تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

در عاشورا «کاردار اروپایی» دستگیر شده‌بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از دستگیری کاردار یک کشور اروپایی در جریان حوادث عاشورا در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاءالدین بروجردی امروز پنج‌شنبه با اعلام این خبر از ذکر نام این کشور اروپایی خودداری کرد.

علاءالدین بروجردی امروز پنج‌شنبه با اعلام این خبر از ذکر نام این کشور اروپایی خودداری کرد

آقای بروجردی در این باره افزود:
«در تظاهرات روز عاشورا کاردار یکی از کشورهای اروپایی در تهران دستگیر شده بود که طبق کنوانسیون وین این کاردار با پادرمیانی و وساطت سفارت این کشور بعد از ۲۴ ساعت آزاد شد.»

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی نیز روز دوشنبه گفته‌بود:
«مواردی از دستگیری اتباع بیگانه داشته‌ایم که تنها دو روز مانده به عاشورا به همین منظور وارد ایران شده‌اند و دوربین‌ها و وسایلی که در اختیارشان بوده کشف شده است».

وی در مورد ملیت و هویت این «شهروندان بیگانه» توضیحی نداد.

مقامات هوادار ولایت فقیه و محمود احمدی‌نژاد همواره از «دخالت بیگانگان» در موضوع اعتراضات به نتایج اعلام‌شده انتخابات دهم ریاست‌جمهوری سخن می‌گویند.
رهبران معترضان این ادعاها را رد می‌کنند.

«در تظاهرات روز عاشورا کاردار یکی از کشورهای اروپایی در تهران دستگیر شده بود که با پادرمیانی سفارت این کشور بعد از ۲۴ ساعت آزاد شد»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز درباره اعتراضات روز عاشورای امسال در ادامه سخنانش افزود:
«هر کسی با هر خلق و خوی سیاسی برای امام حسین احترام قائل است. این افراد انقلاب اسلامی را که مولود عاشورا است و اسلام را مورد حمله قرار داده‌اند.»

این گفته آقای بروجردی در حالی بیان می‌شود که هم‌زمان با برگزاری مراسم عاشورا در تهران، نیرو‌های پلیس و لباس شخصی، با هجوم به راهپیمایی مخالفان دولت، دست‌کم پنج تن را کشته و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

یک روز پس از این رویداد، مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، در اطلاعیه‌ای، با «وصف‌ناپذیر» خواندن خشونت‌های روز عاشورا گفت که حتی شاه هم «حرمت عاشورا» را نگاه داشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در زمان ناصرالدین شاه قجر قرار شد تمامی دوزنده گان به دربار روند یک ده نفری هم از پالان دوزهای ری و بازار تهران بدیدن اعلاحضرت شرفیاب شدند. حالا اما علاءالدین بروجردی دوزنده هم شده دیپلمات حکومت عدل علی و قرار است بزودی توسط همان کاردار سفارت اروپایی که دستگیر و آزادش کردند برگه پناهندگیش را دریافت کند. گفته اند بده بسون، داد و ستد!
مرگ بر معاویه اینروز ها سراسر ایران را گرفته، حتا دوباره مردم در روز عاشورا : مرگ بر شاه!
بعد عده ای دیگر می گفتند:
کدوم شاه؟
بعد آن دسته ی دیگر می گفتند:
همین شاه، همین شاه!
حالا مرگ بر همین شاه همین شاه!
بعد آقایون گفتند اینها ساختار شکنیه، بعد مردم گفتند کدوم ساختار! اگر ما خس و خاشاکیم، شما ها گر و خاک هم نیستین!
حالا دیگه معاویه سرادرش احمدینژاد را نمی پزیرد! چون حرف مفت زیاد زده، اما حاج محمود گفته که هر چی شما از قول آمام عج به من گفتین منم گفتم! حالا بد و خوبش بگرن خودتونه و آقا امام عج!

-- بدون نام ، Jan 7, 2010

مي خواهند گند نروژ را بپوشانند. اينقدر ... كه حتي شعور اين كار را هم ندارند ....وقتي يه ... مثه اون وزير اطلاعاتشونه

-- بدون نام ، Jan 7, 2010

با سلام
اون یه نفر را که گرفتن حتمی کاردار انگلیس بوده آمده بوده ببینه فاجعه وسعتش چقدره تا چاره ای برای آخوندا نوکران خودشان پیدا کنه آخه این کشور بی در رو پیکر معلوم نیست چند درصد از پول نفتش توجیب این بی شرفها میشه که همیشه حامی این آخوندای کثافت هستند.

-- kaveh-ho ، Jan 8, 2010

این اروپاییان تو کشور خودشون هم راهپیمایی یادشون رفته .... بروجردی گمان میکنه که هنوز در 1357 هستیم که ملت خوشباور هر چرندی را که خلخالی یا خمینی یا دیگر آدمکشان رژیم ج. ا میگفتند بی چون و چرا میپذیرفتند .البته در آن هنگام نیز روزنامه و رسانه ی بی وابستگی در کشور بر چیده شده بود .

-- بهنام ، Jan 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)