تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعلام «علت» مرگ پزشک کهریزک

مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که پزشکی قانونی علت مرگ رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک را «مسمومیت دارویی (ایندرال)» اعلام کرده‌است.

وی به خبرگزاری کارایران (ایلنا)، گفت که این پاسخ به صورت شفاهی از سوی پزشکی قانونی به شهاب‌الدین صدر، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، داده شده و مجلس منتظر پاسخ کتبی در این رابطه است.

به گفته این نماینده مجلس پاسخ پزشکی قانونی شامل دو بخش جواب کالبدشکافی و جواب سم‌شناسی است. نماینده مردم تبریز در مجلس افزود که نیروی انتظامی نیز وعده پیگیری این پرونده را داده‌است.


رامین پوراندرجانی

رامین پوراندرجانی، پزشکی که در مدت خدمت سربازی‌اش برخی زندانیان بازداشتگاه کهریزک را معاینه کرده بود، آبان ماه جاری در استراحت‌گاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ درگذشت.

دادستانی عمومی و انقلاب تهران پس از درگذشت این پزشک جوان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بنا به آزمایش‌های اولیه پزشکی قانونی علت مرگ وی مسمومیت نبوده‌است.

مقام‌های مسئول، ابتدا علت مرگ رامین پوراندرجانی را «سکته قلبی در خواب» عنوان کرده‌ بودند. چندی بعد مسئولان امنیتی و انتظامی «علت قطعی» مرگ وی را «خودکشی» اعلام کردند.

اسماعیل احمدی‌ مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، گفت که دلیل اثبات خودکشی آقای پوراندجانی وصیت‌نامه‌ای است که از وی به جا مانده‌است.
خانواده این پزشک می‌گویند که فرزندشان روحیه خوبی داشته و امکان خودکشی وی وجود ندارد.

گفته می‌شود رامین پوراندرجانی به عنوان فرد مطلع از پرونده کهریزک در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت کرده بود.

مقام‌های مسئول، ابتدا علت مرگ رامین پوراندرجانی را «سکته قلبی در خواب» عنوان کرده‌ بودند. چندی بعد مسئولان امنیتی و انتظامی «علت قطعی» مرگ وی را «خودکشی» اعلام کردند

بنا به گزارش‌های منتشر شده این پزشک ۲۶ ساله محسن روح الامینی، از کشته‌شدگان رخدادهای پس از انتخابات را نیز معاینه کرده بود و برای اعلام مننژیت به عنوان دلیل مرگ وی تحت فشار بود.

به گزارش تارنمای نوروز، مادر پوراندرجانی، پیش از درگذشت پسرش با پدر محسن روح‌الامینی، تماس گرفته و گفته‌است که جان فرزندش به دلیل «بیان حقایقی در مورد شکنجه و کشته‌شدن» پسر وی در خطر است.

بنا بر همین گزارش، ماموران «پس از غسل و کفن کردن رامین پوراندرجانی، جسد وی را به شهر محل اقامتش، تبریز فرستاده‌اند و با کالبدشکافی جنازه وی برای مشخص شدن علت مرگ مخالفت کرده‌اند.»

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش کرده‌اند که رامین پوراندرجانی، پیش از مرگ در گفت‌وگو با دوستان و نزدیکانش از «در خطر بودن جانش» ابراز نگرانی کرده بود.

بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشتی بود. از این بازداشتگاه، گزارش‌هایی مبنی بر «قتل، شکنجه و تجاوز جنسی» منتشر شده‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
اعلام «علت قطعی » مرگ پزشک کهریزک

نظرهای خوانندگان

امیدواریم تمام پزشکان و داروسازانی که با جمهوری اسلامی کار می کنند- و به ویژه آن کسی که ریختن پودر ایندرال روی غذای این جوان بی گناه و زحمتکش و تیزهوش را به عمال رژیم توصیه کرده- به بدترین شکل ممکن درهمین دنیا به عذاب الهی دچارشوند. الهی آمین.

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)