تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

لاریجانی: ساعت کار به روال قانونی بازگردد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از محمود احمدی‌نژاد خواست که ساعت کاری نهاد‌های دولتی در ماه رمضان را به روال قانونی بازگرداند.

ساعت کار ادارات، نهادهای‌ دولتی و بانک‌ها با آغاز ماه رمضان در ایران و با تصمیم هیات دولت کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای لاریجانی این کاهش ساعت کاری ادارات دولتی را «مغایر» با قانون دانسته و اعلام کرده که مصوبه هیات دولت، مخالفت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری است.

براساس این ماده قانونی، میزان ساعت کار کارمندان دولت ۴۴ ساعت در هفته تعیین شده است که با مصوبه اخیر هیات دولت، ساعت کاری نهاد‌های دولتی در ماه رمضان یک ساعت دیرتر آغاز شده و یک ساعت و نیم هم زودتر پایان می‌یابد.


براساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی، کلیه مصوبات دولت باید ضمن ابلاغ،‌ به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی رسانده شود تا در صورتی که خلاف قانون باشند، برای تجدید نظر به هیات وزیران بازگردانده شوند.

پیش‌تر مرکز پژوهش‌های مجلس با غیر قانونی خواندن این مصوبه اعلام کرده بود: «کاهش کمیت و کیفیت ارائه خدمات در دستگاه‌های دولتی و ایجاد ناهماهنگی میان دستگاه‌های زیر مجموعه دولت با نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی، از جمله آثار منفی کاهش ساعات کار کارکنان دولت در ماه رمضان است.»

در میان کشورهای اسلامی، ایران، امارات و عربستان سعودی، بیشترین تغییر ساعت کاری در ماه رمضان را دارند.

دولت بسیاری از کشورهای اسلامی مانند مالزی، اندونزی، سودان، الجزایر، ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان، تغییر چندانی در مجموع ساعت کاری کارمندان خود در این ماه، اعمال نمی‌کنند.

دولت محمود احمدی‌نژاد از سال ۱۳۸۶ اقدام به کاهش ساعت کار نهاد‌های دولتی در ماه رمضان کرد که باوجود مخالفت مجلس این مصوبه به اجرا گذاشته شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کدوم کار که حالا ساعتش را کم و زیاد می کنید .

-- Omid ، Aug 24, 2009

باتوجه به قرار گرفتن ماه رمضان در تابستان خوب تغيير ساعت به نظر من درست است زيرا اگر خود را بجاي گارگراني قرار دهيم كه زير آفتاب يا در گرماي زياد يا در محيط هاي بسته مدام استاده كار مي كنند بدون آب و غذا كه مهمتر آب است خوب اين باعث بي حالي كارگر و دنتيجه ازبين رفتن هوشياري وي و خداي نكرده يا اتفاق بدي مي افتد يا كار به درستي انجام نمي شه و يا اين كارگر طاقت گرفتن روزه رو نداره و در ابتدا به سختي اقدام به روزه خواري و در نهايت يك چيز عادي مي شود در يك مملكت غير اسلامي خوب كار مهمترين چيزه ولي در مملكت ما كه مسلمانيم اول اسلام بعد در كنار آن كار .... تعطيل شدن ادارات دولتي كمكم باعث تعطيلي زود ادارات خصوصي مي شود بنابراين در همه جا ساعات تغيير و امكان روزه گرفتن بالا مي رود اگر مجلس مخالفه بخاطر اينه كه باماشين مي رسانند و ساعتشون زياد نيست بنابر اين نمي تونن درك كنند كه مردم عادي چي مي كشن تو اين مترو توي اين شلوغي خيابان تو اين بي آر تي هاي شلوغ و توي اين اتوبوسا كه مردم بايد آژانس بگيرن كه اين براشون به صرفه نيست مگه چقدر در مي يارن كه نصفشو پول آژانس بدن .مردم ما بهترين مردم و صبورترين مردمن .

-- بدون نام ، Aug 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)