تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

صفوی: شنیده‌ام که به مراجع اهانت شده است

یحیی رحیم‌صفوی، مشاور آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گوید که شنیده است در هفته‌های اخیر به برخی مراجع تقلید و خانواده «شهدا» اهانت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای صفوی گفته که براساس شنیده‌هایش، در برخی شهر‌ها به مراجع و روحانیت «اهانت و کم‌توجهی» شده است که این مسئله می‌تواند «پایه‌های نظام» را ضعیف کند.


یحیی رحیم‌صفوی، مشاور آیت‌الله خامنه‌ای

آیت‌الله یوسف صانعی و آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، دو مرجع تقلیدی هستند که پس از درگذشت آیت‌الله منتظری، نیرو‌های لباس شخصی به دفتر و خانه آنها حمله کرده‌اند.

این دو مرجع تقلید از سوی رسانه‌ها و محافظه‌کاران نزدیک به دولت نیز تحت شدید‌ترین حملات قرار دارند؛ به طوری که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، چندی پیش با صدور اطلاعیه‌ای، آقای صانعی را فاقد صلاحیت مرجعیت عنوان کرد.

برخی از مراجع تقلید شیعه در ماه‌های اخیر بارها نسبت به برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به نتیجه انتخابات اعتراض کرده و خواستار آزادی تمام بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات شده‌اند.

صفوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که شنیده است در حوادث پس از انتخابات به برخی خانواده «شهدا» نیز اهانت شده است.

رحیم‌صفوی گفته که آیت‌الله علی خامنه‌ای در شش ماه گذشته، مانع از «تندوری‌ها» شده و اعلام کرده که نباید به افراد، برچسب «منافق و ضدولایت فقیه» زده شود

وی نامی از این خانواده‌ها نبرده است، اما خانوده‌های ابراهیم همت و حمید باکری، دو فرماندهی که در جنگ عراق با ایران کشته شده‌اند، در ماه‌های اخیر از سوی طرفدار دولت با انتقاد‌های گسترده‌ای روبرو بوده‌اند.

رحیم‌صفوی با این وجود گفته که آیت‌الله علی خامنه‌ای در شش ماه گذشته، مانع از «تندوری‌ها» شده و اعلام کرده که نباید به افراد، برچسب «منافق و ضدولایت فقیه» زده شود.

اظهارات صفوی در شرایطی ایراد می‌شود که محافظه‌کاران نزدیک به دولت، از میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی با عنوان «سران فتنه» یاد می‌کنند.

آنها خواستار دستگیری و محاکمه این افراد به اتهام شرکت در «انقلاب مخملی» هستند؛ اتهامی که نخستین‌بار پیش از انتخابات، از سوی فرماندهان سپاه علیه موسوی مطرح شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ملت ایران در تمامیتش ضد ولایت فقیه است! شاید عده ای حقوق موافقت بگیرند!
....
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Jan 16, 2010

ایشون معلوم دوزاریشون خیلی دیر جا میوفته.

-- روزبه ، Jan 16, 2010

صفوی: شنیده‌ام که به مراجع اهانت شده است!
------------------------------------------------------
نه تنها به "مراجع" اهانت شده بلکه به : "کرامت انسانی" ؛ "رای اکثریت مردم" ؛ "رئیس جمهور منتخب مردم(میرحسین موسوی)" ؛ "خانواده شهدای جنگ تحمیلی" ؛ "دانشجویان آزادیخواه" ؛ "روزنامه نگاران" ؛ "هنرمندان" ؛ "اساتید با سابقه دانشگاه" و ... هم اهانت و بی حرمتی شده
احتمالا در این مورد چیزی نشنیدی سردار ؟!

-- رضا ، Jan 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)