تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی و موسوی درخواست مجوز راهپیمایی می‌کنند

مهدی کروبی می‌گوید به همراه میرحسین موسوی، از وزارت کشور درخواست مجوز راهپیمایی خواهد کرد و در صورت مخالفت با این درخواست، مسئولیت حضور «خودجوش مردم» بر عهده آنها نیست.

آقای کروبی امروز دوشنبه به وب‌سایت تغییر گفته است در گفتگوی تلفنی با میرحسین موسوی، تصمیم گرفته‌اند درخواست خود را به مسئولان وزارت کشور ارائه کنند.

دبیر کل حزب اعتماد ملی اظهار امیدواری کرده که با این درخواست موافقت شود، در غیر این صورت آنها نمی‌توانند «عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده گیرند.»


این نامزد معترض به نتیجه انتخابات همچنین هشدار داده است: «هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتد، مسئولیتش متوجه آقایان است.»

پخش تلویزیونی تصویر پاره شده آیت‌الله خمینی در روز ۱۶ آذر، جنجال سیاسی تازه‌ای در جمهوری اسلامی به راه انداخته است.

وب‌سایت جرس به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرده که موسوی و کروبی در مورد طرح «بست‌نشینی» در دانشگاه یا آرامگاه آیت‌الله خمینی هم با یکدیگر گفتگو کرده‌اند

موافقان و مخالفان دولت، هر یک دیگری را متهم به دست داشتن در چنین اقدامی می‌کنند.

مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی و بسیاری از فعالان سیاسی، «اهانت» به تصویر آقای خمینی را محکوم کرده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز موضع‌گیری‌های شش ماه گذشته نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات را زمینه‌ساز چنین «اتفاقی» دانسته است.

مجمع روحانیون مبارز هم شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به زودی از وزارت کشور برای برپایی راهپیمایی اعتراض‌آمیز درخواست مجوز خواهد کرد.

وب‌سایت جرس نیز امروز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرده که موسوی و کروبی در مورد طرح «بست‌نشینی» در دانشگاه یا آرامگاه آیت‌الله خمینی هم با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

به گفته این منبع آگاه، قرار است «در این بست‌نشینی، خواسته‌هایی چون معرفی آمران و عاملان شکنجه‌های بازداشت‌شدگان و عوامل موثر در تقلب صورت گرفته در انتخابات» مطرح شود.

«بازگشت جامعه به شرایط عادی و خروج کشور از فضای پلیسی و آزادی زندانیان سیاسی» از دیگر خواسته‌های این برنامه است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درخواست مجوز!!
یعنی وزارت کشور رابه رسمیت می شناسندو لی قانون اساسی را نه؟!

-- علی ، Dec 14, 2009

کروبی زنده باد ، موسوی پاینده باد

-- Omid ، Dec 14, 2009

همه می آییم
V

-- احسان ، Dec 14, 2009

ما به این شیخ و آن میر ارادت داریم

-- بدون نام ، Dec 14, 2009

وای بروزی که مردم دیگر موسوی و کروبی را هم قبول نداشته باشند! واقعا وای! تنها راه رهایی تمکین برای مردم است! و گر نه تا چند هفته یا حداکثر دو سه ماه دیگر وضع دیگر برای هیچ کسی قابل کنترل نیست! سپاهیان اصیل و بسیجیان مردمی دلشان از دست فرماندهانشان خون است، حتا فرماندهان مردمی نیز از حکومت و خامنه ای خسته شده اند! تنهاه یک را مانده و آن آمدن بهرقیمت است به خیابان! اگر ما تکلیفمان را با این حکومت با این نظام یکسره نکنیم این غربیها هستند که این کار را خواهند کرد، و آنگاه بجای موسوی یک احمد چلبی را هم درست خواهند کرد! ما باید بهر قیمت به خیابان بیاییم!
زنده باد جمهوری ایرانی
مرگ بر دشمنان ایران

-- بدون نام ، Dec 14, 2009

خامنه اي و خميني و موسوي و ٠٠٠ همه اسلام را مي خواهند٠ مردم آزادي را٠ توده اي و فدايي هم با اسلام اينها مشكلي ندارند چون روسي است٠

-- hesabi ، Dec 14, 2009

زنده باد جنبش سبز :)

-- نیما ، Dec 14, 2009

يعني چي اخذ مجوز؟ مگه نميگن دولت کودتا؟ اونوقت ميرن از وزارت کشور دولت کودتا اخذ مجوز ميکنند؟ چشونه اينا؟

-- mesbah ، Dec 15, 2009

از مسولین دولت چین جهت اقدامشان به عنوان یک ایرانی سپاسگزارم
سیاسیون ایران با خواندن مطلب فوق باید نتیجه تضعیف دولت را بفهمند که حتی صهیونیستهای ادمکش هم گستاخی میکنند.
دشمنان مردم ایران از روس گرفته تا امریکا / منتظر اشوب در ایران و سودجویی خود / حتی اشغال ایران میباشند .بغض و کینه ما از دولت جمهوری اسلامی نباید باعث ویرانی ایران و اوارگی هموطنان گردد .

-- بدون نام ، Dec 15, 2009

در صورت دادن مجوز برای برگزاری تظاهرات ایشان باید بلا فاصله تقاضای اجازه ورود خبرنگاران خارجی‌ هم از دولت کودتا بگیرند تا خبر این راهپیمایها مستقلا به سراسر دنیا مخابره شود و الا سیاهنامه کیهان حسین شریعتمدری اعلام می‌کند که در این راهپیمأی تعداد ۲۰۰ نفر از حامیان منافقین و سلطنت طلب بودند که نیروهای انتظامی ۲۰۴ نفر آنها را به جرم پاره کردن عکس رهبر و آتش زدن سطل آشغال دستگیر کردند.

-- Heshmat ، Dec 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)