تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برکناری وزیر اطلاعات به‌خاطر ناآرامی‌ها بود

محمود احمدی‌نژاد، برکناری غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات را به دلیل بروز ناآرامی‌های پس از انتخابات اعلام کرد و گفت: «اگر وزارت اطلاعات مأموریتش را درست انجام می‌داد این آسیب‌ها را در سطح خیابان نداشتیم.»

وی که شب گذشته، پنجشنبه در یک برنامه زنده در تلویزیون دولتی ایران سخن می‌گفت، افزود: «البته مقصر آقای محسنی نیست، اما باید آن‌جا تغییرات اساسی اتفاق می‌افتاد که کار آغاز شده‌است.»

محمود احمدی نژاد ادامه داد: «آقای محسنی اژه‌ای انسان خوبی بودند و زحمت کشیدند اما در این وزارت‌خانه به تحول نیاز داشتیم.»

محمود احمدی‌نژاد: «اگر وزارت اطلاعات مأموریتش را درست انجام می‌داد این آسیب‌ها را در سطح خیابان نداشتیم»

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای در روزهای پایانی دولت نهم، از سمت خود برکنار شد. خبرگزاری مهر‌ علت برکناری آقای محسنی‌ اژه‌ای را درگیری لفظی با محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت در خصوص انتصاب آقای مشایی عنوان کرده بود.
اسفندیار رحیم مشایی از بستگان آقای احمدی‌نژاد است که چندی پیش، معاون اول رئیس‌جمهور ایران شد ولی چند روز بعد با حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی از این مقام کناره‌گیری کرد.

در فهرست پیشنهادی برای کابینه دهم، حیدر مصلحی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه برای وزارت اطلاعات معرفی شده‌ است.

اشاره آقای احمدی‌نژاد به آسیب‌ها در سطح خیابان، سرکوب گسترده معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در دوره پس از این انتخابات است.

وزرا تحت نظر رئیس جمهور فعالیت می‌کنند، نه مجلس
محمود احمدی‌نژاد در این برنامه تلویزیونی از اظهارات برخی نمایندگان درباره کابینه جدید، انتقاد کرد. وی گفت: «برخی‌ها می‌خواهند نظر خود در خصوص کابینه را به دولت القا کنند.»

آقای احمدی‌نژاد با گلایه از سخنان برخی نمایندگان مجلس درباره شیوه انتخاب و معرفی وزرا، گفت: «نباید فراموش کرد که انتخاب وزرا اختیار و وظیفه رئیس‌جمهور است و او باید با نگاه خود وزرا را به مجلس معرفی کند.»

وی ادامه داد: «این بد است وقتی که کابینه‌ای هنوز معرفی نشده‌است فردی بگوید که از این لیست پیشنهادی پنج نفر رای نمی‌آورند.»

محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس روز گذشته از احتمال رای نیاوردن ۵ وزیر پیشنهادی خبر داده بود.

محمود احمدی‌نژاد بدون نام بردن از نائب‌رئیس مجلس، افزود: «آیا آن فرد تصمیم گرفته‌است کاری کند که پنج نفر از وزرا رای نیاورند که این خیلی بد است و به نظرم روش درستی برای پی‌گیری امور کشور نیست.»

وی در ادامه گفت: «کسانی که به نمایندگی از مجلس صحبت کنند روش درستی پیش نگرفته‌اند.»

محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه وزرا تحت نظر رئیس جمهور فعالیت می‌کنند و نه تحت نظر مجلس، گفت: «بعضی‌ها توقع دارند دولت، وزرای پیشنهادی را با آن‌ها هماهنگ کند و خود را نه به عنوان یک نماینده که در مقام مجلس قرار می‌دهند.»

محمدرضا باهنر نائب‌رئیس مجلس گفته بود که برخی از نمایندگان مجلس از این‌که آقای احمدی‌نژاد پیش از اعلام نام وزرا به مجلس، تعدادی از اعضای کابینه را به رسانه‌ها معرفی کرده بود، گله‌مند هستند.

آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به این گلایه‌ها گفت: «روند انتخاب وزرا را طبق قانون طی کرده‌ایم.»

محمود احمدی‌نژاد شب گذشته چهارشنبه، ۲۸ مرداد ماه لیست کامل وزرای پیشنهادی کابینه دهم را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. جلسه علنی مجلس برای رای اعتماد به اعضای کابینه، هشتم شهریورماه برگزار خواهد شد.

نام وزرای کابینه جدید محمود احمدی‌نژاد در حالی اعلام می‌شود که رقبای اصلی انتخاباتی وی و طیف وسیعی از سیاسیون ایران مشروعیت ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد را قابل قبول نمی‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

البته دیشب رادیو کراچی به نقل از محافل آگاه، مؤمن و ایمن در ایران، علت برکنارشدن آقای اژه ای از طرف احمدی نژاد را، عدم کفایت این وزیر در سرکوب هر چه کامل تر و شدیدتر و قاطعانه تر معترضان در خیابانهای تهران و شهرستانها اعلام کرد.

-- dictator to be! ، Aug 21, 2009

In keshwar ehtiaj be raftane shoma Talebane irani dare.tahawol yani inke shoma va amsale shoma be paye mize mohakeme keshide shawaid.ta akhond ast jenayat niz ast.Saeid Alman

-- بدون نام ، Aug 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)