تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ارشاد به شش روزنامه تذکر داد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزنامه‌های جمهوری اسلامی، دنیای اقتصاد، فرهنگ آشتی، اعتماد، بهار و روزان تذکر داد.

این روزنامه‌ها به علت نحوه انعکاس اخبار مربوط به موضع‌گیری جامعه مدرسین قم درباره مرجعیت آیت‌الله یوسف صانعی از ارشاد تذکر دریافت کرده‌اند.

وزارت ارشاد بر اساس «منع شایعه‌سازی، تحریف و پخش مطالب خلاف» به روزنامه جمهوری اسلامی تذکر داده است.

روزنامه جمهوری اسلامی پس از موضع گیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تعدادی از مراجع مصاحبه کرده بود که ارشاد این روزنامه را به «جعل» نظر مراجع متهم کرده است.

«اینکه آقای موسوی از مصادیق کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت یا تبلیغ می‌کنند یا نه، از صلاحیت دبیر هیات نظارت بر مطبوعات (محمدعلی رامین) خارج است»

پیش‌تر نیز وزارت ارشاد به روزنامه‌های اعتماد، جمهوری اسلامی و فرهنگ آشتی، تذکر داده بود.

درج خبر و متن بیانیه اخیر میرحسین موسوی، در روزنامه‌های جمهوری اسلامی و فرهنگ آشتی، دلیل تذکر به این دو روزنامه بوده است.

هیات نظارت بر مطبوعات، به استناد تبصره هشت ماده ۹ قانون مطبوعات که تصریح می‌کند «کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت و یا تبلیغ می‏کنند، حق هیچ‌گونه فعالیت مطبوعاتی را ندارند»، به این دو روزنامه تذکر کتبی داده بود.

مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در این روزنامه، پس از تذکر اول ارشاد، در نامه‌ای به محمد حسینی وزیر ارشاد، از عملکرد معاون مطبوعاتی وی انتقاد کرد.

مدیر مسئول جمهوری اسلامی در این نامه نوشته بود: «اینکه آقای موسوی از مصادیق کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت یا تبلیغ می‌کنند یا نه، موضوعی است که مراجع ذیصلاح قانونی باید آن درباره آن اظهار نظر کنند و قضاوت در این باره از صلاحیت دبیر هیات نظارت بر مطبوعات (محمدعلی رامین) خارج است.»

محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد پیش از این گفته بود: «روزنامه‌هایی که تذکر می‌گیرند یا توقیف می‌شوند مثل عنصر فاسد و آلوده‌ای هستند که همه فضای مطبوعات را آشفته می‌کنند و ما با توقیف آنها سعی در تلطیف این فضای آشفته را داریم.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)