تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

موسوی: فضای امنیتی برچیده شود

میرحسین موسوی خواستار برچیده شدن فضای «امنیتی» در ایران شد و هشدار داد در صورت ادامه چنین فضایی، «حرکت‌های زیر زمینی» شکل خواهد گرفت.

آقای موسوی در جمع نمایندگان جمعی از احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان فارس، گفت که فضای امنیتی، منجر به رشد «رادیکالیزم» شده و مانع «پیشرفت» می‌شود.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات افزود که «برداشت‌های غلط از اسلام و قانون» موجب شده تا مردم را «شقه‌ شقه» کنند.


به گفته موسوی، نتیجه این برداشت‌ها باعث شده است «برخی را خودی و دیگران را غیر خودی تلقی کنیم و واژه ملت را فقط برای کسانی به کار ببریم که خودی هستند.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود از حوادث روز دانشجو (۱۶ آذر) در دانشگاه‌ها نیز انتقاد کرد.

آقای موسوی گفت که «نیروهای غیر دانشگاهی را با چوب و چماق وارد دانشگاه می‌کنند و در رسانه خودشان آنها را دانشجو می‌نامند و بعد می‌گویند دانشجویان به هم گاز اشک‌آور پرتاب کردند.»

«نیروهای غیر دانشگاهی را با چوب و چماق وارد دانشگاه می‌کنند و در رسانه خودشان آنها را دانشجو می‌نامند و بعد می‌گویند دانشجویان به هم گاز اشک‌آور پرتاب کردند»

نخست وزیر پیشین ایران اظهار داشت: «معنای این کار، جز فریب مردم چیزی نیست. گاز اشک‌آور در دست دانشجو چه می‌کند؟ دانشجویان ما حتی کارد میوه هم در جیب خود نمی‌گذارند تا مبادا کسی متهمشان کند.»

در مراسم روز ۱۶ آذر آن‌طور که رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند، میان موافقان و مخالفان دولت درگیری‌هایی رخ داد.

خبرگزاری فارس در آن روز گزارش کرد که دانشجویان هوادار موسوی به سمت دانشجویان «انقلابی»، گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

ناآرامی‌های دانشگاهی که از روز ۱۶ آذر ماه در ایران آغاز شده، با گذشت یک هفته همچنان ادامه دارد.

«معنای این کار، جز فریب مردم چیزی نیست. گاز اشک‌آور در دست دانشجو چه می‌کند؟ دانشجویان ما حتی کارد میوه هم در جیب خود نمی‌گذارند تا مبادا کسی متهمشان کند»

پخش تلویزیونی تصاویر پاره شده آیت‌الله خمینی نیز به تنش‌ها و ناآرامی‌ها دامن زده است. فضای دانشگاه تهران در واکنش به این اقدام چند روزی است که بحرانی گزارش می‌شود.

میرحسین موسوی گفته است اگر به سئوالات مردم پاسخ داده می‌شد، «امروز شاهد برخی حرکات ساختارشکنانه نبودیم.»

به گفته رئیس فرهنگستان هنر، «مردم حق دارند سؤال کنند و این حق باید برآورده گردد، نه این که با قوه قهریه با آن برخورد شود.»

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات اظهار داشت: «امروز اگر مطالبات آنها(مردم) افزایش یافته است، به دلیل برخورد نامناسب با آن سئوال‌ها است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کروبی زنده باد موسوی پاینده باد

-- کاوه ، Dec 14, 2009

آقای میر حسین جان حمایتت می کنیم! ما باید بصورت ملیونی در خیابان بیاییم، باید آماده ی تظاهرات و اعتصابات آینده باشیم! باید همدیگر را دوست بداریم و بدانیم که دیگری از آنجا که دیگری ست حق دارد دیگر گونه باشد، دیگرگونه فکرکند، دیگر فکر و دیگر مرام و دیگر سیاست و دیگردین باشد! همدیگر را دوست داشتن و برادر و برابر بودن معنیش یکی بودن نیست با همدیگر بودن است! واژه ها را دوباره معنی کنیم.

-- بدون نام ، Dec 14, 2009

جنبش سبز با خط دهي توده ايها و فدايي ها تبديل شد به جنبش حمايت از خميني ! مگر مردم نمي خواستند كل نظام برود؟ پس پاره شدن عكس خميني چرا امروز تبديل شده به پيراهن عثمان؟ مگرهنوز كسي طرفدار خميني هست به جز كودتاچيان ؟ پس ترس از چيست؟
مي خواهند رژيم را متكي به روسيه نگهدارند٠ مشكلشان اين است كه احمدي يكوقت با امريكا نسازد و دست روسها را بگذارد تو پوست گردو٠ براي همين به امامزاده موسوي دخيل بستند و عكس خميني٠ مردم هيچكدام را نمي خوان ٠

-- atefeh ، Dec 14, 2009

به گفته موسوی، نتیجه این برداشت‌ها باعث شده است «برخی را خودی و دیگران را غیر خودی تلقی کنیم و واژه ملت را فقط برای کسانی به کار ببریم که خودی هستند.»
********************************
: آحاد ملت تو دهن شما سران اغتشاش می زند !
دشمن قلدری می کند !
عزیزان من اینها کف روی آب هستند !
ملت این علفهای سبز را می خورد !
ملت خرخره دشمن را می جود !
ملت با تو دهنی به جنگ نرم می رود !
ملت .......

