تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ديدار با لخ‌بيلر در پارلمان اروپا

پژمان اکبرزاده
pejman@radiozamaneh.com

شماری از بانوان عضو کانون فرهنگی رهاورد در آخن در زمینه حقوق زنان نیز فعال هستند. آن‌ها به‌تازگی با مسئول کمیته مذاکره‌کننده با ایران در پارلمان اروپا دیدار کرده‌اند.

Download it Here!

در همین رابطه، شهرزاد مسعودی، از کانون رهاورد جزئیات بیشتری از نشست با باربارا لخ‌بیلر در اختیار ما قرار داد.

خانم لُخ‌بيلر، نماينده‌ی پارلمان اروپا و مدير بخش ايران پارلمان، به‌همراه يک هم‌کار او از کميسيون زنان پارلمان اروپا و منشی‌اش روز جمعه ساعت ۱۳.۳۰ پذيرای خانم رويا کاشفی، مسئول بخش حقوق بشر انجمن پژوهش‌گران ايران و فعال حقوق زنان؛ و سه تن از اعضای کانون ره آورد از شهر آخن بودند؛ تا در آستانه‌ی روز جهانی زن در ارتباط با وضعيت زنان در ايران گفت‌وگو کنند.


باربارا لخ‌بیلر

اين ديدار در فضايی دوستانه انجام پذيرفت و برای حضار بسيار پربار بود.

در آغاز خانم رويا کاشفی با ياد زنان در بند از خانم لخ‌بيلر خواست که دفتر او نيز از اين کمپين حمايت کند.

پس از آن خانم کاشفی با طرح حضور خود در ژنو و مسائلی که در کميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد هنگام بررسی مسائل ايران و ابراز ناراحتی شديد خويش از برخورد هيئت نمايندگی ايران با اين مسائل، به طرح بی‌عدالتی و برخورد نابرابر با زنان در ايران پرداخت.

در ادامه او از «لايحه‌ی حمايت از خانواده» در ايران و از ناهنجاری‌های اين لايحه سخن گفت.

خانم لخ‌بيلر در مقابل و به منظور روشن‌تر شدن مفاد اين لايحه برای اعضای هيئت ايران پارلمان اروپا، پيشنهاد کرد که در ماه‌های آينده خانم کاشفی نتايج تحقيقات خود را طی يک سخنرانی به اطلاع اين هيأت برساند.

اين امر به ارزيابی هيأت اعزامی، يکی از مهم‌ترين دستاوردهای اين ديدار بود.


اعضای کانون رهاورد در دیدار با باربارا لخ‌بیلر

در پايان تحريم‌های سياسی يا اقتصادی ايران مورد گفت‌وگو قرار گرفت. به اعتقاد خانم لخ‌بيلر تحريم‌های اقتصادی يا سياسی هيچ نتيجه‌ای جز ايزوله‌کردن ايران و مسدود نمودن راه مذاکره و گفت‌وگو با ايران را ندارد.

اين ديدار بيش از يک ساعت و نيم به‌طول انجاميد و شرکت‌کنندگان در اين ديدار با دل‌گرمی از اين‌که شايد بتوانند در اين پيکار بزرگ برای رساندن صدای ايرانيان و زنان ايرانی به گوش مردم اروپا، قدمی بسيار نازل و کوچک انجام داده باشند، خود را به هوای سرد بروکسل سپرده و راهی آخن و بن شدند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

سردبیر محترم زمانه
وقتی مدعیان حقوق بشر و دمکراسی بی شرمانه به دست و پای عاملان اصلی نقض حقوق انسانها در کره زمین افتاده و از انان تمنای تحریم اقتصادی مردم رنج کشیده ایران را دارند،چرا شما از درج نظرات دوستان مردم ایران خود داری می کنید؟ایا این عمل شما به خاطر دشمنی شما با مردم یا تنفر شما از حقیقت می باشد ؟
حتی ریس پارلمان اروپا (مرکز حمایت از دوول اروپایی ناقض حقوق بشر ) بر این عقیده است که تحریم ها مردم ایران را با مشکلات روبرو میکند ، نه دولت ایران را
تا زمانی که شما خبرنگاران غیر مسوولانه و یا با خود فروشی اب به اسیاب افراطیون در ایران می ریزید،افق دمکراسی ابری باقی خواهد ماند و سود ان نیز به جیب دشمنان مردم ان سرزمین خواهد ریخت.
هر چه شما بیشتر سانسور کنید هم به زیان مردم ایران است.دنیای ارتباطات الکترونیکی امروز دروغ پراکنی و فریب مردم بلا فاصله برای علاقمندان به دانستن واقعیت را برملا می کند.وقتی ظرف چند دقیقه نظر مسوولین روزنامه کیهان،سی ان ان،بی بی سی،گروههای چپی ایران و جهان و نیز سازمانهای حقوق بشری را می توان مرور کرد،تحریف واقعیت و شستشوی مغزی جز ابروریزی برای نویسندگان غیر مردمی چیز دیگری باقی نمی گذارد.

-- mansour piry khanghah ، Mar 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)