تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

خطیب جمعه تهران: فضا را «پریشان» نکنید

آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران از دانشجویان خواست که فضا را آرام نگه دارند و «پریشان» نکنند.

وی با خطاب قرار دادن دانشجویان گفت: «این چه خبر در دانشگاه‌ها است و این چه شعارهایی است که مطرح می‌شود و ای متعهدین و معتقدین به انقلاب این‌ها به نفع چه کسی است و چرا بیداد می‌کند؟»

آیت‌الله امامی کاشانی با انتقاد از شعارهای مطرح شده در تجمعات اعتراضی اخیر، افزود: «این شعارها چه بود؟ شعار نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی چیست؟»

خبرگزاری‌های رسمی ایران از آغاز راهپیمایی هواداران دولت، در اعتراض به «اهانت» به آیت‌الله خمینی خبر داده‌اند

مخالفان دولت، در تجمعات اعتراضی اخیر بارها از شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی» استفاده کرده‌اند. این شعار واکنش شماری از نیروهای محافظه‌کار را برانگیخته و از آن به عنوان «عدول از ارزش‌های اسلامی و انقلابی» یاد کرده‌اند.

خطیب موقت جمعه تهران، آیت‌الله خمینی بنیان‌گزار جمهوری اسلامی ایران را، «تابلو و شناسنامه» انقلاب توصیف کرد و از این‌که عکس وی «به این روز افتاد» اظهار تاسف کرد.

تلویزیون دولتی ایران هفته گذشته تصاویری را پخش کرد که در آن عده‌ای عکس آیت‌الله خمینی را پاره می‌کردند. این رسانه این عمل را به دانشجویان معترض منسوب کرد و گفت که این حرکت در تجمعات اعتراضی روز دانشجو، ۱۶ آذر انجام شده‌است.

نیروهای اصلاح‌طلب این حرکت تلویزیون ایران را «مشکوک» دانسته و آن را بهانه‌ای برای سرکوب معترضان می‌دانند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه «مناقشات» انتخاباتی باید در «کاغذها و مراکز دانشگاهی و علمی» طرح شود، افزود: «چنانچه این مسائل به متن اجتماع، حوزه و داخل دانشگاه کشیده شود باید بررسی کرد که چیست و با آن چه باید کرد.»

وی با انتقاد از عملکرد برخی سایت‌های اینترنتی داخلی، گفت که این سایت‌ها که «دروغ، راست، مخلوط و کذب» ارائه می‌دهند و فضا را خراب می‌کنند.


راهپیماهی روز جمعه هواداران دولت در تبریز

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دست‌اندرکاران این سایت‌های خبری هشدار داد که «تند رفتن و تند نوشتن عکس‌العمل‌هایی را به دنبال دارد.»

وی همچنین از صدا و سیما خواست تا «افراد مختلف با نظرات مختلف» بتوانند در صدا و سیما اظهارنظر کنند.

خبرگزاری‌های رسمی ایران همچنین از آغاز راهپیمایی هواداران دولت، در اعتراض به «اهانت» به آیت‌الله خمینی خبر داده‌اند.

سازمان تبلیغات اسلامی از همه گروه‌های سیاسی برای شرکت در راهپمایی علیه «هتک حرمت آیت‌الله خمینی» در تهران دعوت کرده‌بود.

گروه‌های معترض موسوم به «جنبش سبز» درخواست راهپیمایی جداگانه‌ای را برای همین منظور دارند و مقامات رسمی ایران هنوز پاسخ روشنی در مورد مجوز این درخواست ارائه نکرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)