تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دور جدید فشار‌ها به معترضان در ایران

همزمان با سخنرانی آیت‌الله علی خامنه‌ای درباره حوادث ایران، مقام‌های قضایی، نظامی و دولتی، دور جدید حملات علیه مخالفان دولت را آغاز کرده‌اند.

آقای خامنه‌ای امروز شنبه از سران قوا خواسته که به وظایف خود در برخورد با «مفسدان و اغتشاشگران» به خوبی عمل کنند.

همسو با این اظهارات، سرتیپ محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفته که «مردم به برخورد ضعیف دستگاه‌های امنیتی و قضایی با فتنه‌گران انتقاد دارند.»

به گفته نقدی، مسئولان قضایی و دولتی به جوانانی که قصد داشتند «کفن بپوشند و کار را تمام کنند»، قول داده‌اند که «به زودی، به وظیفه خود» عمل کنند

به گفته آقای نقدی، مسئولان قضایی و دولتی به جوانانی که قصد داشتند «کفن بپوشند و کار را تمام کنند»، قول داده‌اند که «به زودی، به وظیفه خود» عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مقام نظامی اظهار داشته که اگر دستگاه‌های امنیتی و قضایی به وظیفه خود عمل نکنند، مردم «خودشان، دست به کار خواهند شد.»

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور نیز با تکرار اظهارات اخیر مقام‌های قضایی، گفته که در میان دستگیرشدگان روز عاشورا «افراد سلطنت‌طلب، معاندان نظام، بهائیان و ... به چشم می‌خورند.»

آقای محمدنجار افزوده که برخی از دستگیرشدگان وقایع اخیر، «کینه قدیمی با نظام مقدس جمهوری اسلامی» دارند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز امروز شنبه به خبرگزاری فارس گفته که پنج متهمی که پرونده آن‌ها به اتهام «محاربه» به دادگاه انقلاب ارسال شده، جزو سازمان مجاهدین خلق هستند.

به گفته دادستانی تهران، «در بازرسی از منزل برخی از بهائی‌های دستگیر شده، اسلحه و تعدادی گلوله جنگی کشف شده است»

دولت‌آبادی همچنین در خصوص بهائیان بازداشت شده در روز عاشورا گفته که «این افراد به دلیل ایفای نقش در سازماندهی آشوب‌های روز عاشورا و ارسال تصاویر این آشوب‌ها به خارج از کشور دستگیر شده‌اند.»

به گفته دادستانی تهران، «در بازرسی از منزل برخی از بهائی‌های دستگیر شده، اسلحه و تعدادی گلوله جنگی کشف شده است.»

دولت‌آبادی همچنین از آزادی یک تبعه آلمانی که روز عاشورا دستگیر شده بود خبر داد و افزود، رضا الباشا خبرنگار سوری تلویزیون دبی نیز امروز آزاد خواهد شد.

وی همچنین گزارش‌ها درباره بازداشت کاردار یکی از سفارتخانه‌های اروپایی در روز عاشورا را تکذیب کرد.

پیش‌تر علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود که کاردار یکی از سفارتخانه‌های اروپایی در ایران بازداشت و پس از ۲۴ ساعت آزاد شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)