنوان نامزد «پیروز» اعلام شد، حاضر به پذیرفتن شرایط نامزد‌های معترض برای بازشماری صندوق‌ها نشد و پس از مدتی، صحت نتیجه انتخابات را تائید کرد.

علی لاریجانی شش ماه پس از تائید صحت نتیجه انتخابات، اعضای این شورا را افراد «متدین، فقیه و حقوقدانانی» معرفی کرده که از «قانون اساسی» حمایت می‌کنند.

لاریجانی اظهار داشت رفتار نامزد‌های معترض که خواسته بودند شکایت آنها از سوی آن دسته از اعضای شورای نگهبان که از یک نامزد خاص حمایت کرده بودند، رسیدگی نشود، «صحیح» نبوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از اقدامات صورت گرفته به نام رهبر جمهوری اسلامی پس از انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت که آقای خامنه‌ای از اینکه تحت نام وی «به کسی توهین شود» راضی نیست.

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات که با خشونت‌های دولتی همراه بود، نیرو‌های لباس شخصی طرفدار آقای خامنه‌ای، در سرکوب مردم معترض نقش زیادی داشتند.

آقای خامنه‌ای دو هفته پیش از این نیرو‌ها خواست که «خودسرانه» عمل نکرده و در اموری که به آنها مربوط نیست دخالت نکنند.

نیرو‌های لباس شخصی در حمله به کوی دانشگاه تهران، ضرب و شتم بسیاری از معترضان و حمله به دفاتر برخی مراجع تقلید معترض، شرکت داشته‌اند. تاکنون هیچ نهاد و سازمانی مسئولیت اقدامات آنها را بر عهده نگرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

انقلابیون سبز در عین اینکه به بازی های شما توجه دارند، حتا اندکی نیز به صداقت دروغین شما باور ندارند. آنها به خوبی می دانند که توبه گرگان مرگان است. شما و رهبر بیرحم و خشنتان، راهی جز کناره گیری از قدرت ندارید. شما کمر به نابودی ایران و ایران زمین گرفته اید ولی این ایران و ایرانی ست که شما را از نظر سیاسی ساقط خواهد کرد. شما ابتران تاریخ ایرانید. شما از پی حادثه در اینجا آمده اید.
و ما با حادثه ای دیگر شما را نابود خواهیم کرد.
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Jan 20, 2010

اقای عزیز با زور هم نمی توان کشور را چرخاند. چرا حرف زور می زنید ملت ایران شما را نمی خواهند چرا با زور بر مسند قدرت نشستید در حالیکه مردم ایران روز و شب شما ها را نفرین می کنند و با تظاهرات و اعتراض هایشان به گوش شما رساندند که کل شما ها نمی خواهند و باید برکنار شوید

-- فیلم ، Jan 20, 2010

حرف حسابت چیه ؟ این فرهنگ لغات دو پهلو و مبهم رو بذارید کنار همتون! «تخیلات افراطی» که هدفی خاص... به کی‌ طعنه می‌‌زنی‌ ؟ احمدی نژاد؟ چرا راست و درست حرف نمیزنی؟
" نامز‌دهای معترض، به حمایت برخی اعضای شورای نگهبان از یک نامزد خاص در دوران انتخابات اعتراض داشتند که اعتراض آنها وارد است" چرا این قدر دیر؟ راهپیمایی‌های خرداد کافی‌ نبود که به خودتان بیایید؟ این همه جوان را به کشتن دادید، این همه بی‌ گناه را در زندان، و این همه تهمت حالا ناگهان خواب نما شده‌اید؟ یا از ترس فرو پاشی نظام جبهه عوض کرده‌اید؟ جواب این مادران جوان از دست داده را چه میدهید؟ اگر واقعا مردی با صداقت با هموطنان خودت حرف بزن. تو که مثلا رئیس مجلس منتخب مردم هستی‌ !

