تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

۳۶ کشته و زخمی در حمله انتحاری افغانستان

بر اثر یک حمله انتحاری در شرق افغانستان، دست کم ۸ نفر کشته و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

ژنرال عزیز احمد، فرمانده پلیس ولایت پکتیا گفت این رویداد ساعت ۴٫۳۰ بعد از ظهر پنج‌شنبه به وقت محلی در نزدیک یک بانک در شهر گردیز مرکز این ولایت رخ داد.

به گفته وی در این انفجار انتحاری، خودرو حامل یک فرمانده پیشین محلی که با نیروهای بین‌المللی همکاری داشت، هدف قرار گرفت که این حمله باعث مرگ وی و شماری از محافظانش شد.
فرمانده پلیس پکتیا افزود بیشتر زخمی‌شدگان افراد غیر نظامی هستند.

در این انفجار انتحاری، خودرو حامل یک فرمانده پیشین محلی که با نیروهای بین‌المللی همکاری داشت، هدف قرار گرفت که این حمله باعث مرگ وی و شماری از محافظانش شد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان ضمن برعهده گرفتن این رویداد گفت، عامل این انفجار یک عضو طالبان بود که فردی به نام «پاری» مسئول یک قطعه امنیتی دولتی را که در حال گذر از محل بود، هدف قرار داد.

در همین روز انفجار دیگری در شهر خوست در جنوب شرق افغانستان، سبب مجروح شدن «طاهر خان صبری» سرپرست ولایت خوست و ۶ تن از مسئولان محلی شد.

سخنگوی طالبان می‌گوید، این انفجار بر اثر بمب کارگذاری شده از سوی این گروه، در نزدیک تالار ولایت (ساختمان استانداری) رخ داده‌است.

مقامات افغان و بین‌المللی می‌گویند شورشیان به دلیل «ضعف» مقابله مستقیم، حملات انتحاری و بمب‌گذاری را افزایش داده‌اند که بیشتر قربانیان این گونه حملات، غیرنظامیان می‌باشند.

پیش از این سازمان ملل متحد نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان افغان در خشونت‌های رو به ازدیاد این کشور، ابراز نگرانی کرده‌بود.

این سازمان ادامه درگیری‌ها را سبب افزایش آسیب‌پذیری غیرنظامیان خوانده و از همه طرف‌های درگیر خواست با پای‌بندی به موازین حقوق بشری از واردآمدن اثرات ناگوار بر غیرنظامیان جلوگیری کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)