تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران: مخالفان دولت نماینده ملت نیستند

وزارت خارجه ایران اعلام کرد کسانی که در راهپیمایی مخالفان دولت شرکت می‌کنند، «نماینده ملت ایران» نیستند و کشور‌های غربی نباید از آنها حمایت کنند.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز سه‌شنبه در کنفرانس هفتگی خود با خبرنگاران گفت که آمریکا، ایتالیا و سایر کشور‌های غربی با حمایت از معترضان، مرتکب «اشتباه» شده‌اند.

آقای مهمانپرست افزود که برخی کشور‌ها به جای شنیدن صدای ملت ایران، اقدام به حمایت از «آشوبگران» کرده‌اند.


این مقام وزارت خارجه در ادامه اظهارات خود، از موضع‌گیری رهبران آمریکا، بریتانیا، اسرائیل و نمایندگان پارلمان ایتالیا درباره حوادث ایران انتقاد و آنها را متهم به دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی کرد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز گذشته باردیگر گفت که واشینگتن، نگران برخورد‌های خشونت‌بار دولت ایران با معترضان به نتیجه انتخابات است.

مهمانپرست، از موضع‌گیری رهبران آمریکا، بریتانیا، اسرائیل و نمایندگان پارلمان ایتالیا درباره حوادث ایران انتقاد و آنها را متهم به دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی کرد

ایران همواره کشور‌های غربی را به تلاش برای «براندازی» جمهوری اسلامی متهم می‌کند.

وزارت اطلاعات ایران روز گذشته فهرستی از ۶۰ نهاد، موسسه و دانشگاه را منتشر و اعلام کرد که آنها در «جنگ نرم» علیه جمهوری اسلامی فعال بوده و همکاری با آنها «ممنوع» است.

مهمانپرست در بخش دیگری از اظهارت خود به موضوع لغو سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران اشاره کرد و افزود: «تصمیم داشتیم برای بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های دوجانبه، زمان انجام این سفر را به مهلت دیگری موکول کنیم.»

«زمانی که خون مردم در خیابان‌های ایران ریخته می‌شود، ما نه تنها نمی‌توانیم بی‌تفاوت بمانیم، بلکه این وقایع ما را عصبانی و نگران می‌سازد»

به گفته وی، آمریکا فشار‌های زیادی برای لغو این سفر به هیات اروپایی وارد کرده است.

یک هیات پارلمانی از اروپا قرار بود به ایران سفر کند که بنابر اعلام رسانه‌های خارجی، سفر این گروه در اعتراض به وقایع اخیر ایران لغو شد.

نشریه فارین پالیسی با انتشار بیانیه سه تن از نمایندگان پارلمان ایتالیا، به نقل از آنها علت لغو این سفر را چنین تشریح کرده است: «زمانی که خون مردم در خیابان‌های ایران ریخته می‌شود، ما نه تنها نمی‌توانیم بی‌تفاوت بمانیم، بلکه این وقایع ما را عصبانی و نگران می‌سازد.»

آنها در بیانیه خود آورده‌اند: «ما تصمیم گرفتیم به جامعه جهانی نشان دهیم به عنوان بخشی از اعتراض‌مان به این سفر نمی‌رویم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چه ایران بخواهد یا نخواهد هر کس در ایران زاده شده باشد یک ایرانی خواهد بود و یک عضو از جامعه ایرانی! و از نظر ایرانیان یک عضو هم مهم است و می تواند شخص برجسته ای باشد. گوینده این مطلب با فرهنگ ایرانی آشنایی ندارد. سعدی بزرگوار می سراید :
چو عضوی بدرد آورد روزگار
دگر عضو ها را نماند قرار
و امروز ما ایرانیان قرار نداریم . تا دولت بدرفتاری با معترضان دارد به چشم یک دشمن دیده می شود و روزی خشم مردم سر می کشد و دولت نامهربان را به کناری می زند!

چه طور همین معترضان را به پای صندوقهای رای دعوت می کردید و به جامعه جهانی و غرب پز می دادید که اینهمه در انتخابات شرکت کردند و ....ولی حالا این معترضان را نماینده(شخص برجسته) کشور نیستند. اگر آنموقع نماینده نبودند امروز هر ایرانی یک نماینده هست تا در کشورش آرام برقرار شود و پس از آن دولتی را سر کار خواهد آورد که دین (هدیه سیاستمداران پشت پرده) را از سیاست مان جدا کنیم. و ایران را بر پایه همانچه در فرهنگ اصیل ایرانی بوده برپا کنیم و بر پایهمنطق خرد و دانش انسان و پایه اصل انسان.
نه بر پایه پوچی و مذهب گرایی خرافاتی.....

-- مسعود ازپارس ، Jan 5, 2010

مگر شما نماینده ملتید آقای مهمانپرست؟!

