تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله خامنه‌ای:

«برخی خواص در انتخابات مردود شدند»

آیت‌الله علی خامنه‌ای با اعلام اینکه برخی «خواص» در حوادث دو ماه اخیر «مردود» شده‌اند، گفت که نمی‌توان با «مسجد ضرار و تقلید» از آیت‌الله خمینی، مردم آگاه را «فریب» داد.

«مسجد ضرار» از سوی گروهی از «مخالفان» پیامبر اسلام در مدینه ساخته شد که بعدها به دستور پیامبر ویران شد.

آقای خامنه‌ای که امروز دوشنبه در مراسم تنفیذ محمود احمدی‌نژاد سخن می‌گفت، افزود که برخی جوانان در حوادث پس از انتخابات که با «صداقت و سلامتی» وارد میدان شده بودند، در مواردی دچار «اشتباه» شدند.


رهبر جمهوری اسلامی ۲۹ تیرماه نیز به نخبگان جمهوری اسلامی هشدار داده بود که در معرض «امتحان عظیمی» قرار گرفته‌اند و در صورتی که در این امتحان موفق نشوند، «سقوط» خواهند کرد.

او گفته بود که هر فردی با هر عنوان و موقعیتی، اگر بخواهد جامعه را به سمت ناامنی سوق دهد، از نظر عموم ملت ایران، «انسان منفوری» است.

در ایران حدود دو ماه است که بر سر اعلام نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، تنش‌های سیاسی و امنیتی تشدید شده‌اند.

در این مدت بسیاری از جریان‌های اصلاح‌طلب با اعلام اینکه در انتخابات به نفع احمدی‌نژاد «تقلبی گسترده» صورت گرفته است، خواستار ابطال آن شده‌اند، اما آقای خامنه‌ای و شورای نگهبان با تائید صحت انتخابات به این درخواست‌ها پاسخ منفی داده‌اند.


در این میان محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین، میرحسین موسوی نخست‌وزیر پیشین و مهدی کروبی رئیس پیشین مجلس ایران با اعتراض به رخداد‌های اخیر اعلام کرده‌اند که با تائید نتیجه این انتخابات، «جمهوریت» نظام از بین رفته است.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در نماز جمعه ۲۶ تیرماه تهران با حمایت تلویحی از مواضع این رهبران اصلاح‌طلب، خواستار تجدید‌نظر در برخوردها با معترضان به نتیجه انتخابات شده بود.

آقای خامنه‌ای در واکنش به این موضع‌گیری‌ها و بدون اشاره به نام فرد یا جریان خاصی گفت که «دشمنان در این خیال نباشند که با تقلید مغلوط از حضور عظیم مردم در انقلاب پرشکوه ۱۳۵۷ و در یک کاریکاتور از آن حرکت عظیم، می‌توانند به نظام اسلامی ضربه بزنند.»

«دشمنان در این خیال نباشند که با تقلید مغلوط از حضور عظیم مردم در انقلاب پرشکوه ۱۳۵۷ و در یک کاریکاتور از آن حرکت عظیم، می‌توانند به نظام اسلامی ضربه بزنند»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تائید مجدد نتیجه انتخابات ۲۲ خرداد ماه ادعا کرد که «بسیاری از مردم» با «تسلیم شدن» در برابر قانون، «برندگان» این امتحان بزرگ هستند.

رهبر جمهوری اسلامی با دعوت از مردم و مسئولان برای جدی گرفتن حوادث پس از انتخابات افزود: «حوادث انتخابات جداً به ما هشدار می‌دهد که دشمن همیشه در کمین است و غفلت از ضربات احتمالی او حتی در بهترین شرایط، بسیار خطرناک است.»

آقای خامنه‌ای اظهار داشت: ‌«اگر در عرصه سیاسی و اجتماعی به یکدیگر بدبین باشیم و به چشم دشمن به هم نگاه کنیم و اگر فکر و بصیرت نداشته باشیم، از سوی دشمنان حقیقی ضربه می‌خوریم.»

او اضافه کرد که «کسانی‌که از بی‌اعتمادی مردم حرف می‌زنند، اگر از روی غرض‌ورزی نباشد، از روی غفلت است.»

حکم تنفیذ احمدی‌نژاد
آقای خامنه‌ای همچنین در حکم تنفیذ «ریاست جمهوری» که از سوی محمد گلپایگانی رئیس دفترش خوانده شد، محمود احمدی‌نژاد را فردی «شجاع و باهوش» خواند.

در متن این حکم آمده که «تنفیذ اینجانب» تا زمانی است که آقای احمدی‌نژاد بر «راه اِعلاء کلمه اسلام؛ و اقدامات بزرگ و ماندگار و شایسته‏ ملت و کشور» باشد.

آقای خامنه‌ای در حکم خود تاکید کرد: «این بنده‏ بی‌قدر و ناتوان و همه‏ د‌ل‌هاى متذکر و خاشع» باید قدردان «رحمت و فضل خداوند حکیم و قدیر» در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران باشد.

احمدی‌نژاد: مردم در دفاع از حق شجاع باشند
محمود احمدی‌نژاد نیز در این مراسم طی سخنانی از مردم ایران خواست که در «دفاع از حق و مظلوم» شجاعت داشته باشند.

