تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تظاهرات نهم دی‌ماه:

«سران قوا به وظایف خود عمل کنند»

آیت‌الله علی خامنه‌ای با «میلیونی» خواندن تظاهرات نهم دی‌ماه موافقان دولت، خواستار برخورد مسئولان قوا با «مفسدان و اغتشاشگران» شد.

آقای خامنه‌ای امروز شنبه در جمع گروهی از مردم قم، خطاب به روسای سه قوه گفت که تظاهرات نهم دی‌ماه نشان داد که «ملت چه می‌خواهد» و آنها باید «وظایف خود در مقابل مفسدان و اغتشاشگران» را به خوبی انجام دهند.

روز نهم دی‌ماه، هزاران نفر از موافقان دولت در اعتراض به حوادث روز عاشورا در میدان انقلاب تهران تجمع کرده و به مسئولان هشدار دادند، چنانچه با مخالفان و رهبران آنها برخورد نکنند، آنها خود دست به این اقدام خواهند زد.


آقای خامنه‌ای افزود که تظاهرات «ده‌ها میلیونی» نهم دی‌ماه مردم در خیابان‌ها ظرف دو روز سازماندهی شد که منجر به «ماندگاری» این حرکت شد.

وی اظهار داشت: «اگر صدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت، سجده شکر بجا آورده شود، باز هم کم است، چرا که این حرکت، تجلی قدرت دست خدا بود.»

اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در حالی ایراد می‌شود که احمد علم‌الهدی سخنران تظاهرات روز نهم دی‌ماه، مخالفان و منتقدان ولی‌فقیه را «مشتی بزغاله و گوساله» خوانده بود.

آقای خامنه‌ای گفت که تظاهرات نهم دی‌ماه نشان داد که «ملت چه می‌خواهد» و سران قوا باید «وظایف خود در مقابل مفسدان و اغتشاشگران» را به خوبی انجام دهند

آقای خامنه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که آمریکا، بریتانیا، «قدرت‌های استکباری، مرتجعین وابسته به نظام سلطه و منحرفان داخلی»، همواره «زیر پرچم مبارزه با امام و انقلاب» با جمهوری اسلامی مبارزه می‌کنند.

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «از قبل از انتخابات ریاست جمهوری تاکنون، آمریکا، انگلیس، و رسانه‌های صهیونیستی در کجا ایستاده‌اند؟ جناح‌های ضددین همچون توده‌ای‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، و دیگر مخالفان انقلاب و امام در کجا قرار دارند؟ آیا جز در زیر همان پرچم مقابله با نظام اسلامی قرار گرفته‌اند؟ بنابراین صف بندی‌ها هیچ تغییری نکرده، و این یک علامت و شاخص مهم است.»

آقای خامنه‌ای همچنین به «آزردگی و خشم جوانان عزیز و فرزندان بسیجی ایران» از حوادث روز عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: «همه باید مراقب باشیم که با کارهای بی‌رویه، به فتنه‌انگیزی دشمن کمک نکنیم.»

وی در عین حال از دستگاه‌های مسئول خواست که با عاملان حوادث اخیر برخورد کنند و همچنین گفت: «افرادی که مسئولیت و وظیفه قانونی ندارند، نباید در این قضایا دخالت کنند.»

آقای خامنه‌ای افزود: «قدرت‌های استکباری، مرتجعین وابسته به نظام سلطه و منحرفان داخلی»، همواره «زیر پرچم مبارزه با امام و انقلاب» با جمهوری اسلامی مبارزه می‌کنند

آقای خامنه‌ای در حالی خواستار منع دخالت افراد غیرمسئول شده است که طی شش ماه گذشته لباس شخصی‌ها نقش برجسته‌ای در «سرکوب» معترضان داشته‌اند.

لباس شخصی‌ها که گفته می‌شود وابسته به سپاه، بسیج و ارگان‌های نظامی و امنیتی هستند، در تمام راهپیمایی‌های اعتراضی مردم حضور داشته و در کنار پلیس، اقدام به «ضرب و شتم» معترضان کرده‌اند.

حمله به مهدی کروبی، تجمعات دانشجویی، کوی دانشگاه تهران و چند مجتمع دانشگاهی و مسکونی از دیگر اقدامات لباس شخصی‌ها به شمار می‌رود.