-- بخت النصر خراسانی ، Jan 5, 2010

به چه وسیله ایی مخالفان حکومت میتوانند با شما صحبت کنند شما که تا توانستید زدید و دربند کردید و بستید و کشتید ایا زبانی هست برای ابراز مخالف مردم با حکومت شما که هر چه دانشجو و قشر تحصیل کرده و روشنفکر رو روانه زندان کردید قلمها را شکستید روزنامه ها را بستید تلویزیون و رادیوها را انحصاری کردید در محله و کوی و برزن مامور گذاشتید در اداره و دانشگاه و غیره جاسوس ... تا هر کس گفت نه به او انگ محارب چسباندید حکم قتل صادر کردید و میکنید حتی به مردگان هم رحم نکردید سنگ مزار ندای مظلوم را گلوله باران کردید بگوئید ایا راهی وجود دارد برای انتقاد؟؟؟ انتقاد از شما حکم محارب با خدا را دارد تورا به خدا خودتان به این اوضاع نمیخندید؟؟؟ رهبر کیست جز مردی ساده و معمولی چرا اورا بت کردید؟؟؟ چرا او را نماینده امام زمان قراردادید؟؟؟ مگر او چه چیزی بیشتر یا کمتر از دیگران دارد ایا او معصوم هست؟؟؟
ایا انتقاد از او انتقاد از خداوند است؟؟؟
به کجا میروید چنین شتابان؟؟؟فکر می کنید که روزگار همیشه اینطور باقی میماند؟؟؟ درس نمیگیرید از تاریخ؟؟؟ وقتی با جوانان مملکت خود چنین می کنید وقتی براحتی حکم قتل صادر می کنید و انان را بالای چوبه دار میآویزید؟؟؟ شما با مردم تمام جهان اینگونه اید شما توقع دارید که دنیا به شما احترام بگذارد و شما را دوست داشته باشد ؟؟؟ این را بدانید روزگار به این منوال پیش نخواهد رفت

-- آزاد ، Jan 5, 2010

موافقان این دولت نماینده آدمکشان لبنان و شلاق‌زن‌ها و سنگسارکننده‌های عربستانند و نهادی ایرانی ندارند چه برسد بخواهند نماینده ایرانیان باشند.

-- آزاد ، Jan 5, 2010

کشورهای اروپائی و آمریکا و برخی از ایرانی ها مانند بنی صدر، ابراهیم یزدی .رفسنجانی و.... خوب میدانند و بروشنی باید بیان کنند که در سال 1357 ایران چگونه اشغال شد و همه بدانند که این حکومت هیچ ارتباط فرهنگی . تاریخی و ملی با ایران ندارد .مردم دنیا کمک کنند تا ایرانیان این حکومت اشغالگر را برکنار کنیم و بنای ایرانی آباد و آزاد با دولتی صلح طلب را از نو بسازیم . آنگاه آرامش به ایران و خاورمیانه و دنیا باز خواهد گشت.

-- جهانگیر آرشید ، Jan 5, 2010

هيچكدام از معترضين خود را نماينده ملت ايران نمي‌دانند بلكه خود را بخشي و قطره‌اي از ملت ايران مي‌دانند. حتي ميرحسين موسوي و كروبي هم خود را بخشي از جنبش اعتراضي ايرانيان مي‌دانند ĥ
b7 رهبر و نمايندگان آن. ملت هم با اين تهديدات و شبهه‌افكني‌هاي كودتاچيان غاصب كوتاه نمي‌آيد. كودتاچيان مي‌خواهند همبستگي معترضين را كاهش دهند و در آنها رخنه نمايند. و اين دست گزافه گويي‌ها هم از سر استيصال و روند رو به فروپاشي و زوال حكومت استبدادي حاكم بر ايران است. شناخت ملت ايران از حكومت استبدادي افزايش پيدا كرده است و آنها از راهي كه مي‌روند بر نمي‌گردند. جنبش سبز ايران با گذشت زمان و خريد زمان موفق‌تر است. ضمنا پتانسيل اين جنبش در متكثر بودن و سياست عدم خشونت و فراگير بودنش است. جنبش سبز همانند توده پلاستيكي نرم و انعطاف پذير حكومت سركوبگر و استبدادي حاكم بر ايران و قدرت سخت آن را به چالش كشيده است. جنبش سبز ايران جوان و پويا و متنوع با خلاقيت و نوآوري بالا در برابر حكومتي مي‌جنگد كه تمام خزانه ارزشي و استوانه‌ها و اسطوره‌هايش را خرج كرده و به مرحله اقدامات كور و مخرب رسيده است. حاكميت ايران همانند تكه يخي در كنار خيابان در حال ذوب شدن است. و جنبش سبز فرهمند ايران فربه و چالاكتر مي‌شود.

