تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

معرفی وزرای دولت دهم به مجلس

محمود احمدی‌نژاد شب گذشته چهارشنبه، ۲۸ مرداد ماه لیست کامل وزرای پیشنهادی دولت دهم را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه، شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری، علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن و محمد عباسی وزیر تعاون تنها وزرایی هستند که در سمت خود ابقا شده‌اند.

دو تن از وزرای دولت نهم نیز در کابینه جدید برای وزارت‌خانه‌های دیگر پیشنهاد شده‌اند. مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع دولت نهم، در کابینه دهم برای عهده‌دار شدن وزارت کشور معرفی شده‌است و مسعود میرکاظمی، وزیر بازرگانی دولت پیش نیز برای وزارت نفت پیشنهاد شده‌است.

کامران دانشجو، رئیس ستاد انتخابات کشور برای وزارت کشور و حیدر مصلحی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه برای وزارت اطلاعات معرفی شده‌اند

مرضیه وحید دستجردی، سوسن کشاورز و فاطمه آجرلو نیز سه زنی هستند که از سوی آقای احمدی‌نژاد برای وزارت‌خانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش و رفاه معرفی شده‌اند.

در فهرست اعلام شده برای کابینه دهم، کامران دانشجو، رئیس ستاد انتخابات کشور و استاندار تهران برای وزارت علوم و حیدر مصلحی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه برای وزارت اطلاعات معرفی شده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد همچنین سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی و قائم‌مقام وزارت علوم در دولت نهم، را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید مرتضی بختیاری، رئیس پیشین سازمان زندان‌های کشور را برای وزارت دادگستری پیشنهاد کرده‌است.

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، برای وزارت کار و امور اجتماعی، محمد علی‌آبادی، وزارت نیرو، مهدی غضنفری، وزارت بازرگانی، علی نیکزاد، وزارت مسکن و شهرسازی، صادق خلیلیان، وزارت جهاد کشاورزی و احمد وحیدی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیگر پیشنهادهای ارائه شده برای دولت دهم هستند.

انتقاد نمایندگان مجلس از شیوه معرفی وزرا
محمدرضا باهنر نائب‌رئیس مجلس می‌گوید که برخی از نمایندگان مجلس از این‌که آقای احمدی‌نژاد پیش از اعلام نام وزرا به مجلس، تعدادی از اعضای کابینه را به رسانه‌ها معرفی کرده بود، گله‌مند هستند. وی پیش از این نیز عدم ارائه به موقع لیست وزرا به مجلس را تخلف دانسته بود.

آقای باهنر صبح امروز در نشست مشترک دبیران استانی و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، گفت: «در این دوره، رئیس جمهور در اقدامی جدید تعدادی از وزرای خود را از طریق صدا و سیما معرفی کرد که البته این کار خلاف قانون نیست اما عرف این بود که اسامی در ابتدا به مجلس و از طریق خانه ملت اعلام شود چرا که با این اتفاق جدید برخی‌ها سوءتعبیر کردند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، نائب‌رئیس مجلس، از احتمال رای نیاوردن ۴ یا ۵ نفر از وزرای پیشنهادی خبر داده‌است. وی با بیان این‌که سه نفر از این افراد برای مجلس شناخته شده نیستند خواستار تبیین برنامه‌های این افراد طی روزهای آینده شد.

نائب‌رئیس مجلس اضافه کرد: «ما علاقمندیم که اعضای دولت با رای بالای ۲۰۰ نفر در مسند وزارت بنشینند ولی بعید است با این شرایط این اتفاق عملی شود.»

وی با اظهار تاسف از اینکه محمود احمدی‌نژاد «به طور سامان‌یافته» در خصوص چینش وزرا با مجلس مشورت نکرد، افزود: «مجلس معتقد است افرادی که جایگزین شدند افرادی کارآمدتر از برکنارشدگان نیستند ولی شاید به قول آقای احمدی‌نژاد دولت هماهنگ‌تر است.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز در حاشیه این نشست گفت که لیست وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور ساعت ۱۰ شب گذشته به دست مجلس رسید و هنوز وقت بررسی آن را نداشته‌است.

جلسات مجلس شورای اسلامی برای اعتماد به وزرا در هفته اول شهریورماه در دو نوبت کاری برگزار می‌شود. بر پایه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وزرای پیشنهاد شده از سوی رئیس جمهور پس از کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس، کار خود را آغاز خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آخه محمود ... کیه که کابینش کی باشه؟ گرچه اینا همشون باید بزودی بزنن بچاک. مردم دیگه جونشون بلب رسیده.

-- بچه خانی آباد ، Aug 20, 2009

aslan mohem nist ke ki dirooz chekare boodeh!
chon inha , gharar nist kari anjam bedand!

-- بدون نام ، Aug 20, 2009

همشون دستشان توی خون است. کار اینها با اون علی ... جنایتکار تموم است.

-- ایرانی ، Aug 20, 2009

دوستان خارج از کشور، هممیهنان عزیز! به بچه های ایران، به دختران و پسران ایران تجاوز جنسی شده، آنها که مرده اند نیز زیر تجاوز شکنجه مرده اند، تجاوز سیستماتیک بوده است، به تمامی زندانیان جوان تجاوز شده است. آخر پس شما ها در خارج چه می کنید، متفکرین، هنرمندان سیاسیون در خارج شما باید این اخبار تجاوز را مثل بمب منفجر کنید. هر حکومتی با هر قدر قلدری می تواند با این افشاگری سرنگون شود. تجاوز سیستماتیک حرف شوخی ای نیست! نه در زمان هیتلر و نه استالین و نه چائوشسکو و من خودم شش سال در جبهه های جنگ بودم و نه حتا توسط سربازان صدام چنین کاری را با دختران و پسرا ن ایرانی نکردند. شما را بخدا کاری بکنید ، دخالت کنید فریاد بزنید. جوانان بیرون از کشور برای ایرانتان کاری بکنید، شما که دور از دسترس این سربازان امام زمان بوده اید، شما که سالمید و در کشورهای انسان مدار و دموکرات زندگی می کنید، کاری بکنید پدران و مادران خارج از کشور تعطیلاتتان را برای ایران کنار بگذارید، فکر کنید که چنین بلاهایی بسر فرزندانتان آمده است، فریاد بزنید بروید ریس جمهور کشور میزبانتان را ببینید شما را بخدا کاری بکنید. مردم ایران بپا خیزید. بهر قیمت بپا خیزید. بپا خیزید.

-- بدون نام ، Aug 20, 2009

this is big joke!!!!!!!
1-کامران دانشجو، رئیس ستاد
انتخابات کشور و استاندار تهران برای وزارت کشور- !padash!
2- سید مرتضی بختیاری، رئیس پیشین سازمان زندان‌های کشور را برای وزارت دادگستری
3-محمد علی‌آبادی، وزارت نیرو،

-- mehran ، Aug 20, 2009

همانگونه که مرجع تقلیدمان آیت الله صانعی فرمودند . این جابجائی ها نظر شما را مشغول یا منحرف نکند بروید اصل مشکل را حل کنید. ظلم و استبداد (دیکتاتوری) درحال گسترش و نظام اسلامی در حال انحراف است . مجددا به فرمایش ایشان گوش می دهیم .سید مهدی علوی :http://www.youtube.com/user/doostdaremellat#play/uploads/4/4mrDv_MjwM8

-- مهدی ، Aug 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)