تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پرتاب موشک «بهینه شده» سجیل ۲

ایران اعلام کرد که نوع «بهینه شده» موشک دوربرد «سجیل ۲» را با «موفقیت کامل» آزمایش کرده است.

پرتاب این موشک که با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع صورت گرفته، در خبرگزاری‌های داخلی و خارجی، بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است.

به گزارش ایسنا آقای وحیدی پیش از پرتاب این موشک گفته است: «با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسیار بالا در هنگام اصابت به زمین و استفاده از پوشش‌های ضد راداری، انهدام آن توسط موشک‌های ضدموشک امکان‌پذیر نمی‌باشد.»


مقام‌های نظامی ایران می‌گویند که همه مراحل طراحی و ساخت این موشک و سکوی پرتاب آن از سوی متخصصین ایرانی صورت گرفته است.

وزارت دفاع ایران اعلام کرده که این موشک با داشتن سوخت جامد مرکب، یک موشک دومرحله‌ای با قدرت مانور و توانمندی‌های «بسیار عالی» است که می‌تواند در قدرت تاکتیکی و تکنیکی نیروهای مسلح «تحول عمده‌ای» ایجاد کند.

«دقت و سرعت عمل بالا» از دیگر ویژگی‌های این موشک گزارش شده است.

«با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسیار بالا در هنگام اصابت به زمین و استفاده از پوشش‌های ضد راداری، انهدام آن توسط موشک‌های ضدموشک امکان‌پذیر نمی‌باشد»

خبرگزاری رویترز، این اقدام ایران را موجب افزایش تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و غرب عنوان کرده است.

گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا پس از پرتاب موشک سجیل ۲ از سوی ایران، این اقدام را موجب «نگرانی جدی» جامعه بین‌المللی و موجب افزایش تحریم‌ها علیه این کشور دانست.

اقدام ایران در شرایطی صورت گرفته که کنگره آمریکا با تصویب طرحی، افزایش تحریم‌ها در حوزه بنزین وارداتی ایران را مورد هدف قرار داده و گروه ۱+۵ نیز قرار است روز جمعه در کنفرانسی تلفنی، وضعیت پرونده هسته‌ای تهران را مورد بررسی قرار دهد.

جمهوری اسلامی با پیشنهاد تامین سوخت رآکتور اتمی تهران از خارج از این کشور، مخالفت کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

لازمه در این شرایط همه پول نفت و سرمایه مملکت خرج ساختن موشک و آت و آشغالای آقایون بشه، با دنیا درافتادیم. مهم نیست که هر سال دویست نفر به خاطر مشکلات هواپیماها می میرند. مهم اینه که موشک داشته باشیم، خدایی نکرده عمامه ی آقا مورد تعارض قرار نگیره...

-- بدون نام ، Dec 16, 2009

با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسیار بالا در هنگام اصابت به زمین و استفاده از پوشش‌های ضد راداری، انهدام آن توسط موشک‌های ضدموشک امکان‌پذیر نمی‌باشد!!!!!!!!!!!!
بازهم علامت تعجب!!!!!!!!!!!!
شما را به هر چه باور دارید قسم این جمله ی احمقانه را ترجمه کنید! انگاری آقایان می گویند: جلو گیری از سقوط حتمی نظام مقدس جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست! بله ولی انهدام این موشک شما ـ البته اگر راست بگویید که وجود خارجی دارد ـ اگر هم امکان پذیر نبود، چون گفتید ـ امکان شده است!! شما معنی و مفهوم دروغید! شما حتا یک کلمه حرف راست بلد نیستید! هر چه را می گویید برعکسش ثابت است و راست! می گویید وضع عادی ست خب بله، شما راست می گویید، اما عاقلان دانند، شما می گویید که رامین پور اندرجانی خودکشی کرده، خب بله ولی همه می دانند که سپاه با فتوای روحانیت دولتی این فرزند رشید ایران را شهید کرده، شما می گویید که محسن روح المینی سکته کرده خب راست می گویید زیرا همان دکتر رامین را که کشتید هم گفته و هم نوشته که چوب جارو را از مقعد دردناک آن شهید بزرگوار شکسته دیده، شما می گویید که در تظاهرات جنبش سبز فقط سیصد چهارصد هزار نفر بیشتر شرکت نکرده اند، خب بله ولی تصاویر نشاندهنده ی تظاهرات چندین ملیونی ست! روسای حزب الله شما در واشنگتن و لندن و پاریس و اشترشبورگ و بروکسل و خلاصه هر جا شما شعبه زده اید می فرمایند که غرب بیخودی این تصاویر را ساخته و پرداخته خب بله ولی شماها حتا زواردررفته هاتان هم جرات آمدن و حتا نان خریدن را هم در محله ی ما ندارند!، یک نفر پاسدار در کوچه ی ما بوده اصلا معلوم نیست کجاست! کسی که جای آو آمده بود آنقدر زیر نگاه سنگین مردم قرار گرفت که خودش ناپدید شد! گفته می شود که نظام کودتا و البته امروز دیگر غلط است که گفته شود دولت کودتا، این نظام نظام کودتا ست آری این نظام مکودتا برای اینکه کسی پاسداران و بسیجیان را نشناسد خانه ی هر کسی را به کسی دیگر داده است! راستی ریس قوه قظاییه ی نظام کودتا فرموده اند که تجاوز در زندانها دروغ محض است! و این را شما برعکسش کنید می شود : تجاوز در زندانهای حکومت عدل علی سیستماتیک و بصورت سازماندهی عمل می شود! آنها می گویند با حساب دقیق تظاهر کننده گان حتا یک در صد مردم هم نیستند، و با در نظر گرفتن معیار اسلامی و لایی شما بفهمید که تمامی طرفداران حکومت حتا یک درصد هم نمی شوند! و بقیه ی ماجرا!

-- بدون نام ، Dec 16, 2009

افرین به دانشمندان سپاه و ارتش وبسیج و تشکر از تمام دوولی که در دانش فضایی و هسته ای به دانشمندان ایرانی کمک میکنند.
امنیت منطقه / مخصوصا امنیت بیشتر روسیه و هند و چین در گرو امنیت کشور ایران است.

-- mansour piry khanghah ، Dec 16, 2009

agha mage basij ham daneshmand dare?? jav gir shodan baradaremoon!

-- arash ، Dec 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)