تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ادامه درخواست راهپیمایی جداگانه معترضان

سازمان تبلیغات اسلامی برای فردا جمعه از همه گروه‌های سیاسی برای شرکت در راهپمایی علیه «هتک حرمت» آیت‌الله خمینی» در تهران دعوت کرده‌است.

این در حالی است که گروه‌های معترض موسوم به «جنبش سبز» درخواست راهپیمایی جداگانه‌ای را برای همین منظور دارند و منابع خبری معترضان می‌گویند که «راهپیمایی روز جمعه برای شرکت سبزها مناسب نیست».


مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد معترض انتخاباتی، روز چهارشنبه درخواست مشترکی برای راهپیمایی به استانداری تهران دادند و در انتظار پاسخ‌اند.

اما استاندار تهران در خصوص این درخواست گفته‌است: «شورای تبلیغات اسلامی برای راهپیمایی روز جمعه از همه اقشار و گروه‌های سیاسی برای شرکت دعوت کرده‌است، پس نیازی به راهپیمایی‌های جداگانه نیست.»

به نوشته تارنمای «جنبش راه سبز (جرس)»، در پی درخواست مجمع روحانیون مبارز برای صدور مجوز راهپیمایی، وزارت کشور، عصر روز چهارشنبه طی نامه‌ای، به این خاطر که «درخواست مجمع با امضای دبیر اجرایی آن تشکل ارسال شده و به امضای رئیس مجمع نرسیده‌است،» پاسخگویی به درخواست مذکور را «ناممکن» اعلام کرد.

استاندار تهران: شورای تبلیغات اسلامی از همه دعوت کرده‌است، پس نیازی به راهپیمایی‌های جداگانه نیست

این راهپیمایی‌ها در پی نشان دادن تصاویر «پاره شدن» عکس آیت‌الله خمینی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی می‌شود. موافقان دولت، معترضان را مسئول این حرمت‌شکنی نسبت به بنیان‌گذار انقلاب ۵۷ می‌دانند و معترضان نسبت به درستی ارتباط این تصاویر با روز دانشجو و «نیات» صدا و سیما از پخش آن شک دارند و به پخش این تصاویر معترضند.

«جنبش راه سبز (جرس)» از منابع خبری گروه‌های معترض امروز نوشت:
«آن‌گونه که از لحن اطلاعیه سازمان تبلیغات اسلامی مشخص است اهداف برگزارکنندگان این راهپیمایی نیز هدف قرار دادن رهبران جنبش و معترضان به نتایج انتخابات خواهد بود.»

این منبع ادامه می‌دهد:

«به نظر می‌رسد پس از شش ماه اعتراضات رو به گسترش خیابانی، حکومت در پی نمایش قدرتی برای مقابله با جنبش سبز اعتراضی مردم ایران است.»

«شورای فرهنگ عمومی کشور» نیز فراخوان سازمان تبلیغات اسلامی را برای راهپیمایی جمعه تکرار کرده‌است.

میرحسین موسوی موسوی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با تارنمای کلمه گفت:
«اصل توهین صورت گرفته نسبت به حضرت امام حرکتی مشکوک است که قطعا مورد انزجار همه اقشار مردم قرار دارد.»

وزارت کشور: به این خاطر که درخواست مجمع به امضای رئیس مجمع نرسیده‌است، پاسخگویی به آن «ناممکن» است

وی افزود:
«با توجه به التهاب موجود در فضای جامعه، مجمع روحانیون مبارز و هم‌چنین حضرت حجت الاسلام و المسلمین کروبی و اینجانب درخواست مجوز برای راهپیمایی جداگانه کرده‌ایم و هنوز منتظر جواب رسمی به این درخواست هستیم و به نظر می‌رسد بیشتر به نفع کشور است که به این درخواست پاسخ مثبت داده شود.»

روز سه‌شنبه مهدی کروبی درباره درخواست مجور راهپیمایی گفت: «در صورت مخالفت، ما نمی‌توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتد مسئولیتش متوجه آقایان است.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی هم‌چنین گفت: «نشر و اشاعه این عمل از سوی صدا وسیما، مصداق تشویش اذهان عمومی است.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
آیت‌الله منتظری: «با این کارها آبروی آیت‌الله خمینی را می‌برید»
تمدن: به جای راهپیمایی، می‌توان بیانیه داد
کروبی و موسوی درخواست مجوز راهپیمایی می‌کنند

نظرهای خوانندگان

پدرجان،
دوران راهپیمایی های گوسفندی که شما دستور صادر فرمائید و ملت همانند گوسفند برای شما و حکومتتان به خیابان هابیایند سپری شده است.
اگر ذره ای شعور می داشتید این مطلب را درمی یافتید!!
ندیدید رئیس ... دولت به چه سان در تبریز و اصفهان و مشهد مفتضح شد؟
ندیدید رهبر کودتا با تمامی خیالات فصل الاخطاب بودن بیش از شش ماه هست زور می زند به قول خودش مردم معترض کنار بکشند و مردم نمی کشند؟
در عجز شما همین بس که یک تحلیل گر را تا ابد محکوم به عدم ابراز تحلیل نموده اید!!
در ناتوانی شما همین بس که یک بانوی روزنامه نگار با ناراحتی قلبی را به سال ها زندان محکوم کرده اید!!
از این همه ترس، بزدلی، ناتوانی و دریوزگی و حقارت شرم نمی کنید؟
این جنبش ناقوس مرگ حکومتتان را بصدا درآورد و شما با کودتا تیر آخر را به خود شلیک کردید. دور نیست که از تخت به زیر آیید. اما نه کشتار و نه زندان که بلکه شما باید ناظر آزادی این ملت و آبادانی این مملکت باشید تا هر روز هزار بار آرزوی مرگ کنید... ما شما را زنده خواهیم نگه داشت و از شادی این ملت دق کنید...

-- زوربای یونانی ، Dec 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)