تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

«کشور در وضعیت خطرناکی قرار دارد»

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حوادث پس از انتخابات، ایران را در وضعیت «خطرناکی» قرار داده است.

این شورا، حمله به ستادهای انتخاباتی، دستگیری‌ها، ضرب و شتم معترضان، ایجاد محدودیت برای رسانه‌ها، برگزاری دادگاه‌های نمایشی، سوءاستفاده از تریبون‌های عمومی و طرح نسبت‌های ناروا به شخصیت‌ها و مراجع تقلید شیعه را مجموعه عواملی دانسته که حیثیت و اعتبار بین‌المللی نظام را در معرض آسیب قرار داده است.

این شورا همچنین از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که با آزادی زندانیان حوادث اخیر و لغو محدودیت‌ها علیه رسانه‌ها و احزاب منتقد، عاملان جنایت‌های اخیر به ویژه کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک را شناسایی و محاکمه کنند

در بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، از اینکه نام بازداشتگاه کهریزک در ردیف زندان گوانتانامو و ابوغریب قرار گرفته و چهره «رحمانی اسلام» به خشونت‌ورزی و سلب حقوق و آزادی‌های مردم منتسب شده، اظهار تاسف شده است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، ظلم‌هایی که به نام مقابله با «انقلاب مخملی» در ایران صورت گرفته را عامل ضربه به «حیثیت، مشروعیت و مقبولیت مردمی نظام» دانسته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که فشار‌ها بر معترضان به نتیجه انتخابات و اصلاح‌طلبان آنها را از تعقیب «تامین حقوق و آزادی‌های مردم» باز نخواهد داشت.

این شورا همچنین از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که با آزادی زندانیان حوادث اخیر و لغو محدودیت‌ها علیه رسانه‌ها و احزاب منتقد، عاملان جنایت‌های اخیر به ویژه کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک را شناسایی و محاکمه کنند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی میرحسین موسوی حمایت می‌کرد.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، ظلم‌هایی که به نام مقابله با «انقلاب مخملی» در ایران صورت گرفته را عامل ضربه به «حیثیت، مشروعیت و مقبولیت مردمی نظام» دانسته است

این شورا پیش‌تر با صدور بیانیه‌‌هایی به نتیجه انتخابات اعتراض کرده بود و از مقام‌های قضایی خواسته بود که نامه مهدی کروبی مبنی بر تجاوز به برخی بازداشتی‌ها را پیگیری کنند.

بیانیه امروز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در شرایطی منتشر می‌شود که محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده که آینده نظام جمهوری اسلامی را «تیره و تار» نمی‌بیند.

آقای احمدی‌نژاد در عین حال گفته است که پس از انتخابات «عده‌ای از مردم» از نظام فاصله گرفته‌اند.

مهمترین احزاب سیاسی اصلاح‌طلب پس از اعلام نتیجه انتخابات اعلام کرده‌اند که با برگزاری این انتخابات، «جمهوریت» نظام به خطر افتاده است.

مجمع روحانیون مبارز نیز شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای از صادق لاریجانی خواسته بود که به اقدامات غیرقانونی در این قوه پایان دهد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

متاسفانه شرایط کنونی مملکت به گونه ای است که اینان میگویند یک راه آن است که برطبل نفرت ودرگیری بکوبیم که نتیجه آن کشتار رکود عقب ماندگی چندپارگی کشور خیانت به آیندگان وتلخکامی است راه کم هزینه تر به رسمیت شناختن حقوق مساوی همه آحاد جامعه وتوافق صاحبان قدرت جهت تحقق آن است چرا پس از درگیری های بی پایان وعواقب سیاه آن به همین نتیجه برسیم؟"حبیب نی چی"

-- بدون نام ، Aug 31, 2009

آی اصلاح طلبان گرامی با سلام حرف شما قابل تایید است هم کشور و هم مردم در خطرند. لطف بفرمائید و برای اصلا ح لباس هواداران خود فکر مناسب و پیشگیری بموقع انجام دهید. مثلا مراقب باشید که قبل از دستگیری و روانه زندان شدن حتما از لباس زیر زرهی با قفل مجهز استفاده کنند./مراجعه شود به فیلم محلل از نصرت کریمی/ این پیشنهاد اینجانب مدلل به شواهد آقای کروبی میباشد. نادر از مشهد مقیم فرنگ

-- نادر ، Sep 1, 2009

مشدی نادر فرنگ رفته، ممکنه تو یکی دیگه در باره این جنایت ها خود شیرینی و طنازی نکنی! فکر کردی که مثلن سوژه جالبی واسه لطیفه گویی پیدا کردی؟یادت رفته چقدر ازجوونای شجاع ایرانی کشته شدن ویا صدمه های جدی خوردن؟ حداقل واسه احترام به بازموندگان اون جوونا سعی میکردی از یه موضوع دیگه ای واسه مثلن طنزت استفاده کنی. گرچه لابد یکی از این بسیجی های کم سوادی که نه طنز میفهمی و نه ککت از درد و رنج مردم میگزه ،و تشخیصم نمیدی که اربابای .... ومسخره ات بهترین سوژه جوکهای خنده دارن ،ازاون رهبرت گرفته تا گماشته ها .....ش.

-- مچگیر ، Sep 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)