تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اتهام محاربه برای ۵ بازداشتی عاشورا

پنج نفر از بازداشت‌شدگان روز عاشورا در ایران به «محاربه» متهم شده‌اند.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این افراد به زودی در دادگاه محاکمه خواهند شد. بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، مجازات کسانی که «محارب» اعلام شوند، اعدام است.

بنا بر این اطلاعیه که در خبرگزاری‌های ایران منتشر شده‌است، کیفرخواست این پنج نفر بر مبنای «گزارش ماموران، تکمیل تحقیقات و اقرار صریح متهمان» تنظیم شده و به دادگاه ارسال شده‌است.


از دستگیری‌های روز عاشورا، ۶ دی

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور هفته گذشته از اعدام سه نفر از بازداشت‌شدگان روز عاشورا خبر داده بود.

ششم دی ماه، روز عاشورا شماری از معترضان با حضور در خیابان بار دیگر اعتراض خود را به نتایج انتخابات و رویدادهای پس از آن اعلام کردند. در جریان این رخدادها بیش از ۵۰۰ نفر از معترضان بازداشت شده و شماری جان خود را از دست دادند. مقامات رسمی ایران تعداد کشته‌شدگان را هشت نفر اعلام کرده‌اند.

پس از اعتراضات روز عاشورا موج جدید بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی و مدنی در ایران آغاز شده‌است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، پیش از این اقدامات افرادی را که در روز عاشورا «اقدام به ارتکاب جرائمی از جمله آتش زدن اموال عمومی» کرده بودند از مصادیق محاربه دانسته بود.

۳۶ نماینده محافظه‌کار مجلس نیز در هفته جاری طرحی مبنی بر کاهش زمان اعدام «محاربان» از ۲۰ روز به پنج روز تهیه کرده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از اظهارات مقام‌های ایران مبنی بر صدور حکم اعدام برای معترضان به شدت ابراز نگرانی کرد.

این سازمان مدافع حقوق بشر هشدار داد: «افراط‌گرایان رِژیم تهران می‌توانند شاهدان سرکوب را اعدام کنند. نهادهای بین‌المللی باید با اقدام فوری از فاجعه‌ای دیگر و اعدام زندانیان سیاسی که در زندان‌ها تحت فشار قرار دارند، پیشگیری کنند.»

کیفرخواست این پنج نفر بر مبنای «گزارش ماموران، تکمیل تحقیقات و اقرار صریح متهمان» تنظیم شده و به دادگاه ارسال شده‌است

وزیر کشور ۱۵ دی ماه به مخالفان دولت هشدار داد در صورتی که در اعتراض‌های خیابانی شرکت کنند، «محارب» شناخته خواهند شد. وی گفت که بعد از حوادث روز عاشورا، کسانی که در تجمعات اعتراضی شرکت کنند، «محارب» محسوب شده و جرم آنها «اقدام علیه امنیت ملی» است.