-- رحيم ، Jan 5, 2010

دولت هم نماينده ملت ايران نيست. دروغگو 63 درصدت كو؟

-- بدون نام ، Jan 5, 2010

حکومتی که بر اساس تزویر و ریا با کمک یک مشت اراذل و اوباشان متعصب مذهبی غیر ایرانی سرکار امده هیچوقت نماینده مردم ایران نبوده و نیست. این رژیم جنایت پیشه و متحجر غیر قانونی است.

-- ایرانی ضد فاشیست ، Jan 5, 2010

راست میگه خوب!
اینایی که تو خیابون اند نماینده ملت نیستند، خود ملت اند!

-- شهریار ، Jan 5, 2010

به نظر من این حکومت هیچ گونه قرابتی با ایران و ایرانیان ندارد. سلطه گران کنونی اشغال گرانی هستند که فعلا بر سر چاه نفت نشسته اند و درآمد ناشی از فروش نفت را نه برای رفاه مردم کشورمان بلکه برای تحکیم سلطه ...خود به کار می بندند. البته فکر میکنم که دوران جولان دادن این... به زودی به پایان خواهد رسید. مردم ایران در اکثریت مطلق اش به این واقعیت پی برده است، و در مقابل این اشغال گران به پا خواهد خاست.

-- جهان ، Jan 5, 2010

اتفاقأ نماینده های من ایرانی همین جوانان شجاع و دلاورمان هستند که از جانگذشته بخاطر رسیدن به آزادی با دستهای خالی لرزه در بدن آدمکشان مسلح ج.ا انداخته اند.

-- همسنگر مفتخر ، Jan 6, 2010

-سوالی از مدعیان مردمی بودن حکومت:
کدام راه قانونی وجود دارد تا اگر اکثریت مردم این حکومت را نخواهند بتوانند بیان کنند.
اگر راه قانونی وجود ندارد پس چگونه می گویید که مردم طرفدار شما هستند؟
حکومت وقتی می توانید ادعا کند از حمایت مردم برخوردار است که امکان عزل این هیئت حاکمه از طرق قانونی برای مردم فراهم باشد ولی مردم از آن استفاده نکنند.

-- بدر ، Jan 6, 2010

آنها خود خود خود ملت اند آدم وقتی با زور دیپلم میگیرد وبا پول میرود در دانشگاههای درچه سه وچهار هند به اصطلاح درس میخواند و میدانیم که باز با پول میشود نمره ومدرک وحتا استاد خرید اینطور جامعه شناسی اش انتروپولوژی اش سیاستمداری اش آب میرود ودر نتیجه کسانیکه مدیریت میکند هم وا میروند ومتلا مردمیکه در خیابان اند همه را بلوند یا همه را سیاه میبیند نه عمو چی چیندرا اینان خود ملت اند ملت ایران ملت سرافراز ایران همان بزغاله وگوساله هایی که در تمدن بشریت یک جای بزرگی را اشغال کرده اند خوشبختانه هنوز تعل وانا و هنا و اضربو اضربا را بلد نیستند هنوز دم از خرد دم از انسانیت میزنند میبینی وقتی چماق بدستان مزدور را میگیرند آب میخورانند نوازشش میکنند در حالیکه اگر انسان اشتباه نشود انسان زیرا هر کس دوپا ودودست داشت معنی انسان را نمیدهد به سگ خودش هم با چوب بزند سگ گاز میگیرد حجه الشیطان دشمن پرست بهتر است یک کم به تاریخ وفرهنگ سرزمینی به نام ایران ویچ مراجعه و خوی وخصلت ورنگ وقیافه های این مردم را بشناسی تا این اشتباهات لپی وگافهای بچه گانه را نکنی چون زشت است مردمان دیگر کشورها دیگر این شجاعان قرن 21 را خوب میشناسند وتو که سخنگوی عد های خارجی در ایران هستی رسوا میشوی ومتهم به دروغگویی البته شما واکسیناسیون شدی اما یکمرتبه دیدی خناق دیفتری آنفلونزای مرغی گاوی خوکی میمونی ویا هر حیوان دیگری را گرفتی وبیعلاج شد آنوقت دیگر با مردم سر وکار نداری خضرت عزراییل میاید ومیگوید برادر السلان علیکم انت آلاماده برای جهنم؟اما این مردمی که در خیابان چه میگویند ؟چه میخواهند ؟یعنی تو نمیدانی ؟حتما میدانی وهم میدانی که ستون تا ستون فرج است خاطرت را جمع کنم به یک ستونی میرسی که فرج تمام میشود وهرج یا حرج میاید وتو دستانت را باید بالا بگیری آن لحظه بسیار نزدیک است این توهین ها خیلی زودتر تورا به تسلیم ومردم در خیابان را مصمم تر برای آمدن به خیابان میکند تا آن میکروفن ومیز وصندلی را از تو بگیرند که حتما خواهند گرفت خوب فکر کن به این باور میرسی

-- خورزو گنجعلی ، Jan 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)