تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تکذیب حکم توقیف روزنامه کیهان

مدیر روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر صدور حکم برای توقیف روزنامه کیهان را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، سید ابوالحسن پورحسینی پنج‌شنبه شب گفته‌است که هیچ دستوری درباره توقیف این روزنامه صادر نشده‌است.

مشاور حقوقی روزنامه محافظه‌کار کیهان نیز به ایرنا گفت که توقیف کیهان صرفاً یک شایعه ‌است و از سوی وکیل یکی از شاکیان این روزنامه مطرح شده‌است.

به گفته وی هیچ دستوری مبنی بر توقیف از سوی مقامات دادستانی یا وزارت ارشاد به این روزنامه ابلاغ نشده‌است.


روز پنج‌شنبه، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) خبر توقیف روزنامه کیهان را به نقل از محمود علی‌زاده طباطبایی، وکیل علی‌رضا بهشتی منتشر کرد. خبرگزاری فرانسه نیز از تأئید این مطلب از سوی وکیل آقای بهشتی به این خبرگزاری خبر داد.

به گفته این وکیل دادگستری، حکم توقیف از سوی قاضی منصوری، رئیس شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت و به دلیل حضور نیافتن حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان در دادگاه صادر شده‌است. حسین شریعتمداری، مدیر روزنامه کیهان تا دو بار از حضور در دادگاه خودداری کرده‌است.

محمود علی‌زاده طباطبایی روز گذشته پیش‌بینی کرده بود که این حکم از سوی سعید مرتضوی، دادستان تهران اجرا نخواهد شد. دادسرای کارکنان دولت مسئولیت رسیدگی به جرایم مطبوعاتی را بر عهده دارد و دادستان تهران سرپرست آن را منصوب می‌کند.

محمود علی‌زاده طباطبایی روز گذشته پیش‌بینی کرده بود که این حکم از سوی سعید مرتضوی، دادستان تهران اجرا نخواهد شد

علی‌رضا بهشتی، معاون ارشد میرحسین موسوی، نامزد انتخابات دهم ریاست‌جهموری به دلیل انتشار مطلبی که وی را متهم به «داشتن رابطه با سازمان سیا» دانسته بود، از کیهان شکایت کرده‌است.

روزنامه کیهان، یکی از مطبوعات هوادار محمود احمدی‌نژاد است و مدیر آن مستقیماً از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود. این روزنامه بارها نامزدهای انتخاباتی معترض به نتایج اعلام‌شده انتخاباتی را «خائن» خطاب کرده و خواستار دستگیری و مجازات آن‌ها شده‌است.

آقای علیزاده طباطبایی هم‌چنین از شکایت میرحسین موسوی از روزنامه‌های وطن امروز و جوان خبر داده‌است. این دو روزنامه به‌طور تلویحی آقای موسوی و طرفدارانش را متهم به دست داشتن در ترور حسن آیت کرده‌اند.

دادستانی تهران در دو ماه گذشته روزنامه‌های هوادار نامزدهای اصلاح‌طلب و بسیاری از وب سایت‌های طرفدار آنها را توقیف کرده است.

هفته گذشته روزنامه اعتماد ملی به صاحب امتیازی مهدی کروبی، توقیف شد. از انتشار روزنامه کلمه سبز به صاحب امتیازی میرحسین موسوی نیز چند روز پس از اعلام نتایج انتخابات ممانعت شد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
حکم یک قاضی برای تعطیلی روزنامه کیهان

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)