در نزدیک به هفت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از معترضان بازداشت شده و شمار زیادی کشته و مجروح شده‌اند. دادگاه انقلاب تا کنون پنج نفر از معترضان را به اعدام محکوم کرده و برای برخی از آن‌ها احکام پانزده سال تا شش ماه حبس صادر کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من این احکام را به ساحت مقدس ... ولی عصر حجت ابن الحسن مهدی اجل الله تعالی فرجه ست را تبریک می گویم. ما در ایران دست کم نود و پنج در صد جامعه مان را داریم که محارب است و مفسد فی الارض. بنده خودم از این گوشه میدان شوش در تهران اعلام می کنم که هم خودم و هم خانواده ام و هم دوستانم مفسد فی الارض و هم محارب با این نظام خون آشامیم. بنده به این سایت محترم زمانه هم عرض می کنم که خانمها و آقایان محترم شما که در هر کجای عالمید بدانید که در ایران زیر نفس نحس امام زمان و نایب خونخوارش خامنه ای هیچ توهینی بر ما دریغ نشده و نمی شود، شماها که در کمال عافیت هستید به ما نمره فحاش و توهین کننده ندهید و نوشتار ما را سانسور نکنید! آخر شما از چه طایفه ای هستید؟ از کدامینید که سخنان ما را سانسور می کنید، ما با بدتر از هیتلر و بد از معاویه طرفیم، شما نوشته ی ما را به محض گفتن اینکه بالای چشم فلان امام ابروست و یا فلان امام صرف نظر از ولایتش آدمکش هم بوده و یا خمینی بنایان آدمکشی مدرن ایران را بنا نهاده، یا هم خمینی و هم خامنه ای دستور ازاله ی بکارت دختر بچه ها را داده، و وقتی که سر سران سران سران آنها با یک بچه ی پنج شش ساله دوست می شود و بعد در سن هشت سالگی همبستر می شود در حالی که خودش شصت سالش است، این دستور ازله ی بکارت و این بلغ داستن دخترکان و این تنبیه اسلام ناب برای او خلعت بهشتی می شود را شما منتشر نمی کنید. نکنید! اما بدانید که هر کس با درصدی ذره ای تا هنگفت با این است یا با آن!
مرگ بر معاویه!
مرگ بر هیتلر!
مرگ بر ارتش رایش ایران!
مرگ بر یزید!
زنده باد انقلاب سبز ایران!
زنده باد مردم عزیز ایران زمین!
مرگ بر دشمن شماره یک ایران و ایرانیت روحانیت!
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Jan 7, 2010

دوستان، ما باید علیه لایحه محارب خیلی فراگیرتر فعالیت داشته باشیم

http://i873.photobucket.com/albums/ab300/faramarzb61/tire_akhar.jpg

-- فرامرز ، Jan 7, 2010

با سلام اول یک جمله در مورد این «دیپلمات» ی که به اسلو در نروژ پناهندگی گرفته. دوستان باور کنید دیپلماتها که هیچ، پاسداران که هیچ، روحانیت که هیچ، خامنه ای خودش هم هیچ حتا اگر امام زمان هم همین امروز ظهور کند ترجیح می دهد در نروژ و فنلاند و پاریس و برلین و لندن و نیویورک زندگی کند! و حتا ملیت بگیرد. مامور سی آی ای سیا که برای مذاکره و عکس گرفتن با احمدی نژاد به ایران رفته بود در مصاحبه ای با بی بی سی می گفت، محافظین احمدی نژاد از او تقاضای ویزا برای آمریکا را کرده بودند! البته این جوک نیست! بنده با یکی از پاسداران مهم همکلاسی بودم او را یک روز در خیابان دیدم به من گفت: آقا دلم پر از خون است...علی اکبر ولایتی و همراهانش در هر مسافرتی به خارج از ایران یک کامیون جنس غربی با خود می آورند، از سورت و کرست گرفته تا کرم و ماتیک و وسایل ماساژ و دارو های قوت باه و داروهای ضد استرس و قرص ضد آبستنی و لباس و شوکولات و ... خلاصه همه ی اینها را من می بینم و دلم برای پاسدارانی که در جبهه ها شهید شدند می سوزد. آری خواهران و برادران بدانید که همه ی این آقایان آینده ای درخشان در غرب خواهند داشت، اینان حتا یک نفرشان هم به کشور برادر سوریه و کشور آیت الله های چشم تنگ چین پناهنده نخواهند شد، حتا به کشور براد ر کره ی شمالی هم نخواهند رفت، البته به اسراییل چرا! خواهران و برادران بیایید با هم هم اعلام کنیم که محاربیم و ضد اصل ولایت فقیه و ضد این روحانیت شنیع! بیایید یک کار جمعی محاربت درست کنیم.

-- یک خانوار از تهران ، Jan 7, 2010

غلامحسین محسنی اژه‌ای جلاد بداند که او جزآن تعدادیست که سرانجامشان لت و پار شدن و از دار آویختنست بدست عده ای کشته داده و شدیدأ و بحق عصبانی .گرچه مرگ برای این آدمکشان جايز نیست و این ها باید به حبس ابد انفرادی با اعمال بسیار شاقه محکوم شوند.

