تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«ابزار» شناسایی «فتنه» در دانشگاه‌ها

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران می‌گوید که ابرازهایی برای شناسایی «عوامل فتنه» در دانشگاه‌ها پیش‌بینی شده‌است.

وی حراست و رؤسای دانشگاه‌ها را «مأمور پی‌گیری» این مسئله عنوان کرد و گفت: «مقام رهبری گفته‌است که مسئولین باید به وظایف خود عمل کنند. ما نیز چنین کاری را انجام می‌دهیم.»


سمت چپ: کامران دانشجو

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر علوم که امروز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اضافه کرد: «ما در حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی و منافع ملی با هیچ کس تعارفی نداریم و من قائل به کاپیتولاسیون دانشگاهی نیستم.»

در شش ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری بسیاری از دانشگاه‌های کشور شاهد اعتراضات گسترده نسبت به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن بوده‌اند.

وی تجمعات اعتراضی روز دانشجو در دانشگاه تهران را از سوی «عده‌ای قلیل ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره» عنوان کرد و گفت: «اگر کسی بنا باشد بر مبنای عناد و یا لجاجت حرکتی را انجام دهد و تذکر نیز تأثیر نداشته باشد باید دستش را گرفت و راهنمایی‌اش کرد به سمت بیرون.»

در ناآرامی‌های اخیر ایران شمار زیادی از دانشجویان معترض بازداشت، محاکمه و به محرومیت و اخراج از دانشگاه محکوم شده‌اند.

دانشگاه‌ها تک‌جنسیتی شوند
زهرا سجادی، سرپرست مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که امکان تک‌جنسیتی شدن همه دانشگاه‌های کشور در آینده فراهم شود.

به گفته وی در کلاس‌های درس دانشگاه‌ها امکان دارد مسائلی پیش آید که دانشجو آن‌گونه که باید و شاید نتواند درس بخواند.
زهرا سجادی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که دختران و پسران در دانشگاه‌های تک‌جنسیتی «بسیار بهتر» می‌توانند درس بخوانند چون در این دانشگاه‌ها انگیزه‌هایی که بخواهد باعث «افت اخلاق» شود در جوانان از بین می‌رود.

زهرا سجادی به صورت موقت ریاست مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری را بر عهده دارد و بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مریم مجتهدزاده، همسر دیپلمات ربوده‌شده ایرانی در لبنان از ۲۲ آذر ماه جاری به ریاست مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گمارده شده‌است.

زهرا سجادی: اگر آموزش عالی این توان را داشت که در همه دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی انجام دهد عالی بود

زهرا سجادی، دانشگاه الزهرا و امام حسین را دو نمونه مناسب از دانشگاه مورد نظر خود عنوان کرد و افزود: «اگر آموزش عالی این توان را داشت که در همه دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی انجام دهد عالی بود. اما متأسفانه در شرایط کنونی به دلیل ظرفیت دانشگاه‌ها این امکان وجود ندارد.»

مجمع اسلامی بانوان هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای نسبت به طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها به شدت اعتراض کرده بود.

در این بیانیه آمده بود که مجمع اسلامی بانوان طرح پیشنهادی مبنی بر جداسازی جنسیتی دانشگاه‌ها از سوی برخی از مسئولان را خواستی «غیر منطقی و اهانت به ساحت و کیان دانشگاه» می‌داند.

سرپرست موقت مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، پیشتر نیز اعلام کرده بود که با ازدواج دانش‌آموزان دختر موافق است و آن را راه‌حلی برای جلوگیری از شیوع «فساد» در جامعه می‌داند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
دستور کامران دانشجو به رؤسای دانشگاه‌ها

نظرهای خوانندگان

از معایب سپردن کارهای بزرگ به انسان های کوچک همین وضعی است که میبینیم.

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

مرگ بر استبداد......!!!!!!!!

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

بد نیست اقای کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران ابرازهایی برای شناسایی « تقلب مدرک استادن هم در دانشگاه‌ها پیش‌بینی بکند

-- Amir ، Dec 18, 2009

حدود سی سال صبر کردیم یک چند روز یا هفته دیگری را هم صبر میکنیم.
تک تک این مزدوران کودتاچی در دادگاههای ملی و مردمی پاسخگو خواهند بود و خواهیم دید چه اراجیفی تحویل مردم خواهند داد / از قبیل مامور بودم ومعذور یا غیره (تاریخ بشریت پر است از این وقایع).
باید بسیار ترسیده باشند چراکه جز تهدیدو خشونت هیچ سخنی ندارند از اون ولی مستبد مسلمینشون گرفته تا مجریان ظلم. رفتار این مستبدان نشانه بارزیست از ریزش نهایی نظام ولایت فقیه که با همت مردم و به امید خدا چندان دور نیست.
زنده باد ازادی
زنده باد جمهوری ایران
زنده و پاینده ایران و ایرانی