آخرین اقدام این افراد، حمله به خودرو و محل اقامت مهدی کروبی در شهر قزوین بود. در این حمله دو گلوله به خودروی حامل مهدی کروبی نیز اصابت کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مگر نمى‏داند كه چون آنچه در گورهاست بيرون ريخته گردد و آنچه در سينه‏هاست فاش شود (آیه های ٩ و ١٠ از سور ه ١٠٠ در قرآن)
آقای خامنه ای بجای «سجده شکر» بجا آوردن برای «هوشیاری ملت» شاید بهتر باشد لحظه ای به «سجده گاه» خود بنگرد که هم اندازه و یا حتی بزرگتر از قبری خواهد بود که دیر یا زود در آن خواهد خفت و بیاد آورد که «تجلی قدرت دست خداوند» چه بسیار فرعونیان و مجرمانی را که صدها بار از او و ملت دها میلیونی اش قویتر بوده وهستند و خواهند بود از بین برده و می برد و خواهد برد.

-- بدون نام ، Jan 9, 2010

قوه چهارم چطور آقای خامنه ای؟ منظورم نیروهای ارادل و اوباش شما، و چاقو کشانی هستند، که بدون رعایت قوانین حکومتی به جان و مال و ناموس مردم تجاوز میکنند.

-- دوستی ، Jan 9, 2010

خامنه‌ای؛ تظاهرات نشان داد که «ملت چه می‌خواهد»؟ ملت ایران خواهان حذف دستگاه ... ولایت فقیه و ماشین سرکوب حکومت اسلامی است.
تیم واپسگرایان حکومت اسلامی،

-- Hasani ، Jan 9, 2010

گوساله و بزغاله،کسانی هستند که شمارش
نمیدانند و تجمع طرفداران دولت را میلیونی میدانند.

-- بدون نام ، Jan 9, 2010

اره! مردمو بکشید بزنید وتجاوز کنید و زیر ماشین له کنید بعد بگید ما نبودیم! ....!

-- SABZ ، Jan 9, 2010

امروز چهره عبوس در هم ریخته ودر هم شکسته ات بیانگر صدای ناقوس سقوط را پژواک میکند. ای دیکتاتور اگر پایان حکومت شاه را در حافظه ات داشته باشی او هم در مرحله قبل از شنیدن صدای مردم از این اولدروم بولوروم ها و دودوزه بازی ها زیاد کرد اما طرفی نه بست ونا چار به ترک کشور وحکومت شد.عاقبت تمام دیکتاتورها همین است و بس.به امید ان روز

-- Hamid ، Jan 9, 2010

خط جدید شبه کودتا :حذف مرجعیت مستقل
وقتی سازماندهی ،حمایت سیاسی وتآمین مالی گروههای فشار ...برای توقف روند جنبش اعتراضی واصلاحی در کشور ،اخلال وتخلف وتقلب در عملی شدن خواسته مردم در پای صندوق انتخابات ریاست جمهوری 22خرداد وارعاب وتهدید وزندانی کردن روشنقکران وفعالان سیاسی وسرکوب وتجاوز وقتل وجنایت معترضان به نتایج انتخابات نتیجه نمی دهد،وقتی اعمال ماجراجویانه تری چون انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی وشهادت دکتر بهشتی ویارانش در تیرماه 1360وانفجار دفتر نخست وزیری وشهادت دکتر رجایی وباهنر ویارانشان درشهریور 1360 وتغییر قانون اساسی برای کسب اختیارات مطلق باحذف مرجعیت از نظام رهبری درسال1368 وقتلهای زنجیره ای پائیز 1377به زمستان ویخ زدن نفسها نمی انجامد، وقتی هجوم دیوانه وار به کوی دانشگاه وسرکوب وتخریب وآتش سوزی وچشم درآوردن به بن بست میرسد،وبه جای منزوی شدن ودرخود خزیدن به تحصن وشورش وطرح مطالباتی بیش ازپیش می انجامد و...،پس ماجراجویان در مانده ...ودر رآس آنان علی خامنه ای واحمدی نژاد...،که شمارش معکوس زمان به سرعت به ضرر وزیانشان می باشد،چه باید بکنند؟ وبا چه طرح وبرنامه جدیدی می توانند اعمال شبه کودتایی وغارت اموال بیت المال به بهانه اجرای اصل 44قانون اساسی وسپاه سازی اقتصاد رابرای رسیدن به خواسته اصلی شان یعنی توقف حرکت روبه اعتلای اصلاحی در ایران وحذف جمهوریت نظام وبازگشت به سکوت قبرستانی برای حفظ قدرتها وثروتهای بادآورده ، دنبال کنند؟مدتی است که ...قدرت برای مطلق کردن خود دربخش های مختلف نظام ،خط شبه کودتایی جدیدی را دنبال می کنند و آن استفاده از حربه تاریخی همه زرمندان وزورمندان یعنی بهره گیری از سلاح تزویر و تکفیر است ،خط جدید شبه کودتا ،تحریک اعتقادات عاشورایی مردم وحذف مرجعیت بیدارومستقل و برانگیختن تعصبات سنتی دینی مردم وسردادن صلای واسلاما است !وغاقل ازاینکه درعاشورای آذرماه 1388خود یزیدان زمانه گشتند.

