تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران سفر حج عمره را متوقف کرد

سفر حج عمره زائران ایرانی به عربستان سعوی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

علی قاضی عسکر، سرپرست جدید حجاج ایرانی، به طور مشخص بدلیل این اقدام اشاره‌ای نکرد، اما گفت که «بدلیل مشکلاتی که در حال حاضر برای اعزام زائران ایرانی به حج پدید آمده»، این سفر فعلا متوقف است.

وی که در مراسم معارفه خود به عنوان نماینده جدید آیت‌الله خامنه‌ای در امور حج و زیارت سخن می‌گفت، در عین حال ابراز امیدواری کرد که «این سفر طی مذاکرات روزهای آینده باز شود.»


علی قاضی عسکر و محمد ری شهری، سرپرستان جدید و قدیم حجاج ایرانی

به گفته آقای قاضی عسکر، «وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت پیگیر مسائل سیاسی هستند و تلاش می‌کنیم تا این مسیر همچنان به روی مردم باز بماند.»

بازرسی بدنی زائران ایرانی در عربستان سعودی، ممانعت از زیارت آنها از قبرستان بقیع و اعتراض ایران به آنچه که آزار و اذیت شیعیان عربستان از سوی سلفی‌ها در این کشور عنوان شده، از دلایل توقف حج عمره گزارش شده است.

پیش‌تر نیز برخی مراجع تقلید شیعه، از مقام‌های ایران خواسته بودند در اعتراض به برخورد عربستان با زائران ایرانی، سفر حج به این کشور را متوقف کنند.

پیش‌تر برخی مراجع تقلید شیعه، از مقام‌های ایران خواسته بودند در اعتراض به برخورد عربستان با زائران ایرانی، سفر حج به این کشور را متوقف کنند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، «بی‌احترامی وهابیون عربستان به زائران حج عمره» را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده بود.

آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد هم نسبت به این مسئله اعتراض کرده بودند.

آقای خامنه ای گفته بود: «عده‌ای که معلوم نیست مال کجا هستند، به مقدسات شیعیان توهین می‌کنند و مأموران انتظامی سعودی هم یا تماشا می‌کنند و یا به نفع آزاردهندگان وارد عمل می‌شوند.»

علی لیالی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز گفته است که بخش عمده‌ این رفتارها در عربستان، «به عوامل سطح پایین این کشور در فرودگاه‌ها و حوزه‌های خدماتی سفر مربوط می‌شود.»

به گفته آقای لیالی، بدلیل این‌که هنوز مذاکره‌ای درباره‌ برگزاری عمره انجام نشده است، نمی‌توان «نتیجه‌ مذاکره‌ها و زمان قطعی برپایی عمره» را پیش‌بینی کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دو مسئله
یکی : اینکه واقعا ننگآور است که ایرانیها با اینهمه توهین که از اسلام و حتا از امام حسین در مورد ایرانیان دیده اند باز هم با به قول امام رهبر فرزانه می روند عربستان و و آنجا پول توی چاه جمکران آنجا می ریزند! خب اینکار را می توانند در همین چاه جمکران خودمان بکنند در ضمن خب هر کس می تواند یک چاه جم کران در خانه داشته باشد.
و دوم : اینکه اینطور که معلوم است لباس شخصی ها و سپاه پاسداران عربستان و نیروهای انتظامی عربستان هم بی شباهت به سربازان گهنام امام عج در ایران نیستند.
سلام بر انقلاب سبز
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Jan 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)