تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض‌های دانشجویی همچنان ادامه دارد

برخی دانشگاه‌های ایران با گذشت هشت روز از زمان برگزاری روز دانشجو (۱۶ آذر)، امروز سه‌شنبه شاهد برگزاری تجمعاتی در اعتراض به پاره شدن تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.

این تجمعات همچون برنامه‌های یک هفته گذشته، از سوی موافقان و مخالفان دولت برگزار شد که در برخی از دانشگاه‌ها نیز منجر به بروز درگیری‌های میان دو طرف شد.

به گزارش زمانه، امروز سه‌شنبه در دانشگاه رازی کرمانشاه، بسیجیانی که گزارش شده از پایگاه‌های شهری بسیج به این دانشگاه آورده شده بودند، با دانشجویان درگیر شدند.


تجمع امروز دانشگاه رازی کرمانشاه

درگیری زمانی آغاز شد که دو طرف شعار‌هایی علیه یکدیگر سر دادند و نیرو‌های بسیج با حمله به دانشجویان موجب بروز ناآرامی شدند.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نیز امروز با برگزاری تجمعی، به پخش تلویزیونی تصاویر پاره شده آیت‌الله خمینی اعتراض کردند.

از این تجمع، گزارشی مبنی بر درگیری میان طرفداران و مخالفان دولت گزارش نشده است.


تجمع امروز دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه قم از دیگر دانشگاه‌هایی بود که امروز شاهد برپایی تجمع اعتراض بود. در این دانشگاه نیز موافقان و مخالفان دولت شعار‌هایی علیه یکدیگر سر دادند.

گزارش شده این تجمع که از سوی موافقان دولت برگزار شده بود، با اعتراض گسترده هواداران «جنبش سبز» ناتمام ماند.

انجمن ‌اسلامی مدرسین دانشگاه‌ رازی و انجمن ‌اسلامی مدرسین دانشگاه‌ و حوزه اهواز هم با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای، پخش تلویزیونی تصویر پاره شده آیت‌الله خمینی را محکوم کردند.

احضار گسترده دانشجویان
همزمان با ادامه اعتراض‌ها و ناآرامی‌های دانشگاهی، فشارها بر فعالان دانشجویی در ایران نیز افزایش یافته است.

خبرنامه امیرکبیر از احضار ۵۰ دانشجوی دانشگاه بهشتی و محرومیت ۱۵ تن از دانشجویان این دانشگاه از خوابگاه خبر داده است.

براساس این گزارش، کمیته انضباطی دانشگاه شهید بهشتی این دانشجویان را طی دو روز گذشته، احضار و برای تعدادی از آنان حکم انضباطی صادر کرده است.

خبرنامه امیرکبیر همچنین افزوده که حراست دانشگاه خواجه نصیر، روز گذشته با تماس تلفنی با خانواده‌های برخی از دانشجویان این دانشگاه، آن‌ها را تهدید کرده است.

این دانشجویان در تجمعات اعتراضی نسبت به بازداشت دانشجویان و صدور احکام سنگین انضباطی شرکت کرده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مگر اینکه شما شصت ملیون ایرانی بکشید تا بمانید! البته از شما بر می آید اما پس دیگر بر چه کسی زور خواهید گفت، به چه کسی تجاوز خواهید کرد، چه کسی را با سم خواهید کشت، چه کی را با باتوم آلوده به سیانور، چه کسی را شکنجه خواهید کرد! اینرا تنوشتم تا بدانید که شما مرده اید تنها این پیکر متعفن هزار و چند صد ساله را باید به خاک سپرد گر چه خاک ایران را بیالاید! و این غنیمتی ست بزرگ! فرزند من در دانشگاه است!

-- بدون نام ، Dec 15, 2009

کمبود عقل مانند ویروسی از حوضه های قم به مراکز به اصطلاح علمی یعنی دانشگاها هم سرایت کرده است.
بگذاریم مساله مهم و حیاتی!! «عکس» چه پاره و چه غیر پاره آن در تخصص «فقه» جعلی حوضچه های علمی قم باقی بماند که هنوز در تشخیص فرق «نفس» انسان با «عکس» او در خم یک کوچه باقی مانده اند.!!
جل الخالق از اینهمه جهل.

-- بدون نام ، Dec 15, 2009

اعتراضات مردمی هم همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.مردم ایران بدانید و آگاه باشید هیچگونه مصالحه و مسامحه با این دولت جنایتکار و پررو و همچنین رژیم منفور جمهوری اسلامی هیچ معنایی ندارد.
تا سرنگونی کامل رژیم با جان و دل مقاومت خواهیم کرد.

-- Faramarz_Patriot ، Dec 16, 2009

قطع اس ام اس

ناشنوایان کشور چه ضربه سنگینی خوردند قطع اس ام اس که مهمترین شبکه ارتباطی ناشنوایان است که حدود یک ماه بعد از انتخابات قطع شده بود به بیکار شدن عده ای از ناشنوایان انجامیده که نان خود را از همین اس ام اس ها در می آوردند وخیلی چیزهای دیگر... و ما فقط قربانی این سیاستهای بی پدر مادریم شما بفرمایید تا کی باید صبر کنیم؟

-- قطع اس ام اس ، Dec 16, 2009

آقای خالد مشعل...مشعلتان را برای مردم خودتان روشن کنید.

مردم ایران بامردم تمام دینا دوست هستند واز جنگ وخونریزی بیذارند .وتجربه تلخ جنگ وبی خانمانی راکشیده اند.شمارا بخدا از سر این ملت دست بردارید.ما هرگز نیاز به کمک وپشتیبانی شما نیاز نداریم.چاره ای برای خود به اندیشید.آقای خالد مشعل...مشعلتان را برای مردم خودتان روشن کنید.واز خشم ملت ایران وشعار نه غزه نه لبنان درس بگیرید

-- آقای خالد مشعل...مشعلتان را برای مردم خودتان روشن کنید. ، Dec 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)