تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار کم‌سابقه لاریجانی به رهبران اصلاحات

صادق لاریجانی با هشدار به رهبران جریان اصلاحات گفت که دستگاه قضایی «به اندازه کافی» علیه آنها پرونده دارد.

آقای لاریجانی بدون اشاره به نام این رهبران، از آنها با عنوان «سران فتنه» یاد کرد و گفت: «اگر نظام با شما ملاطفت و مماشات می‌کند، این را حمل بر ندانستن و نفهمیدن نکنید.»

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس قوه قضائیه که امروز چهارشنبه در همایش دادستان‌های سراسر کشور سخنرانی می‌کرد، افزود: «در فتنه اخیر کسانی به نظام ظلم کرده و ضربات جبران‌ناپذیری را به نظام وارد کردند.»


صادق لاریجانی

لاریجانی خطاب به رهبران جریان اصلاحات گفت که این چه «فهم و بصیرتی» است که پس از ۳۰ سال به دانشجویان می‌گوئید: «۱۶ آذر نشد، ۱۷ آذر و ۱۷ آذر نشد، ۱۸ آذر.»

میرحسین موسوی در آخرین بیانیه خود خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود: «۱۶ آذر دانشگاه را تحمل نمی‌کنید. ۱۷ آذر چه می‌کنید؟ ۱۸ آذر چه می‌کنید؟»

اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات با وجود گذشت شش ماه از زمان برگزاری آن همچنان ادامه دارد. محافظه‌کاران از این اعتراض‌ها به تبعیت از آیت‌الله علی خامنه‌ای با عنوان «فتنه» یاد می‌کنند.

به گفته صادق لاریجانی، در حال حاضر برخی، از «خود سران فتنه هم جلوتر رفته و شعارهای اصیل انقلاب را هم عوض کردند، به طوری که جمهوری اسلامی به جمهوری ایرانی تبدیل شده است»

صادق لاریجانی خطاب به نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات گفت: «این طور نیست که اگر شما به حقوق مردم تجاوز کردید، دستگاه قضایی ساکت بماند.»

به گفته رئیس قوه قضائیه، در حال حاضر برخی، از «خود سران فتنه هم جلوتر رفته و شعارهای اصیل انقلاب را هم عوض کردند، به طوری که جمهوری اسلامی به جمهوری ایرانی تبدیل شده است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مرگ سعیده پورآقایی که گفته می‌شد در حوادث پس از انتخابات کشته شده، اشاره کرد و افزود که «سران فتنه»، یک دختر «فراری» را «شهید» اعلام کرده و برای آن مجلس تحریم برپا کردند.

لاریجانی در ادامه بدون اشاره به نام مهدی کروبی که برای نخستین بار، موضوع تجاوز به برخی بازداشتی‌ها را مطرح کرد، گفت: «کسانی هر روز دروغ را بنا می‌گذاشتند که رواج دهند. به طوری که دستگاه قضایی و دولت با فلان شخص به عنوان متهم چه کرده و چه اقداماتی در بازداشتگاه انجام شده که همگی کذب محض بود.»

لاریجانی بدون اشاره به نام رهبران اصلاحات، از آنها با عنوان «سران فتنه» یاد کرد و گفت: «اگر نظام با شما ملاطفت و مماشات می‌کند، این را حمل بر ندانستن و نفهمیدن نکنید»

آقای کروبی چندی پیش از غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور خواسته بود سرنوشت شاهدی که وی به دستگاه قضایی معرفی کرده بود را روشن کند.

صادق لاریجانی، طرح چنین مسائلی را «اشاعه کذب و دادن بهانه به دست کشور‌های غربی» دانسته و گفته که قوه قضائیه باید با این «جرایم» برخورد می‌کند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور نیز امروز در این همایش از دادستانی تهران خواست که عوامل «مخل امنیت، هتاک و موهن را شناسایی، تعقیب، دستگیر و مجازات» کند.

آقای اژه‌ای گفت: «در زمانی به سر می‌بریم که کسی در خارج از کشور با تنظیم یک متن و ارسال آن به صورت پیامک، شایعه‌ای را همزمان به ده‌ها نفر در آن واحد مخابره می‌کند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا داره موضوع جدي ميشه٠ پاره كردن عكس خميني تست جالبي بود٠ دستش درد نكنه اون كه كليد زد٠ شمارش معكوس براي جمهوري ايراني

ديگه دير شده٠ حتي خميني هم ديگر محلي از اعراب ندارد٠
ايشاالله با همتون يكجا برخورد ميشه از طرف دشمنتان ملت٠

-- yarshater ، Dec 16, 2009

اي مگس عرصه سيمرغ نه جولنگه توست .عرضه خودمی بری وزحمت مامی داری

-- ملکی ، Dec 17, 2009

قریاد هر ایرانی :
جمهوری اسلامی . حکومت ملائی تو دشمن ایرانی تو دشمن ایرانی ..... ننگی دردی رنجی برای هر ایرانی .جمهوری اسلانی ......

-- جهانگیر ، Dec 17, 2009

این حکومت پوسیده است ودیگربه آخرعمرنحسش چیزی نمانده .بقول پیامبربزرگ اسلام حکومت باگفرمیماند ولی باظلم هرگز .این حکومت زمانی نابود شد و پوسید که عده ای بنام دین به چپاول و غارت بیت المال مردم پرداختند و از مال و حق مردم برای خود کاخهاساختندو زرهااندوختند که باخواست خدا درقبر برای عذابشان بکارخواهد رفت . هرکس به مردم ظلم کند و حکومت مردم رابه ناحق غصب کند زود نابود میشود این سنت حتمی خداست .

-- حق گو ، Dec 17, 2009

تابستان 1358 به مغازۀ يکی ازبستگانم رفته بودم و زندائی خانم ايشان به اين مغازه در خيابان آ. آمده بود. اين خويشاوند ما بخاطر اعدام شدن فرزندش اظهار تأثر کرد. مادر اين اعدامی با قلبی پر از کينه تکرار ميکرد خوبش کردن : نماز ميخواند ؟ يخدا معتقد بود؟ راه امام را ميرفت؟ خوبش کردن! هنوز صدای آن زن چادری که شستشوب مغزی شده بود تا اعماق بطنش در گوشم هست. از آنروز تا بحال 30 سال گذشته ، آيا خانواده حاجی ي. برای اعدام فرزندشان همان لذت را دارند؟ آيا فهميدن اون راهی که اين جوان نرفته بود راه اهريمن بود. آيا فهميدن که شستشوی مغزی شده بودنذ؟اين است راه امام راحل

-- l ، Dec 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)