تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«وزیر اطلاعات مروج دروغ شده است»

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی با انتشار بیانیه‌ای، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد را متهم به «ترویج» اخبار دروغ کرد.

این بیانیه چند روز پس از آن‌که حیدر مصلحی وزیر اطلاعات طی سخنانی در قم، نقل قولی از هاشمی بیان کرده بود، صادر شده است.

آقای مصلحی گفته است رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی اخیر خود در مشهد گفته است: «تا زمانی که مردم ولی فقیه را بخواهند، باید باشد و اگر مردم او را نخواهند، باید کنار برود.»

دفتر آقای هاشمی اعلام کرده که وزیر اطلاعات جمله‌ای را به رئیس مجلس خبرگان منتسب کرده که در سخنان وی وجود ندارد.


این دفتر با اعلام اینکه برخی رسانه‌ها اقدام به «تحریف و جعل» سخنان هاشمی کرده‌اند، آورده که وزیر اطلاعات نیز «خواسته یا ناخواسته» مروج اخبار دروغ شده است.

در این بیانیه، سخنان مصلحی به عنوان «عالی‌ترین مسئول امنیتی کشور» در خصوص اظهارات اکبر هاشمی «تامل برانگیز» خوانده شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «در سراسر سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی، حتی یک بار هم سخن از ولایت فقیه به میان نیامده است، معلوم نیست وزیر اطلاعات این عبارت را چگونه کشف و در متن سخنرانی نصب کرده‌اند.»

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات امروز اعلام کرده که اظهاراتش بر اساس بولتن‌های محرمانه نبوده و بر اساس سایت‌هایی که اظهارات هاشمی را منتشر کرده‌اند، در خصوص وی موضع‌گیری کرده است.

دفتر هاشمی با اعلام اینکه برخی رسانه‌ها اقدام به «تحریف و جعل» سخنان هاشمی کرده‌اند، آورده که وزیر اطلاعات نیز «خواسته یا ناخواسته» مروج اخبار دروغ شده است

انتشار بخش‌هایی از سخنرانی هاشمی در جمع دانشجویان مشهد، با خشم محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد مواجه شده است.

آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز دوشنبه در واکنش به این سخنان، به هاشمی گفته که «شما دارید تقابل ایجاد می‌کنید بین سپاه و مردم، شما دارید مسئله خشونت و حکومت نظامی را ترویج می‌کنید.»

هاشمی در شش ماه گذشته از سوی محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد، با شدیدترین انتقاد‌ها مواجه بوده و برخی از اعضای خانواده وی، متهم به «فساد مالی» و دخالت در حوادث پس از انتخابات شده‌اند.

از زمانی که آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، از «مردود» شدن برخی خواص در انتخابات سخن گفته، حملات محافظه‌کاران علیه رهبران اصلاح‌طلب و هاشمی رفسنجانی افزایش یافته است.

در ایران بیش از شش ماه است که بر سر اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، اعتراض‌ها ادامه دارد و برخی محافظه‌کاران، سران اصلاحات را عاملان این «اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها» دانسته و خواستار محاکمه آنها هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رفسنجانی و دیگر جنایتکارانی که در طول سی سال حکومت دستهاشان به خون مردم آلوده است و خود از حکومتگران هستند، باید بهای جنایات و خیانت ها ئی را که به کشور و مردم کرده اند بپردازند. رفسنجانی باید بگوید این همه ثروت را که از ملت غارت کرده خود و فامیلش از کجا آورده اند.

-- مسعود چم اسمانی ، Dec 16, 2009

و محمود بگوید 17 میلیارد دلار کجاست؟

-- بدون نام ، Dec 16, 2009

شمااگر جاي رفسنجاني بودي و اين همه قدرت داشتي ده برابر اون به جيب مي زدي.

-- بدون نام ، Dec 16, 2009

سلام - کدوم ثروت ، لطفا شفاف و موردی ، چندتا نام ببرید ، مستدل ، امیدوارم مدارکش در وزارت کشور نباشد. لطفا راهنمائی نمائید میخواهم بیشتر بدانم

-- بدون نام ، Dec 16, 2009

خاطرمان است كه آقاي رفسنجاني به خميني گفت بني صدر به درد رياست جمهوري نمي خورد كه امام خميني پس از كمي تامل با وجود راي بالاي بني صدر او را عزل كردند. همين نكته را قطعاٌ رفسنجاني به خامنه اي گفته كه احمدي نژاد به درد رياست جمهوري نمي خورد خامنه اي به حرف نكرد حالا چوبش را مي خورد وحالا تازه روز پادشاهي اش است

-- مجتبي ، Dec 16, 2009

توی عقده ای هم میتونستی قبل از انقلاب زمین خریده باشی و حالا استفاده کنی
آب ندیدی والا شاید شناگر ما هری باشی!!

-- ناشناس ، Dec 16, 2009

در حال حاضر گذشته هاشمی مهم نیست! فعلا حضور اون کفه ترازو را برای سبزها سنگین میکنه و این مهمه (در مورد گذشته هاشمی بعد از پیروزی جنبش میتوان عادلانه تصمیم رفت)در حال حاضر نباید از نقش مهم اون در خبرگان و تشخیص مصلحت قافل شد

-- بدون نام ، Dec 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)