-- بسوی پیروزی ، Jan 7, 2010

مردم داخل ايران ترسي از اين دست تهديدات ندارند. اما اكنون نوبت ايرانيان خارج از كشور است كه با فشارهاي بين‌المللي رژيم را زير فشار قرار دهند. البته ما داخل نشينان هم بايد به هر نحو از اعدام فرزندانمان به اسم منافق، سلطنت طلب، كومله، كرد، بلوچ و ... و محارب و مفسد و ... جلوگيري نماييم. خاموشي ما سبب درنده‌خويي رژيم مي‌شود. با حفظ هوشياري و اتحاد بايد اقداماتي انجام دهيم و رژيم را تحت فشار قرار دهيم. اين اقليت ناچيز مي‌خواهد با ارعاب و تفرقه‌افكني و زدن انگ‌هاي باطل شده ما را از هم جدا و نموده قطعه قطعه كرده و سپس سركوب نمايد. ايراني ايراني است شيعه، سني، زرتشتي، بهايي، يهودي، مسيحي، صبحي، كرد، لر، بلوچ و... همه باهم هستيم. و با اين رژيم نيستيم.

-- حسين ، Jan 7, 2010

آقای کروبی اینکه شما هیچ خوفی از هیچ واقعه ا ی ندارد خیلی خوب است اما کافی نیست این جنبش به راهکارهای عمیقتری نیاز دارد . در شرایطی که میخواهند حمام خون راه بیاندازند خوف داشتن یا نداشتن شما را نمیشود به کاری زد باید دید چاره چیست .اگر همین امشب یا به زودی دسته دسته جوانان را گذاشتند جلو دیوار و تیر باران کردند چه میکنید .به نظردر یک کلام ما چاره ای جز سرنگونی این حکومت ...نداریم. همچنانکه فرانسویها برای آزاد شده از زیر یوغ خلیفه و ملایان زندان باستیل و همه ی زندانهای فرانسه تصرف کردند ما نیز چاره ای جز تسخیر تمامی زندانها و آزادی زندانیان نداریم.آقای موسوی و کروبی باید اعلام اعتصاب عمومی کنید ! باید شما جلودار این جنبش حرکت کنید .به زندانها و سیاه چالهای رژیم یورش ببریم و کمر حاکمیت را بشکنیم .تنها همین راه برای ما باقی مانده است اگراگر زود اقدام نکنید ما خود این کار را خواهیم کرد. با دسته خالی به زندانها میرویم و ....... مردم بپاخیزید! برای ایران همگی بپا خیزیم. این حکومت را به زیر بیاوریم .

-- بدون نام ، Jan 7, 2010

دوستان گرامی یک خانوار از تهران درود بر شما

خیلی قشنگ حقیقت را نوشته ای این دوستان ریش دراز و کفش پاشنه ای و تسبیح بدست به تنها چیزی فکر نمیکنند محمد وعلی وحسن وحسین وامام زمان است همه میدانند که اینان توی بورس هستند آنگاه که ملتی خرد فردی وجمعی خویش را بکار نمیبرد اینان مانند مارگیر ها مقدسین را در یک جعبه کرده و عده زیادی که همان ملت باشد جمع کرده اند ودارند نمایش میدهند واگر کسی به جعبه مارگیری نزدیک شود فوری داد وفریاد راه میاندازند که نیشت میزند و میکشد و میشوی محارب بعد یک گشتشان میشود گشت همیشگی مبیبرند ومیبرند ومیبرند میخورند ومیخورند ومیخورند وعجیب هم نیست که ولایتی مواد قوه باه وکاندوم وضد بارداری سوقات بیاورد او نیاورد که بیاورد من بیاورم که 2 زار ندارم تاکسی سوار بشوم هر از گاهی که گندش بالا آمده است مانند کرج مانند همدان مانند سرتیپ استریپ تیز 6 نفره دیگر گندش بالا میاید وماهم زود فراموش میکنیم یک زمان خانمی به یکی از تلویزیونها زنگ وزد بابغض که دوستم را برای فلان آیت الشیطان بدند فلان باغ گفته پدرم را در آورد ودر آخر شب صد تومان کف دستم گذاشت گفتم حاج آقا همین گفت پتیاره صدات ئر نیاد واگر نه همینجا میدم چالت کنند بعد که قطع کرد مجری گفت معلوم بود که خود خانم قربانی بوده است .دوستان ایمان داشته باشید اگر روزی بنا باشد اینان به کشورهای غربیس پناهنده شوند ما ایرانیانی که روزگارما بوسیله اینان سیاه شد مفتی مفتی نخواهیم گذاشت زندگی کنند ایمان داشته باشید من برای شما ضمانت میکنم حلقومشان را خواهیم جوید ودرید زیرا اینان آنقدر سیاه کارند که جای گذشت سز سوزنی نیست واینکه راحت زندگی کنند خیال است حتا خانواده هایشان فعلا قدرت دارند ومیتوانند هر غلطی بکنند روزش که رسید فرزندانشان هم باید جواب ما را بدهند من روزگار سیاهی پس از اینهمه جنایتا برایشان میبینم و این به واقعیت خواهدپیوست حالا بگذارید چمدانها را با هواپیماه های اختصاصی پر کنند وبیاورند وبرینذد وبپاشند وبا زنان متعدد وبیشمارشان توله پرورش دهند ما نداها واشکانها وهزاران شهید راه آزادی را داده ایم قیمت های اینان میلیارد ها بار بیش از هر کدام از این سران گندیده ذهنی است در انتظار صبح دولتشان باشید که بزودی خواهد دمید

