تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

صدور احکام حبس طولانی برای معترضان

دادگاه انقلاب سلمان سیما، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش‌آموختگان و علی بیکس، عضو حزب اراده ملت ایران را به حبس تعزیری محکوم کرد.

سلمان سیما، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش‌آموختگان از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، سلمان سیما به «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشویق و شرکت در تجمعات و تشویش اذهان عمومی» متهم شده‌است.

به گفته خانواده آقای سیما، وی در دوران بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و یکی از انگشتان دستش شکسته است

این عضو شورای ادوار تحکیم وحدت ۲۳ آبان ماه جاری در منزل شخصی‌اش بازداشت شد. به گفته خانواده آقای سیما، وی در دوران بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و یکی از انگشتان دستش شکسته است.

شعبه ۱۹ دادگاه تجدیدنظر شیراز نیز حکم چهار سال حبس تعزیری برای محمدتابع محمدی، از دانشجویان بازداشت شده در شیراز را تأئید کرد.

پرونده حامد کاووسی از دیگر دانشجویان بازداشت‌شده در شیراز نیز برای تجدید نظر به همین شعبه ارسال شده‌است. دادگاه، آقای کاووسی را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرده‌است.

تارنمای جنبش راه سبز (جرس) نیز از صدور حکم هفت سال حبس تعزیری برای علی بیکس، عضو حزب اراده ملت ایران خبر داده‌است.

این فعال سیاسی به «اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغاتی علیه نظام و تشویش اذهان عمومی» متهم شده‌است. وی از ۲۴ خرداد ماه جاری در بازداشت است.

در نزدیک به هفت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و رخدادهای پس از آن «بازداشت شده‌اند. شماری از بازداشت‌شدگان به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند.

بازداشت دو شهروند بهایی
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر بامداد روز چهارشنبه ۱۶ دی‌ماه، بهفر خانجانی و افشین ایقانی، دو تن از بهائیان سمنان از بازداشت شدند.

بنا به این گزارش مأموران امنیتی با مراجعه به منزل این افراد برخی مدارک و لوازم شخصی آن‌ها را توقیف کرده‌اند.
بهفر خانجانی برادرزاده جمال‌الدین خانجانی، یکی از هفت رهبر بازداشت شده جامعه بهایی در سال گذشته است.

گفته می‌شود دلیل بازداشت این شهروندان بهائی شرکت در تجمع اعتراضی روز عاشورا ‌است

مأموران امنیتی ایران در هفته جاری، ۱۳ نفر از شهروندان بهایی را بازداشت کرده‌اند. بابک مبشر، پیام فناییان، نیکاو هویدایی، منا هویدایی، ژینوس سبحانی، آرتین غضنفری، فرید روحانی، احمد روحانی، نسیم بیگلری، نگار ثابت، ابراهیم شادمهر و زاوش شادمهر از جمله بهائیان بازداشت‌شده در روزهای اخیر هستند.

گفته می‌شود دلیل بازداشت این افراد شرکت در تجمع اعتراضی روز عاشورا ‌است. در روزهای گذشته برخی چهره‌های هوادار دولت از شرکت داشتن بهائیان در اعتراضات روز عاشورا سخن گفته بودند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)