-- علیرضا ، Dec 14, 2009

علیرضا خان سربازان صدام و خود صدام هم بهمین رجز خوانیها را می کردند! سرباز صدام در تلویزیون می گفت ما هر کس بصدام توهین کند او را زنده زنده می خوریم! دیدی چه بروزشان آمد! ما نمی خواهیم تو بروز سربازان صدام بیفتی. تو و همفکرانت دیدید چه بروز اسلام آوردید! دیدید در مسجد حضرت عباس چه افتضاحی شد... در زمان شاه کجا چنین رفتاری با اسلام می شد؟ کجا حتا در کشورهای خارجه چنین کاری با قرآن و اهل بیت می کنند!....!

-- بدون نام ، Dec 14, 2009

درزمان شاه سابق شعبان بی مخ ها با چوب وچماق وچاقوبه به مخالفین حمله میکردند حال پیشرفت کرده وازطرفی هم امسال را سال الگوی مصرف نام گذاری کردندبه همین جهت شعبان بی مخ ها راعلاوه برچوب وچماق زنجیر وچاقو به گازاشک آورهم مسلح نموده اندتابتوانند باضرب وشتم خود اشک ملت رادربیاورند .مثل اینکه چرخ روزگار به نفع آنان نمی چرخد وبه جای درآوردن اشک ملت اشک کودتاچیان درآمده .اگر در رسانه خودشان آنها را دانشجو می‌نامند و می‌گویند دانشجویان به هم گاز اشک‌آور پرتاب کردند.چون برای این افراد چند روزی کلاس آموزش پرتاب گازاشک آور گذاشته بنابراین چون این آقایون این کلاسها راگذرانده اند پس داشجو محسوب میشوند.میان ماه من باماه گردون تفاوت اززمین تاآسمان است

-- ملکی ، Dec 15, 2009

آقای موسوی عزیز اینکه آقای خامنه ای چماق دار به عنوان دانشجو وارد دانشگاه ها می کند امری است طبیعی برای تمامی دیکتاتورهای جهان.
من در این مدت پس از 22خرداد مطالعاتی در باره سرنوشت و چگونگی کار دیکتاتورها به عمل آوردم ولی علیرغم وجود فرهنگهای مختلف همه از یک ابزار برای حفظ قدرت به کار می گرفتند و آن ابزار نظامی و چماق در مناسبت های مختلف برای بیرون راندن رقیب از صحنه.
مثلا در پاکستان ارتش بعلاوه اس آی اس و یا ملیشیای وفادار به نظام جمهوری اسلامی، کره شمالی ارتش بعلاوه بسیج مردمی در قالب نیروهای امنیتی، چین ارتش بعلاوه فعالان جوان حزب کمونیست در قالب نیروهای حامی دولت، در عراق گارد ریاست جمهوری + فعالان پیر و جوان حزب بعث در قالب فداییان صدام یا شعب العربی، در سوریه ارتش + فعاالن حزب بعث در قالب امت عربی، در برمه ارتش + بسیج مردمی ملیشیا، در اندونزی سوهارتو ارتش +فعالان جوان حزب حاکم و مامورین امنیتی، در فیلی پین مارکوس، ارتش + ملیشیا+ بارانگای و یا بسیج محلی، در عربستان ارتش پادشاهی + ملیشیا و نیروهای امنیتی در ترکیه نظامیان ارتش + میت+ ملیشیا و یا بسیج وفادار به آتاترک، در یوگسلاوی تیتو ارتش + ملیشیای سرکوبگر، در ایران شاه گارد جاویدان و ساواک مردمی و ..... در اکثر این کشور نخبگان و نویسندگان و دانشگاهیان به صورت مشکوکی به صورت فیزیکی از میان برداشته می شدند.
همانطوریکه می بینید دیکتاتورهای اکثر این کشورها یکی پس از دیگری علیرغم داتشن تمامی امکانات سرکوب از میان رفته اند و به تعدادی از این دیکتاتورها اجازه بازگشت به کشورشان نیافتند و حتی جنازه های دفن شده در کشورشان نیز توسط اقوام درجه یک از کشور خارج شد تا آسیب نبینند.
بنابراین نوبت آقای خامنه ای نیز خواهد رسید. من نگران آن روزی هستم که مانند گارد جاویدان و ساواک، بسیجی ها و سپاهی ها نیز بگویند که بی تقصیر بودند

-- علی ، Dec 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)