-- salam ، Jan 9, 2010

این ...برای بقا باید دروغ بگوید. چه سست بنیاد ...!

-- دکتر میر حسین ، Jan 9, 2010

... بار اولت هم نیست که دستور کشتار مردم رو علنی میدی. مردم هم نشونت دادن که میتونن حکومتت رو سرنگون کنن...

-- همسنگر سنگ بدست ، Jan 9, 2010

خامنه ای باز انشا گفت همش کلی گویی. جواب موسوی رو بده، اصل ۲۷ چی؟ همیشه همین بوده، فکر می کنه باز هم می تونه از این کار ها بکنه. "آره، نباید کار بد بشود"، (ولی اگر شد بدون اینکه من گفته باشم چه بهتر، مردم خفه می شن، در ضمن من که ندیدم و نشنیدم کار بدی بشه- دوستان محفلی کار خودتون رو بکنین چون من که کلی حرف زدم، منظورم این بود که انشای خوبی گفته باشم)

-- بدون نام ، Jan 9, 2010

آقاي خامنه‌اي نجابت مردم ايران را ناديده نگير. به خود مغرور مشو و تا دير نشده از ملت ايران عذر خواهي كن و به خاطر اين سالها ازآنها طلب عفو بخشش كن. شايد فردا دير باشد. دست از هشدار و كشتار و اعدام و ... بردار. يدالله فوق ايديهم

-- حسين ، Jan 9, 2010

چون كامنت مورد نظرم تا دلتان بخواهد حاوي اتهام، توهين و يا حمله شخصي است از ارسال آنها به علاوه كلي موارد مشابه و پر رنگ و بوتر خودداري مينمايم!!!

-- فرهاد ، Jan 9, 2010

خامنه ای بگوش باش!حرکت9دی تجلی قدرت دست مزدوران قداره کشان........بود و نعمت شعور مردم از بدن بخون غلتیده ی فرزندان ایران..بثمر می رسد!

-- ناشناس ، Jan 9, 2010

جناب خامنه ای : فرزندان شهید بهشتی ، باکری ، صدوقی، دستغیب، اشرفی اصفهانی ، نوه های امام وحتی فرزندان مطهری در کدام طرف قرار دارند ؟ مراجع کجایند ؟ نخبه های کشور کدام طرفند ؟ یاران امام در کدام سلول تو در عذابند؟ عمر عاص ها در کدام صف هستند؟ رفتار یزیدی از کدام سو سر میرند ؟ چه گروهی خلق را به خاک خون می کشند ؟ روز عاشورا کدام طرف خون کودک و نوجوان و جوان و پیران بر زمین ریخت و حرمت عاشورا شکست و آنگاه به شریح های قاضیش فرمان داد تا حیلت کنند و با فریاد یا محمدا فرزند برومندش را خارجی و محارب بخواند ؟ ما بارها از کسانی که آنان را اماره ی ناحق بودن جبهه ی سبز نموده ای ، تبری جسته ایم . اما اینک با افتخار می گویم ما به این نتیجه رسیده ایم که حکومت ...تو چنان کریه است ، که آمریکا و انگلیس و حتی رژیم صهیونیستی کردار ناصوابشان در مقابل اعمال شیاطین تحت امرحضرتعالی به هیچ نمی آید . باور ندارید یکبار فقط یکباربه منصفانه به هجوم ددمنشانه لباس شخصی ها و یگان ویژه ات به زنان این مرز و بوم بیانداز تا خود به این ترجیح ما صحه بگذاری . اما در مورد بسیج افراد ، اولا چرا از حسین (ع)خرج می کنی و از آن برای ادامه حکومت ...کام می گیری ؟ ثانیا فقط نیم ساعت ، نیم ساعت صدا و سیما این ننگ مردمان را در اختیار جبهه ی سبز قرار بده تا با نشان دادن واقعیات کاری کنند که همین مردمان کاخ سبزت را بر سرت خراب کنند . ثالثا آیا در حکومت شیعی و عاشق حسین کشاندن سه میلیون نفر از شانزده میلیون نفر مردم تهران آنهم با آمار کیهان دروغگو به خیابانهای پایتخت نشانه حقانیت جنابعالی است ؟ خود میدانی تشبیه امروز با صدر اسلام استفاده از احساسات عوام است . جنبش سبز جنبش عقلایی است که می خواهند اصول اولیه حقوق بشر و مندرج در قانون اساسی و زیر پا گذاشته شده توسط حضرتعالی و مزدورانتان مورد توجه و اجرایی گردد . پس با این تحلیل های آبکی در پی فریب ما نباش که اراده ی امر محال است

