تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پلیس: دسته‌های عزاداری برنامه اعلام کنند

پلیس استان تهران از دسته‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی خواست قبل از حرکت در خیابان‌ها به‌منظور «جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و راهبندان‌» برنامه مراسم هیئت خود و مسیرهای حرکت دسته‌ها را به کلانتری و راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.

فردا ۲۷ آذر ماه اولین روز ماه محرم است و بنا به یک سنت مذهبی در ایران، هر سال دسته‌های عزاداری حسین بن علی، امام سوم شیعیان در ده روز نخست ماه محرم به خیابان می‌آیند.


برخی معترضان به نتایج انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و رخدادهای پس از آن گفته‌اند در ماه محرم نیز به اعتراضات‌شان ادامه می‌دهند. در هفت ماه گذشته، معترضان با حضور در بسیاری از مناسبت‌های بزرگ دولتی و مذهبی اعتراض خود را به آن‌چه «تقلب در انتخابات» می‌دانند اعلام کرده‌اند.

پلیس استان تهران می‌گوید که ۱۸ هزار «پلیس‌یار محرم» و نیروی انتظامی را برای مقابله با «انجام هرگونه رفتار توأم با خرافه‌پرستی و بدعت‌گذاری» سازمان‌دهی کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مهدی یارندی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان تهران از «عزاداران حسینی» خواست با در نظرگرفتن «شرایط حساس کنونی» از شیوه‌های «غیرمتعارف» عزاداری خودداری کنند.

وی همچنین از هیئت‌های عزاداری خواست «موارد مشکوک» را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

پلیس استان تهران می‌گوید که ۱۸ هزار «پلیس‌یار محرم» و نیروی انتظامی را برای مقابله با «انجام هرگونه رفتار توأم با خرافه‌پرستی و بدعت‌گذاری» سازمان‌دهی کرده‌است

مرتضی تمدن، استاندار تهران نیز روز گذشته در همایش «واکاوی فتنه بعد از انتخابات» معترضان را «جریان سبز اموی» نامید و گفت آن‌ها در صدد هستند که حسینه‌ها و مساجد را در ماه محرم تبدیل به «پاتوق» بکنند.

استاندار تهران ادامه داد: «اگر كسی می‌خواهد برای امام حسين عزاداری كند، سياست پاتوق‌سازی چيست؟ اين‌ها نتوانستند به قول خودشان توده‌های میلیونی را شکل دهند و موضوعاتی از اين قبيل را مطرح كردند.»

برخی سایت‌های اینترنتی معترضان، در روزهای اخیر شعارها و پوسترهایی برای ادامه اعتراضات در ماه محرم منتشر کرده‌اند و از هواداران «جنبش سبز» خواسته‌اند با نمادهای سبز به هیئت‌های عزاداری بروند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

امام حسين از پليس اجازه گرفت به صحراي كربلا برود كه با يزيد بجنگد. كه ما هم بخواهيم از پليس اجازه بگيريم. اخر اين چه اقدام سخيفي است كه اعلام كرده‌اييد. براي چه ما بايد مسيرهاي هيئت‌مان را به پليس بگوييم. شاه خدا بيامرز و پدر خدا بيامرزش هم از ما مسير عزاداري نخواستند. به شما چه ربطي دارد. شما به همكاري‌تان با يزيد ادامه دهيد ما مردم هم راه مبارزه حسيني را با يزيد زمان پيش مي‌بريم. 18 هزار پليس و جاسوست را هم ببر به بيت يزيد كه دور آن را بپايند. ما وقتي داريم ميگيم يا حسين يعني مرگ بر خامنه‌اي ظالم.

-- عزادار حسيني ياور ميرحسيني ، Dec 17, 2009

اینها نشانه ی نقطه ضعف شان است .
اینها با همین اسلام از نوع بنیادگرا دنیا آمده اند و با همین بنیاد گرایی خودشان عرصه را بر خودشان تنگ خواهند کرد

-- مسعود ازپارس ، Dec 17, 2009

چیزی که ایران لازم ندارد "عزاداری" است. ما بیش از حد لازم عزاداری داریم.

-- بدون نام ، Dec 17, 2009

من البته خودم یک دسته دارم! اعلام برنامه کنم: برنامه ی من سرنگون کردن یکی از وحستناکترین حکومتهای عالم است!
مرگ بر یزید، مرگ بر شمر، مرگ بر آدمکش، زنده باد حسین! امام آقا ی مظلوم! پدرتان در خواهد آمد، ما شما در همان چاهی خواهیم انداخت که برای ما کنده بودید! حیله های شما دیگر اثر ندارد! شما ها گه گیجه گرفته اید! ما شما را از صحنه ی سیاست به صورت مسالمت آمیز عزل خواهیم کرد! خامنه ای چاره ی ندارد جز پناهنده شدن به کشور برادر آریل شارون!