-- حسینقلی میرزای مرحوم ، Jan 7, 2010

hokumat ba mohre moharebe gasde edame zendanyan mazlum ra darad. khommeinie baraye nabudie mokhalefan bekhosus MOJAHHEDIN KHALGH az in harbe estefade mikard. hokumat tawanne sarkum jonbesh mardomie ra nadarad.

-- maryam az kanada ، Jan 7, 2010

دوستان باور کنید بهتر است ما از آیت العظمی شجونی تقلید نکنیم که گفته بود اگر امام زمان و نایب برحقش امام خامنه ای لب تر کنند او خرخره ما را خواهد جوید و خون ما را خواهد خورد و مست خواهد شد و گوشت تن ما را نیز برای افطار آقا خواهد برد. آری ما کسی را نخواهیم کشت، خرخره ی کسی را نخواهیم جوید، بچه های قاتلان ما هیچ گناهی مرتکب نشده اند آنها خواهران و برادران ما هستند. ما فقط باید آدمکشان را محاکمه کنیم، نباید خون از دماغ کسی بیاید. فقط باید جلو ی خروج آنها را از کشور بگیریم. حسینیان هم اکنون در فکر بند انداختن است تا با سرخاب و سفیداب و با بزگ کرم پودر و با یک کیف دستی و با یک مینی ژوپ و با عطر کریسیمان یتور از فرودگاه خارج شود، بعید نیست حسن روحانی هم که جدیدا با خامنه ای ملحق کرده با همراهی خود خامنه ای از همین راه از ایران خارج شود، گفته شده که یک دست مصنوعی که با باطری و یک موتور کوچک که آنرا تکان تکان می خوراند هم از کشور برادر چین برای اعلاحضت امام خامنه ای خریداری شده که از وجوهات خمسیات پولات نفتیات است. اما هم اکنون با کامپیوتر جنبش سبز ریش آقایان را بند انداخته و با فتو شاپ سرخاب و سفیداب بر لپ آقایون و خصوصا خود امام مالیده و لباس مبدل از سارمینووفوند از لند خریداری کرده و تن آقا و آقایون کرده و پرتره ی ربانطیک آنها را بچه های دانشگاه رباط کریم آماده کرده اند و بزودی بر سر در تمامی اتو شهپر و میهن نورد، میهن تور و سراه آذی و دروازه قزوین و تمامی ترمینالهای اتوبوس و ایستگاهای قطار و فرودگاه های ایران خواهند زد مبادا که آقایون با تغییر هییز انتفاع و با لباس مبدل از ایران خارج شوند. من خو.د و خانواده ام مواظب خواهیم بود، دوستان دانشگاه تشکر بخاطر پرتره ی ربانیطیک! و آنوقت دوستمان حسینقلی میرزای مرحوم زحمت جویدن و دریدن حلوم امام رهبر فرزانه را نخواهد داشت! قربان شما بنده س م ر از تهران

-- رـ ت ـ ر ـ رهبر از تهران ، Jan 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)