تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تمدن: به جای راهپیمایی، می‌توان بیانیه داد

استاندار و رئیس شورای تامین استان تهران می‌گوید برای حفاظت از «راه امام»، ضروری نیست که «راهپیمایی» برگزار شود، با انتشار «بیانیه» نیز می‌توان این کار را انجام داد.

مرتضی تمدن امروز سه‌شنبه این اظهارات را در واکنش به انتشار گزارش‌هایی درباره درخواست برخی شخصیت‌ها و گروه‌ها برای برپایی راهپیمایی در حمایت از «آرمان‌های» آیت‌الله خمینی، بیان کرده است.

مجمع روحانیون مبارز، میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کرده‌اند که از وزارت کشور، درخواست راهپیمایی اعتراض‌آمیز علیه «اهانت» به تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی خواهند کرد.


مرتضی تمدن

به گفته آقای تمدن، در صورتی که مجمع روحانیون مبارز درخواست خود را به طور کتبی ارائه کند، در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار تهران افزوده که مجمع روحانیون، اگر دلیلی برای برگزاری راهپیمایی دارد، باید به طور کتبی اعلام کند و «در صورتی که تمام دلایل برای چنین اقدامی کافی بود، آن وقت تصمیم گرفته می‌شود.»

تمدن گفته که مجمع روحانیون، اگر دلیلی برای برگزاری راهپیمایی دارد، باید به طور کتبی اعلام کند و «در صورتی که تمام دلایل برای چنین اقدامی کافی بود، آن وقت تصمیم گرفته می‌شود»

مجید انصاری، سخنگوی مجمع روحانیون مبارز نیز امروز سه‌شنبه به خبرگزاری ایلنا گفته که نماینده این مجمع، روز دوشنبه با مراجعه به فرمانداری، درخواست مجوز برگزاری راهپیمایی را به صورت کتبی ارائه کرده است.

مجمع روحانیون همچنین درخواست مشابهی به وزارت کشور ارائه کرده است. با این حال مدیرکل سیاسی وزارت کشور اعلام کرده که آنها تاکنون چنین درخواستی دریافت نکرده‌اند.

پخش تلویزیونی تصویر پاره شده آیت‌الله خمینی در روز ۱۶ آذر، جنجال سیاسی تازه‌ای در جمهوری اسلامی به راه انداخته است.

موافقان و مخالفان دولت، هر یک دیگری را به دست داشتن در چنین اقدامی متهم می‌کنند.

مجمع روحانیون مبارز، علاوه بر فرمانداری تهران، درخواست مشابهی به وزارت کشور ارائه کرده است. با این حال مدیرکل سیاسی وزارت کشور اعلام کرده که آنها تاکنون چنین درخواستی دریافت نکرده‌اند

مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی و بسیاری از فعالان سیاسی، «اهانت» به تصویر آقای خمینی را محکوم کرده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز موضع‌گیری‌های شش ماه گذشته نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات را زمینه‌ساز چنین «اتفاقی» دانسته است.

وب‌سایت جرس هم روز گذشته، به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرده که موسوی و کروبی در مورد طرح «بست‌نشینی» در دانشگاه یا آرامگاه آیت‌الله خمینی با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

به گفته این منبع آگاه، قرار است «در این بست‌نشینی، خواسته‌هایی چون معرفی آمران و عاملان شکنجه‌های بازداشت‌شدگان و عوامل موثر در تقلب صورت گرفته در انتخابات» مطرح شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

استاندار و رئیس شورای تامین استان تهران می‌گوید برای حفاظت از «راه امام»، ضروری نیست که «راهپیمایی» برگزار شود، با انتشار «بیانیه» نیز می‌توان این کار را انجام داد.
*********************************
پس این همه سیاه بازی و تجمع عوامل حکومتی در چند روز گذشته برای چه بود ؟ به جای راهپیمائی و عربده کشی بیانیه می دادید.

-- نیما ، Dec 15, 2009


خوب شد گفتی‌ راست می‌‌گه‌ ها! تو با این همه هوشت باید خرگوش می‌‌شدی !

-- ستاره ت ، Dec 15, 2009

فتوا:
وقتی از راهپیمایی میترسیم تمدن واجب عینیست

-- بخت النصر خراسانی ، Dec 15, 2009

پدرجان،
اول – اینکه عده ای راهپیمایی کنند یا بیانیه صادر کنند به شما مربوط نیست، مگر کسی از شما پرسید کدام بهتر است؟
دوم – اینکه دلایل برای راهپیمایی کافی هست یا نیست هم به شما مربوط نیست، مگر قانون مقرر نموده که شما لزوم و یا کافیت راهپیمایان را اندازه گیری نمائید؟
سوم – مجموعۀ اراذل اوباشی که طی یک هفته گذشته به عربده کشی در خیابان پرداختند، دلایلشان کافی بود یا اساساً مجوزی گرفته بودند؟
چهارم – چرا از راهپیمایی سبزها این قدر وحشت دارید؟ وحشت از تفاوت پنج میلیون انسان آزاد و پنج هزار نفر مزدبگیر دارید؟

-- زوربای یونانی ، Dec 15, 2009

این را بهتر بود به کفن پوشان می گفتی برادر تمدن

-- Shadi@yahoo.com ، Dec 15, 2009

شما که سی سال است با راهپیمایی سر ما شیره مالیدید و هی لیسیدید آن شیره را می گویم! حالا دلتان دیگر راهپیمایی نمی خاد! ما این داروی مرگبار را به شما خواهیم چشاند، خواهیم خوراند، خواهیم چپاند! می فهمید! توبه ی گرگ مرگ است...!

-- بدون نام ، Dec 15, 2009

آقاي تمدن چراشماهابيانيه نداديدويك هفته است هروزمدازرس وادارات راتعطيل ميكندوبسيجيان رابه خيابان ميكشانيد.بهتره اين نسخه رابراي خودتان بپچيد

-- بدون نام ، Dec 15, 2009

این ...هنوز نگرفته که مجمع روحانیون دنبال مجوز واسه ٢٠-٣٠ نفر عضو خودش نیست که بجاش بیاد یه بیانیه بده. مجید جان! قرار مردم بیان راهپیمایی کنن. مردم هم که مثل اراذل و اوباش شما ٢-٣ هزار نفر نیستن که بشه با بیانیه درستش کرد. بحث میلیونها نفره!

-- Hiva ، Dec 15, 2009

اين تمدن چقدر بي تمدن است !!!

-- پسري از نسل كوروش ، Dec 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)