-- ناصر ، Jan 9, 2010

سید علی وقتی جمعیت سه میلیونی معترضین به تقلب ایشان در انخابات به خیابان آمد وحشت زده اعلام کرد راه حل به خیابان آمدن نیست . اکنون هم متقلبانه جمعیت دویست هزار نفری ساندیس بدست را جمعیت میلیونی میداند. ایشان بهتر است محتویات بیانیه هفدهم آقای موسوی را بپذیرند. و قول بدهند دیگر از قدرتی که ملت به اشتباه به ایشان داده است سو ء استفاده نکند . و اجازه یک انخابات آزاد و بدون تقلب را بدهند و یا اجازه یک راهپیمایی بدون گاز اشک آور یا گلوله را به جنبش سبز بدهند تا معنای میلیونی را بفهمد. ولی مردم منتظر اجازه تو نخواهند ماند و روز ٢٢ بهمن کارت ساخته است...

-- بدون نام ، Jan 9, 2010

آقای خامنه ای! آنچه در تاریخ می ماند استبداد رای شماست که با نفرت از آن یاد خواهد شد. شما حتی به ارزشهای ادعایی خودتان هم پایبند نماندید و روز عاشورا و در ماه حرام خون بی گناهان را بر زمین ریختید. تظاهراتی که با جمع آوری اتوبوسی کارکنان دولت به راه انداختید هیچ ارزشی ندارد و چیز تاریخی در آن نیست جز حقارت برای شما چون فکر می کنید که یکتایید اما خود خبر ندارید که هم پالکی هایتان در بقیه دنیا هم از همین ادعاها داشته اند و دارند.

-- ابراهیم ، Jan 9, 2010

پدرجان،
کدام جمعیت؟ کدام دست خدا؟ منظورت همان تصاویر فتوشاپی است که ایادی بی سواد کیهان و فارس نیوز انتشار دادند؟
خودت هم باور کردی؟...
اگر تو و نظام ...، به اندازۀ یک دهم جمعیت ادعا شده هوادار داشتید، این چنین درمانده، ناتوان و پریشان سخن نمی گفتید.
بیهوده نیست که به منفورترین شخص جهان مفتخر گشته ای!

-- زوربای یونانی ، Jan 9, 2010

به نظر من آقایان موسوی ، کروبی و خاتمی باید روشن تر و رساتر صحبت کنند. اینکه بعد از ۷ ماه جنایتکاری هنوز آنها از گروهای لباس شخصی و خودسر صحبت و شکایت میکنند، منطقی نیست. این گروها خودسر نیستند و رهبرشان هم معلوم هست. آنها باید مستقیما خامنه ای را مخاطب قراربدهند و او مسول کشتار و شکنجه مردم بدانند. به نظر من اینکه آنها بخواهند هنوز مبهم صحبت کنند و کلی گویی کنند، مشکلی را حل نمیکند. اگر اینها رهبری جنبش سبز را خواسته یا ناخواسته دارند باید شجاعت بیشتری از خود نشان بدهند. بسیار جای تعجب هست در هر حالی که چند سال پیش در همین حکومت سروش جرات مخالفت با ولی فقیه را داشت، این آقایان در برابر جنایتهای ولی فقیه او را مسول معرفی نمیکنند. کسی آنها را مجبور نمیکند که رهبری جنبش را به عهده بگیرند، ولی شرافتمندانه این هست که اگر شجاعت مخالفت با ولی فقیه را ندارند مستقیما بگویند که این خط قرمز شان هست و مردم هم تکلیف خود را میدانند. شرایط زمانه پشتوانه مردمی قوی را برای ایشان فراهم آورده هست که شرط انصاف این هست که پشت مردم را خالی نکنند. به طور حتم افراد دیگری هستند که واجد شرایط رهبری هستند، ولی در هر حال شاید شخصا هنوز آن پشتوانه مردمی را نداشته باشند و حکومت آنها را زودتر از سرراه بردارد. هر چند با گذشت زمان رهبران جدیدی با پشتوانه قوی ظاهر خواهند شد. به امید آزادی، کوشا

-- کوشا ، Jan 9, 2010

آقای خامنه‌ای فرمودند که تظاهرات «ده‌ها میلیونی» نهم دی‌ماه مردم در خیابان‌ها ظرف دو روز سازماندهی شد که منجر به «ماندگاری» این حرکت شد.»

