تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ری‌شهری: به اعتراض‌ها رسیدگی شود

آیت‌الله محمد ری‌شهری با اعلام اینکه خدمت خارج از «اطاعت» از رهبری، «خدمت به دشمن» است، خواستار رسیدگی به خواسته معترضان شد.

آقای ری‌شهری امروز شنبه در مراسم تودیع خود از سرپرستی حجاج ایرانی، گفت که «همراهی با رهبری از اوجب واجبات است و هر کس که بخواهد خارج از این چارچوب به نظام خدمت کند، خدمت نکرده، بلکه با نظام دشمنی کرده است.»

وی با اشاره به شیوه حکومت‌داری امام اول شیعیان، اظهار داشت: «اگر یک فرد ۱۰ یا ۱۵ درصد اعتراض دارد، به آن اعتراض رسیدگی شود، نه آنکه ۱۰۰ درصد مخالف شود.»


محمد ری‌شهری

این برای نخستین‌بار طی شش ماه گذشته است که آقای ری‌شهری از شیوه برخورد‌ با معترضان به نتیجه انتخابات به طور تلویحی انتقاد می‌کند.

هفته گذشته آیت‌الله خامنه‌ای با قبول استعفای وی از سمت سرپرستی حجاج ایرانی، علی قاضی‌ عسکر را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.

به گفته ری‌شهری «این هنر نیست که دوست را تبدیل به دشمن کنیم، بلکه هنر آن است که مخالف را تبدیل به دوست کنیم»

ری‌شهری در شرایطی از سمت خود کناره‌گیری کرد که در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر مخالفت وی در خصوص معرفی رئیس جدید سازمان حج و زیارت منتشر شده بود.

ری‌شهری در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از برخورد‌ها با مخالفان و برخی خانواده‌های شهدا گفت که «هنر نیست که از یک خانواده شهید کودتاچی بسازیم، بلکه هنر آن است که از یک کودتاگر، شهید بسازیم.»

وی خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی اظهار داشت:‌ «سیاست علوی آن است که علاقه‌مندان به رهبری و نظام باید در هر مسئولیتی به دوستان نظام اضافه کرده و از مخالفان بکاهند.»

به گفته ری‌شهری «این هنر نیست که دوست را تبدیل به دشمن کنیم، بلکه هنر آن است که مخالف را تبدیل به دوست کنیم.»

ری‌شهری با انتقاد از برخورد‌ها با مخالفان و برخی خانواده‌های شهدا گفت که «هنر نیست که از یک خانواده شهید کودتاچی بسازیم، بلکه هنر آن است که از یک کودتاگر، شهید بسازیم»

وی ادامه داد: «باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که اگر کسی ۱۰ درصد با ولایت‌فقیه موافق و ۹۰ درصد مخالف است، به آن ۱۰ درصد اضافه کنیم، نه آنکه لگد بزنیم و آن ۱۰ درصد را نیز نابود کنیم.»

اظهارات ری‌شهری یکی از شدید‌ترین انتقاد‌ها به محافظه‌کاران نزدیک به دولت در نحوه برخورد آنها با مخالفان است.

طی شش ماه گذشته، محافظه‌کاران نزدیک به دولت و گروهی از فرماندهان سپاه بارها رهبران مخالف را به «فتنه‌گری» و همسویی با دشمنان جمهوری اسلامی متهم کرده‌اند.

آنها در عین حال از مقام‌های قضایی خواسته‌اند که این رهبران را بازداشت و محاکمه کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینا چرا صحبت از امام اول و آخر شیعیان میزنند. به ما چه ربطی دارد اونا چگونه حکومت داری میکردند، این امامان دانشگاه رفتند، دکترا خوندند چی که این آقایان حرف از اونا میزنند، به زور حکومت داری کردند، در ثانی 72 میلیون ایرانی که شیعه نیستند.

-- کرد ایرانی ، Jan 16, 2010

آقای ریشهری یکی از مردان واقعی ست خداست. ایشان از نوابغی ست که در آسمان ذهنش ستاره های تابناک آدمکشی در سالهای دهه ی شصت و هفتاد خورشیدی نور افشان است. خداوند وجود نازنین این... را برای یک دادرسی دادگری ایرانی نگه دارد. ایشان در دق مرگ کردن مرحوم منتظری و قتل داماد او و برادر دامادش دستان درازی داشته است. او همچنین در اجرای فتوای ازاله ی بکارت دخترکان نه ده یازده ساله و کمتر و بیشتر مردم به جرم داشتن اعلامیه برادران مجاهد و یا رفقای اقلیتی اجر جمیل و صبر جزیل برده است. ...و من آنروزها وقتی ...رهبر کبیر انقلاب را با ...این، همی این امام رهبر فرزانه را می دیدم یادم آمد این شعر خیام را که می گفت:
ای ملای شهر از تو پر کارتریم،
با اینهمه شرابخواری از تو هشیارتریم
تو خون جوان خوری و ما خون رزان
انصاف بده کدام خونخوار تریم.

و اما هم خلخالی و هم ریشهری در بیشتر از ده مورد بچه های کفتر باز و جوانان شربخوار را به جوخه ی اعدام سپردند.
...
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد جمهوری ایران
من فرزند یک آخوند هستم، آخوندی که خودش در مفت خوری جدا در جد اعتراف دارد!
...

-- من فرزند یک آخوند هستم، ، Jan 16, 2010

ثابت شد که "خواب خرس" بین ٦ و ٧ ماه است.
کسی نیست به این شخص بگوید مگر شما در زمان حکومت علی علیه السلام حضور داشتید که نظام من در آوردی «ولایت فقیه» و سر تا پا استبداد یک «روضه خوان» را با زمام «عدل و عدالت علی» مقایسه می کنید.؟؟؟ میان ماه من تا ماه گردان تفاوت اززمین تا آسمان است.
""آن جماعت را روزگار به سر آمد دستاورد آنان براى آنان و دستاورد شما براى شماست و از آنچه آنان مى‏كرده‏اند شما بازخواست نخواهيد شد (آیه ١٣٤ و ١٤١ از سوره ٢ درقرآن)""

-- بدون نام ، Jan 16, 2010

خود ری شهری از جنایتکاران اطلاعاتی رژیم بوده است و چرا در این هفت ماه گذشته لال شده بود.

-- sasan ، Jan 16, 2010

به گفته ری‌شهری «این هنر نیست که دوست را تبدیل به دشمن کنیم، بلکه هنر آن است که مخالف را تبدیل به دوست کنیم.»
----------------------------------------------------
تازه بعد از 12 سال رسیدند به حرف خاتمی ؛ ولی افسوس از سالهای از دست رفته ...

-- رضا ، Jan 17, 2010

آقای ری‌شهری گفت که"همراهی با رهبری از اوجب واجبات است و فلان و بهمان و ..."
-----------------------------------------------------
شما BMW رو سفت بچسب.


-- سیاوش ، Jan 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)