-- بدون نام ، Dec 17, 2009

ما در این شصت روز محرم و صفر چشن سرنگونی شما را خواهیم گرفت! ما شما را دربدر خواهیم کرد!

-- بدون نام ، Dec 17, 2009

ظلمی که به اولاد علی شمر دغا کرد / آخوند در این ملک به مخلوغ خدا کرد . آقای سید علی خامنه ای ، یزید زمان ، تاریخ عآشورا تکرار میشود با این تفاوت که امروز حسین زمان تنها نیست.

-- daruosh ، Dec 17, 2009

ما اصلا امام حسین خودمان را می خواهیم! شما این امام حسین بدلی خوانخوار ضد بشر را برای خودتان نگه دارید! امام حسین ما شریف است و مظلم است و طرفدار مردم است و اصلا برای مردم هم کشته و شهید می شود! امام حسین شما شرور است و خونخوار است و اگر لباس از تنش در بیاوریم یزید است و شمر است که لباس امام حشین پوشیده است! مرگ بر یزید زنده باد امام حسین!

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

من نمی خواهم به اعتقادات مردم بی احترامی کنم ... اما آیا میدانید؟ ...
همین اعراب، هنگام لشکر کشی به ایران چه جنایاتی نسبت به مردم روا داشته اند؟
میدانید که کتابخانه 400 هزار جلدی ما را سوزانده و کتابهایش را به رودخانه ریختند؟
میدانید توجیه آنها در پاسخ به علت این کار چه بود؟ میگفتند. اگر این کتابها مایه هدایت باشد ، ما خودمان قرآن داریم. و اگر مایه گمراهی باشد باید نابود شوند.
فرهنگ و پیشینه ما را از بین بردند. کورش کبیر ما 2500 سال پیش منشور حقوق بشر نوشت و حقوق همه مردم جهان را در حالی که در اوج قدرت بود به رسمیت شناخت. 500 سال بعد ، همین اعراب مسلمان، زنان و دختران ما را به کنیزی به دیار عرب بردند و به آنها تجاوز کردند. مردان و پسران ما را به غلامی بردند.
و حالا ما خود را ، اینطور بخاطر «یکی از فرزندان مظلوم آنها» قربانی میکنیم؟
شما را به خدا ... تاریخ را بخوانید...
یکی از سایتهایی که پیشنهاد میکنم سایت «راه راستی» است.
بخوانید تا بیشتر بدانید.

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

راهپیمانی حکومتی 27 آذر ، ته مانده اعتبار نداشته کودتاچیان را نیز به باد داد...
مردام بدانید... آگاهی مردم خیلی بالا رفته است. دیگر به خاطر یک نام «خمینی» ، چشم خود را به روی جنایات رژیم نمی بندند.. .
منتظری راست گفت که آبروی مرده را نبرید! ...
از امروز با قدرت به پیش ...
رهبران به دنبال ما خواهند آمد...
استقلال ، آزادی ، جمهوری ایرانی ...
حکومت دینی نمی خواهیم...
 

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

جانم فدای اقا امام حسین که فرمود اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید.یاد محرم های قبل از 57 به خیر که از ریا زیاد خبری نبود

-- مهدی سوئد ، Dec 18, 2009

دوست عزیز امام حسین یک عرب نیست یک انسان آزاده است که حاضر نشد رایش را بفروشد و با حکومتی که خلاف اصول شرافت و انسانیت می دانست بیعت کند او می خواست در رایش آزاد باشد و نگذاشتند گفتند یا بیعت یا مرگ و حسین مرگ را بر بیعت زور ترجیح داد این حسین مورد ستایش گاندی و ... است این حسین تمام خانواده اش را برای نجات بشر از حکومت های خودکامه ی یزیدی فدا میکند و این حسین برادر حسنی است که وقتی مردم نخواستندش حکومت را به معاویه واگذار کرد هر چند که قابل مقایسه با معاویه نبود و خلافت را حق الهی خود می دانست ولی تحمیل بر مردم هرگز! اینها را ببر در نظام قبیلگی هزارو چهارصد سال قبل تا بفهمی حسین چه کرد و امروز ترک و عرب و فارس و هندو برایش داغدارند واز او الهام می گیرند. کوروش هم بزرگ بود و ستایش امام حسین نفی دیگران نیست هر کس به جای خودش موفق باشید.

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)