شكي نيست كه جنابعالي تبحر زيادي در گردآوري خواهران و برادران اجاره‌اي داريد. و چنان كه اعتراف نموديد مي‌توانيد ظرف دو روز آنها را «سازماندهي» بفرماييد. البته «سازماندهي» خودجوش همراه با كيك و سانديس و ساندويچ و پاداش و حق ماموريت و اتوبوس و ساز و دهل و تنبك و ... .

دم و دستگاه فوتوشاپ‌تان هم كه خوب كار مي‌كند. از چند ده هزار نفر به چند صد هزار نفر و سپس به چند ميليون و اكنون هم به «دهها ميليون» نفر رسيدند. اگر دهها ميليون نفر هوادار پرشور داري چرا از كروبي و موسوي وحشت داري؟ صد البته كه خيلي آرزو داري چند ميليون هوادار داشته باشي؟آنهم از نوع سبز و جوانش. اما چون نداري «ره افسانه زدي».

همچون كودكان پرخاشگر اولتيماتوم مي‌دهي كه اين آخرين بار است. البته نمي‌دانم اين چندمين آخرين بارت است. اما خودت خوب مي‌داني كه ملت سبز را نمي‌تواني ناديده بگيري. البته ما باهم سر يك چيز وجه اشتراك داريم :

تو رهبر ما نيستي و ما هم ملت جنابعالي نيستيم. حداقل هفت ماه است كه متاركه نموده‌اييم.

پس:

ای که دستت میرسد کاری بکن/ پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

با ملت سبز ايران هر كه در افتد ور افتد.

-- بدون نام ، Jan 9, 2010

رهبر واقعي و موتور محرك جنبش سبز ايران تويي تو.

تابلوي راهنمايي ما تويي تو.

لحظه‌هايي به ياد ماندني از انقراض آخرين مستبد را با عربده‌هاي مستانه‌اش به تماشا نشسته‌اييم.

صد حيف و صد افسوس كه در اين واپسين غروب ظلمتش، خواهران و برادرانم نيز به تباهي مي‌كشاند.

افسوس، افسوس، سياهي بخشي از نور را با خودش مي‌برد.

ياد اين عزيزان از دست رفته گرامي باد. و نفرين بر ... مستبد.

-- حسين ، Jan 9, 2010

در تظاهرات “خود جوش” ساندیسی (۹ دي، ۱۳۸۸) جمعیت “خود جوش” نتوانست خيابان انقلاب را هم پر کند!-- اما ... بنا به قول خامنه ای- رهبر : هيچ حکومتی در جهان قادر نيست ظرف ۲ روز چنين بسيج عظيم ملی را انجام دهد و دهها ميليون نفر [!!] را به خيابانها بکشاند. [!!] (شنبه 09 ژانويه 2010 – 19 دی 1388) -- البته موقع تقسيم آبميوه سانديس بين امت، دعوا راه افتاد كه:
«سيدلي! سيدلي!—كباب ندي خائني!»

در اين راستا- همه عاشقان ولايت ازاين سخنان گهـربار سيماي تحت ضرغامي (سردار بسيجي) سرمست شدند كه بنا به مژده حضرت علم‌الهدی اگر «در لا به لاي جنگل‌هاي آمازون .. يك مسلمان باشد كه قلبش براي اسلام بتپد» به شهادت همو «تنها گزينه رهبري روي كره زمين» آيت الله خامنه‌اي‌ست. — بدبختي در اينست كه در جنگل‌هاي آمازون هنوز هيچ مسلماني پيدا نشده وگرنه بدا به حال جنبش سبز! در عوض ما توانستيم چند چماق به دست را در آمازون پيدا كنيم كه براي گفتن «مرگ بر بزغاله گوساله!» و خوردن كباب گوساله آماده‌اند:
این همه لشکر آمده، به عشق ساندیس آمده ....

-- Moghavemat ، Jan 9, 2010

رو که نیست سنگ پای قزوینه .

-- amin ، Jan 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)