تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تصویب افزایش تحریم ایران در کنگره

کنگره ایالات متحده، طرح تازه‌ای در خصوص ایجاد محدودیت برای واردات بنزین از سوی ایران را تصویب کرده است.

هدف این طرح، تامین کنندگان بنزین ایران است و در راستای ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی برای مقابله با برنامه هسته این کشور تصویب شده است.

به نوشته رویترز، از این پس، فروشندگان بنزین به ایران، شرکت‌هایی که نفتکش در اختیار این فروشندگان می‌گذارند و نیز شرکت‌های بیمه کننده بنزین برای ایران، از سوی ایالات متحده تحریم می‌شوند.

از این پس، فروشندگان بنزین به ایران، شرکت‌هایی که نفتکش در اختیار این فروشندگان می‌گذارند و نیز شرکت‌های بیمه کننده بنزین برای ایران، از سوی ایالات متحده تحریم می‌شوند

تهیه کنندگان این طرح اعلام کرده‌اند که موسسه‌های آمریکایی نیز اجازه اعطای خدمات به شرکت‌های مذکور را ندارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این طرح با ۴۱۲ رای مثبت در مقابل ۱۲ رای منفی به تصویب کنگره آمریکا رسیده است.

پیش از این، تعدادی از قانون‌گذاران آمریکا اعلام کرده‌ بودند که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات گروه ۱+۵ با مقام‌های تهران، آنها آماده‌اند تا در اسرع وقت، افزایش تحریم‌ها علیه این کشور را تصویب کنند.

هشتم فروردین ماه، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای از باراک اوباما خواستند که گفتگو‌ با تهران را پیش از انتخابات ریاست جمهوری آغاز کند.

این نمایندگان در نامه خود خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشته بودند: «توصیه ما این است که گفتگوها با تهران هر چه زودتر آغاز شود تا هرچه سریع‌تر مشخص شود که آیا این گفتگوها منجر به توقف برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد یا خیر.»

با این حال، برخی نمایندگان کنگره بر این باورند که اجرای این طرح ممکن است «تاثیرات منفی همچون اتحاد مردم ایران در مقابل ایالات متحده» را به همراه داشته باشد

با این حال، برخی نمایندگان کنگره بر این باورند که اجرای این طرح ممکن است «تاثیرات منفی همچون اتحاد مردم ایران در مقابل ایالات متحده» را به همراه داشته باشد.

آنها می‌گویند این طرح بر مردم ایران و نه دولتمردان این کشور تاثیر خواهد گذاشت.

تحلیلگران اقدام کنگره آمریکا را هشداری جدی برای مقام‌های ایرانی از سوی واشینگتن می‌دانند که نشانه آمادگی ایالات متحده برای انجام اقدامات جدی علیه ایران بر سر پرونده هسته‌ای این کشور است.

مجلس سنا نیز طرح مشابهی را در دست بررسی دارد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)