تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمله «ارتش سایبری ایران» به تویتر

شبکه اینترنتی تویتر، صبح جمعه ۲۷ آذرماه، از سوی گروهی موسوم به «ارتش سایبری ایران» مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش فیگارو در اثر این حمله اینترنتی، به مدت دو ساعت امکان ورود به این تارنما وجود نداشت و محتوای صفحات سایت به صفحه‌ای که هکرها تهیه کرده‌بودند، تغییر یافته بود.

در پیامی که از سوی حمله‌کنندگان به تویتر منتشر شده بود، پرچمی با شعارهای شیعه و حزب‌الله به چشم می‌خورد.
در پیام انگلیسی که از سوی حمله‌کنندگان منتشر شده بود، آمده‌است: «آمریکا فکر می‌کند که اینترنت را او کنترل و هدایت می‌کند اما چنین نیست. ما با قدرت خود اینترنت را کنترل و هدایت می‌کنیم.»


پیام هکرها

تارنمای تویتر می‌گوید که اطلاعات زیادی از گروهی که مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌است ندارد و نام این گروه در بخش سایت‌های امنیتی و هکرها وجود ندارد.
سایت تویتر تابستان گذشته نیز مورد یک حمله اینترنتی قرار گرفته‌بود.

انتخابات ایران، اولین موضوع جستجو در تویتر
این حمله اینترنتی در حالی انجام می‌شود که بنا بر اعلام سایت تویتر «انتخابات ریاست جمهوری ایران» اولین موضوع جستجو شده در «شبکه ارتباطی جهانی تویتر» در سال ۲۰۰۹ بوده‌است.

سایت توییتر، با اعلام این خبر گفت که انتخابات ایران، ویروس آنفلوآنزا، غزه، ایران و تهران، پنج واژه نخستی بودند که در سال ۲۰۰۹ در تویتر جستجو شده‌اند.

بنا به این گزارش در میان تمامی کلیدواژه‌ها، تگ‌ها و جمله‌هایی که درباره یک موضوع به دفعات در این سرویس منتشر شدند، «انتخابات ایران» جالب‌ترین موضوع سال بوده‌است.

شبکه ارتباطی تویتر امکان انتشار پیام ‌های ۱۴۰ نویسه‌ای را برای ارسال و اشتراک با دیگران به کاربران خود می‌دهد. تارنمای تویتر از سال ۲۰۰۶ راه اندازی شد دفتر مرکزی آن در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا است.

انتخابات ایران، ویروس آنفلوآنزا، غزه، ایران و تهران، پنج واژه نخستی بودند که در سال ۲۰۰۹ در تویتر جستجو شده‌اند

چندی پیش نیز انتخابات ایران از سوی «وبی اَواردز» به عنوان یکی از ۱۰ رویداد اینترنتی تاثیرگزار در دهه اول قرن ۲۱ معرفی شد. دلیل این انتخابات تاثیر شبکه‌های اجتماعی اینترنتی مانند تویتر در رویدادهای پس از انتخابات ایران اعلام شد.

در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ایران و اعتراضات پس از آن شبکه‌های اینترنتی همچون تویتر و فیس‌بوک یکی از ابزارهای مهم مخالفان دولت برای اطلاع‌رسانی بود.

به دلیل توقیف روزنامه‌های اصلاح‌طلب و دسترسی نداشتن مخالفان دولت به رسانه‌های عمومی، بسیاری از هماهنگی‌ها برای برگزاری تجمعات اعتراضی از طریق این شبکه‌های اینترنتی انجام می‌شود.

پس از اخراج خبرنگاران خارجی از ایران و ایجاد محدودیت برای اطلاع‌رسانی خبرنگاران داخلی، نوشته‌های معترضان ایرانی در تویتر و فیس‌بوک به یکی از منابع خبررسانی برای رسانه‌های دنیا تبدیل شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بله همینطور است که شما می گویید! بر روز اینترنت تنوشته شده مید این حوضه ی ...ضیه ی قم!
madinhortcheie ...ziehie ghom
و خدا پدر این کافر اینها را بیامرزد که برای شما خوراک درست می کنند! تا اینترنتبازی کنید! حتما رهبری به شما مدال جوهر گندم خواهد داد! یا خود امام زمان عحج! خدا این چاههای نفت را از شما بگیرد!

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)