-- Nam ، Dec 18, 2009

ماهيت فتنه‌گر و متقلبانه اين وزير خائن از همان اول معلوم بود. به مدد همين كاپيتولاسيون يك مدرك جعلي گرفته و با زد و بند و دزدي و سرقت خود را با با ساير رازنان امانت مردم هماهنگ كرد و اكنون وزير دانايي و علم در ايران شد. وزيري كه جرآت ندارد در دانشگا‌هها حاضر شود. حالا دارد سركوب ساختاري را به كار مي‌برد تا قوه مقاومت دانشگاهيان را تحليل برد. اين وزير از علم دانش اگر اندك مايه‌اي داشت سراغ اين دست كارهاي جاسوسي و امنيتي و تهديد اساتيد دانشگاه نمي‌رفت. اما خب اون از جنس جنايت و تجاوز و تقلب و جعل و خيانت و شرارت و را‌هزني است. اميدي هم نبايد به اين جاني داشت. همانطور كه جهان هم ديگر به اين جانيان اميدي ندارد.

-- حسين ، Dec 18, 2009

دانشجويان و اساتيد بايد با اتحاد با سياست‌هاي خائنانه اين وزير كودتاچي و خائن مقابله كنند.

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

مگه یکی‌ از شما‌ها پیشنهاد ازدواج موقت نداده بود؟ این پیشنهاد خوب نبود؟ حیف شد، خوب بود که . میگم‌ها تک‌جنسیتی کردن دانشگاها کافی‌ نیست، لباس‌های جنس مخالف چی‌ تو مغازه ها؟ فکر کنید این دانشجو‌ها روپوش‌های اسلامی یا کت شلوار هارو پشت پنجره مغازه‌ها میبینن چه حالی‌ میشن خانم سجادی!

بالاخره هر کار می‌کنین زود باشین الان دشمن! داره نزدیک و نزدیکتر میشه و یه وقت خدای نکرده دستتون رو میگیره و به بیرون راهنمایی میکنه و دیگه رهبر و امت اسلام نمی‌فهمن چه افکار درخشانی داشتین و جیره و مواجب و ترفیع تون معوق میمونه!!

-- ستاره ت ، Dec 18, 2009

تا همين الانش هم كلي از اين ابزارها وجود داره...
داخل دانشگاه تهران، بطور سرتاسري دوربينهاي مدار بسته نصب كرده اند (بعد از تابستون)
دانشكده ي خود ما، (دانشكده هنرهاي زيبا) درست روبروي برد ِ انجمن اسلامي دانشكده كه انواع بيانيه هاي موسوي و ...رو ميزنه، يكي از اين دوربينا گذاشته اند...
واقعا مونديم دانشگاهه يا زندان؟

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

دانشجویان هرروز و هر ساعت دارند فتنه را به مردم ایران و سرفتنه گران را به ایران و ایرانی نشان می دهند حالا شما هر روز و هر ساعت بدنبال خودتان روانه اید! در اصفهان ما سر چاه باباعلی یک سگ بود که همه اوایل دوستش می داشتند ولی بعد ها بیماری هاری گرفت همیشه در آن مدت که بیمار بود دنبال کسی یا چیزی می گشت تا گاز بگیرد، وقتی هیچ نمی یافت دنبال دم خودش می شگت تا گاز بگیرد و لی هر چه می گشت به آن نمی رسید، حالا حکایت شما هاست از امام خامنه ای ـ میبینید قبل از اینی که ایشان فتوای امامت خودش را نازل کند من امامت ایشان را انزال کردم ـ آری حخکایت شماهاست از امام خامنه ای گرفته تا سرلشگر سیرابی فیروزآبادی تا ذوالنور و ذوالقدر و ذل زده به مردم و تا امام سیدالله احمد خاتمی بزرگ قداره بند ولایت و تا مصلحی که در واقع مسلحی ست همهشان دنبال فتنه می گردند ولی همشان می دانند که فتنه کسی غیر از خودشان نیت!
بقول حافظ در نسخه ی جدید!
تو خود فساد خودی خواجه از میان برخیز!

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

با همه اين ابزارها و اسباب بازي‌هايت به اينجا رسيدي. ما نخبه‌هاي اين مملكت نيستيم اگه امثال تو را سر جاش ننشونيم.

-- بدون نام ، Dec 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)