تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی خواستار کناره‌گیری محمد یزدی شد

مهدی کروبی در واکنش به اظهارات تند آیت‌الله محمد یزدی علیه گروهی از روحانیون و رهبران جریان اصلاحات، از وی خواست که از تمام مسئولیت‌های خود کناره‌گیری کند.

محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از روحانیون تندرو و نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد است که روز دوشنبه طی سخنانی، به شدت مخالفان دولت را مورد انتقاد قرار داده و گفته: «نظام با هیچ کس شوخی ندارد.»

آقای یزدی در بخشی از سخنان خود به موضع‌گیری‌های مهدی کروبی پس از انتخابات اشاره کرده و افزوده است: «من ناراحتم، شخصیتی که لباس روحانیت بر تن دارد، امروز به عنوان یک جوک در جامعه مطرح شده است و به او شیخ اصلاحات هم می‌گویند.»


مهدی کروبی نیز در واکنش به این اظهارات، روز گذشته با انتشار متنی خطاب به یزدی نوشته که از روی «ناآگاهی» حرف می‌زند و اطرافیانش اطلاعات «غلط» به وی می‌دهند و این باعث شده گمان کند وقایع کنونی جامعه، «جوک و شوخی» است.

کروبی در بخش دیگری از نامه خود به «اعمال زشت و ناپسند یک مشت تندرو اجیر شده در نیمه‌های شب» اشاره می‌کند که در آخرین سفر وی به شهر قم، شعارهایی علیه وی سر داده بودند.

کروبی خطاب به یزدی نوشته که از روی «ناآگاهی» حرف می‌زند و اطرافیانش اطلاعات «غلط» به وی می‌دهند و این باعث شده گمان کند وقایع کنونی جامعه، «جوک و شوخی» است

دبیرکل حزب اعتماد ملی از محمد یزدی پرسیده که «چرا از طریق یک مشت اجیر کرده در نیمه‌های شب موجب آزار و اذیت همسایه‌ها و ساکنان آن محل می‌شوید؟ این است عملی که از آن به افتخار یاد می‌کنید که اگر کروبی محافظ نداشت چه‌ها بر سر می‌آمد؟»

یزدی در سخنان خود اظهار داشته که در آن شب اگر مهدی کروبی محافظ نداشت، نمی‌داند «چه بر سر» او می‌آوردند.

کروبی در نامه خود به «بی‌اطلاعی» محمد یزدی در مقام عضو شورای نگهبان از موضوع رد صلاحیت مرتضی الویری و پیام سال‌های دور وی به هاشمی مبنی بر قبول ریاست قوه قضائیه اشاره کرده است.

کروبی گفته که محمد یزدی علاقمند بود که در صورت قبول ریاست قوه قضائیه از سوی هاشمی، معاون وی باشد.

«چرا از طریق یک مشت اجیر کرده در نیمه‌های شب موجب آزار و اذیت همسایه‌ها و ساکنان آن محل می‌شوید؟ این است عملی که از آن به افتخار یاد می‌کنید که اگر کروبی محافظ نداشت چه‌ها بر سر می‌آمد»

دبیر کل حزب اعتماد ملی خطاب به یزدی نوشته که آن دوران، چنین پیشنهاد‌هایی به آقای هاشمی می‌دادید و «اکنون بدترین ناسزاها را به وی ارزانی می‌دارید.»

مهدی کروبی در بخش دیگری از نامه خود به محمد یزدی توصیه کرده است: «خواهشمندم از من به عنوان یک هم‌لباس این تذکر را پذیرفته و از منصب و مسئولیت‌های خود کناره گیری نموده تا تحت فشار و از روی بی‌اطلاعی و ناچاری سخنی ناثواب نزنید.»

محمد یزدی پیش از این نیز در سخنانی، حملات تندی متوجه اکبر هاشمی رفسنجانی کرده بود.

یزدی، سکوت هاشمی رفسنجانی پس از حوادث اخیر را «سکوتی معنا‌دار» و در «حمایت» از «جبهه مخالف و تائید صحنه‌های خیابانی» دانسته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زنده بادکروبی دلاور .این مردبزرگ بادفاع ازحقوق مسلم مردم ایران و مظلوم واقع شدگان وقایع اخیر آبرویی برای دنیا و عقبی خود خرید .

-- حق گو ، Dec 17, 2009

كروبي به خود بيا

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)