-- ستاره ت ، Jan 20, 2010

این حرف ها همه اش چرته مردم حواسشان جمع جمع ودر دام این دو برادر ...نمی افتند . طرف یک جوری مردم به جان امده از دست این رژیم را دنبال نخود سیاه می فرسته که انگاری خودشون از مریخ اومدند.

-- Hamid ، Jan 20, 2010

پدرجان،
شما به عنوان یکی از نوابغ نظام اسلامی، هر از گاهی Reset می شوید، گویی که اساساً اتفاقی نیفتاده، اسیر شکنجه نشده، خونی ریخته نشده و جانی ستانده نشده است!!!
براستی نمای حکام نظام اسلامی ایران به مانند مجموعه ای از کارگران ساختمانی است که بطور مدام یکی تخریب می کند، یکی ملاط می سازد، یکی آجر می چیند، و یکی ماله می کشدو باز یکی تخریب می کند و... !!
رئیس محترم قوۀ قضائیه (نابغۀ جدید الورود) درخصوص محارب بودن معترضین دهان گشاده بودند، جناب رهبر (نابغۀ بزرگ) دیروز باز التماس مشروعیت داشتند، فرمانده نیروی انتظامی (نابغه و مخترغ آنتی پروکسی) درخصوص زور بازو و تکنولوژی و عدم مدارا فرمایش می فرمودند...
توی این نظام مقدس یک Coordinator پیدا نمی شود که حداقل بین این فرمایشات و مهملات اندکی هماهنگی ایجاد نماید؟

-- زوربای یونانی ، Jan 20, 2010

رفتار نامزد‌های معترض که خواسته بودند شکایت آنها از سوی آن دسته از اعضای شورای نگهبان که از یک نامزد خاص حمایت کرده بودند، رسیدگی نشود، «صحیح» نبوده است. از کی تا به حال شورای نگهبانی که قرار بی طرف باشه ناگهان طرف یک نامزد را گرفته؟ دروغگوی کم حافظه دولت؟

-- sara ، Jan 20, 2010

به برادران ذوب شده لاریجانی در ولایت زور و ظلم و ستم و سرکوب و کشتار، نمی توان اعتماد کرد! شماها شریک جرم در سرکوب وکشتار مردم هستید و از جانب ملت ایران «منفور» شناخته شده اید.
حسنی،

-- Hasani ، Jan 20, 2010

رژیم با سرکوب و دروغ و تقلب می خواهد به حیاتش ادامه بدهد ولی مردم این اجازه را به دیکتاتور مذهبی نمی دهند. زمان زمان تغییر و دمکراسی در ایران می باشد و راههای سرکوب و کشتار مخالفان به اخر خط رسیده است. فامیل لاریجانی دارد همه مناسب قدرت را در دست می گیرد. برادر این طرف برای سرکوب مردم به پست قضایی رسیده. اگر غرب از جمهوری اسلامی دیگر حمایت نکند این سیستم فاسد و آلوده فرو می ریزد.

-- اسفندیار ، Jan 20, 2010

ایشان به اخوی قاضی القضات خود هم رهنمود
بدهند

-- بدون نام ، Jan 20, 2010

اگر به گفته شما رهبر راضی نیست به نام اوبه کسی اهانت شودچرا اتهام اهانت به رهبری سالها زندانی
دارد. شما همه تان خیالاتی هستید.لطفا اتهامات مجید توکلی را بخوانید.شما که مجیدرا محکوم میکنید یعنی
همه مردم را محکوم کرده اید.خیلی مکار هستید.سالهاست رهبر برا ی بقایش جگر گوشه های مردم را می بلعد.

یک مادر

-- madar ، Jan 20, 2010

اگر مدیریت کشور دچار «اشکالاتی» شده است شماها مقصر هستید که مذهب را وارد همه چیز کردید و مقصر مردم نیستند که اینطوری به همه تهمت و برچسب می زنی لاریجانی !!

-- مسعود ازپارس ، Jan 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)