تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دانشجو: از آمار احکام انضباطی اطلاع ندارم

وزیر علوم می‌گوید که از تعداد احکام انضباطی دانشجویان اطلاعی ندارد و امتحان پایان ترم دانشگاه‌ها نیز در حال برگزاری است.

کامران دانشجو امروز شنبه در حاشیه گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها در پاسخ به پرسش‌ها درباره آمار دقیق احکام کمیته انضباطی دانشگاه‌ها گفت: «در شرایطی که پس از انتخابات رخ داد، شما چه انتظاری از آمار احکام کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها دارید.»


کامران دانشجو، وزیر علوم

کمیته‌های انضباطی برخی دانشگاه‌های ایران در چند هفته اخیر، ده‌ها دانشجو را احضار و احکام سنگین انضباطی برای آنها صادر کرده‌اند.

دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت، بابل، مشهد و دزفول از جمله دانشگاه‌هایی هستند که دانشجویان آنها با احکام سنگین کمیته‌های انضباطی مواجه شده‌اند.

فشار‌ها بر فعالان دانشجویی در ایران همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (مهرماه) افزایش یافته است.

در برخی از دانشگاه‌های ایران، تجمع دانشجویان با حمله نیرو‌های لباس شخصی به خشونت کشیده شده و برخی از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

منابع دانشجویی می‌گویند که دانشگاه امیرکبیر در مجموع ۹ هزار صفر در کارنامه دانشجویان معترض منظور کرده است، اما مسئولان این دانشگاه این آمار را قبول ندارند

خبرگزاری مهر به نقل از آقای دانشجو گزارش کرده که پنج تا ۱۰ درصد کسانی که در حوادث پس از انتخابات دستگیر شده‌اند، دانشجو هستند.

وی همچنین گزارش‌ها درباره تحریم امتحانات پایان ترم برخی دانشگاه‌ها را رد کرده و خطاب به خبرنگاران گفته است: «برای اینکه از این شایعات بیرون بیائید، در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنید.»

آن‌طور که منابع دانشجویی می‌گویند، در اعتراض به برخورد‌های صورت گرفته با دانشگاهیان، دانشجویان معترض حاضر به شرکت در امتحانات پایان ترم نشده‌اند.

این منابع می‌گویند که دانشگاه امیرکبیر در مجموع ۹ هزار صفر در کارنامه دانشجویان معترض منظور کرده است، اما مسئولان این دانشگاه این آمار را قبول ندارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«برای اینکه از این شایعات بیرون بیائید، در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنید.»؟؟؟؟
ولی عواقب این "حضور" را فقط آقای دانشجو میداند!!!!

-- بدون نام ، Jan 16, 2010

خوبه، پس از چی اطلاع داری ، نادان، اصلأ تو چی و وزیر علومی چی،

-- کرد ، Jan 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)