او که پیش از سخنان آقای خامنه‌ای در جمع حاضران در این مراسم سخن می‌گفت، گفت که «نباید همه گروه‌ها و تبارها خود را درجه یک و بقیه را درجه دو بدانند و یا از نظام و مردم طلبکار باشند.»

«حضور آگاهانه‌، آزاد و مقتدرانه مردم در صحنه انتخابات، چشم جهان را خیره کرد و طراز جدیدی از جمهوریت را در جهان به نمایش گذاشت»

آقای احمدی‌نژاد همچنین برخی کشور‌های غربی را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرد و به آنها توصیه کرد که «به راه عدالت و انصاف بازگشته و در امور دیگران دخالت» نکنند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، ملت ایران را مردمانی اهل گفتگو و منطق بر پایه عدالت دانست و افزود: «البته این ملت شریف بی‌صداقتی و خودخواهی برخی دولت‌ها را تحمل نخواهد کرد.»

به گفته این مقام جمهوری اسلامی، «حضور آگاهانه‌، آزاد و مقتدرانه مردم در صحنه انتخابات، چشم جهان را خیره کرد و طراز جدیدی از جمهوریت را در جهان به نمایش گذاشت.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مرگ بر دیکتاتور

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

در مطالبی که این دفعه می خوانید ، من به بعضی چیزها کاری ندارم ولی به برخی چیزهای دیگر کار دارم :

1 – کاری ندارم که چه کسی جاسوس بوده یا نبوده

2 – کاری ندارم که چه کسی برانداز بوده یا نبوده

3 – کاری ندارم که چرا بعضی از بازداشت شدگان در جلسه ی روز شنبه 10 / 5 / 88 بودند و برخی نبودند

4 – کاری ندارم که اعتراف گرفتن از زندانی خوب است یا بد است

5 – کاری ندارم که زندانی اعتراف کرده آدم بهتری است یا زندانی اعتراف نکرده

6 – کاری ندارم که چرا این رسانه ی ملی پر افتخار و مهربان ما که در ظرف 24 ساعت ، ده ها بار " اعترافات " ابطحی و عطریان فر را نشان می دهد ، حاضر نیست به آن ها و امثال آن ها وقتی بیرون اند دو دقیقه وقت بدهد تا " اعتقادات " شان را بگویند ؟

7 – کاری ندارم که چرا شک کردن در درست یا غلط بودن نتیجه ی انتخابات می تواند جرم باشد یا نباید باشد .

8 - کاری هم ندارم که چرا به هفت مورد فوق الاشاره کاری ندارم ، اما به چند تا مورد ذیل الاشاره کمی تا قسمتی کار دارم و نمی توانم کاری نداشته باشم :

1 – من قبول ندارم که قرص روان گردان می تواند ظرف 48 روز ( از روز 23 / 3 / 88 - یعنی فردای روز انتخابات تا روز 10 / 5 88 - یعنی روز نمایش اعترافات آقایان ابطحی و عطریان فر ) از یک سیاستمدار با سابقه مثل عطریان فر ، یک هنر پیشه ی دکلمه چی بسازد که هر چی دیگران خواستند را با آب و تاب بگوید و چارتا هم بذاره روش

اگر چنین قرص هایی باشد و چنین اثراتی داشته باشد که من حداقل برای برخی اساتید و به خصوص برای دانشجویان دانشگاه ها تجویز می کنم . به خدا کلی وقت و هزینه و اعصاب و معصاب هم صرفه جویی می شود . با همه ی احوال فکر کنم آقای عطریان فر و تا حدودی هم آقای ابطحی ، های ( high ) بودند . دیدید عطریان فر چطوری دست ها و سر و گردن و سایر اعضاء بدنش را موقع حرف زدن ( ببخشید ، اعتراف کردن ) تکان تکان می داد ؟ اصلا کار دنیا مثل آب و هواش وارونه و دیوانه شده . من همیشه فکر می کردم متهم یا مجرمی که اعتراف می کند حتما باید با حالتی ناراحت و مغموم و پشیمان و سر افکنده و اخمو حرف بزند و اصولا باید خیلی کم حرف بزند . ولی خدائیش نه ابطحی این طوری بود و نه عطریان فر . خیلی هم اکتیو و پر حرف بودند .

2 - من نمی دانم چه خاصیتی توی هم نشینی با " دوستان " ( به قول آقای عطریان فر ) در سلول های انفرادی اوین با زندان های دیگر هست که چیز هایی را که نخبگان سیاسی این مملکت در طول سی سال نفهمیده اند ، اون داخل حد اکثر ظرف 18 روز می فهمن و فوت آب می شن ( آقای ابطحی گفت من از یک ماه پیش این اعتقادات جدید را پیدا کردم . پس 48 روز منهای یک ماه می شود 18 روز )

3 - من نمی دانم چرا این به قول آقای عطریان فر " دوستان " ، آدم را ، حتی آدم هایی مثل ابطحی و عطریان فر و تاج زاده را ، همین بیرون و پیش از این که با خائنان و جواسیس و اغتشاش گران و براندازان و اصولا خرده فرهنگ مخملی ، دست به یکی کنند و گول بخورند ، روشن نمی کنند و چرا این فرایند روشن کردن و روشن شدن حتما باید توی تنگی و تاریکی و ظلمات سلول انفرادی و پس از مرگ سهراب انجام بشود ؟

4 – من نمی دانم اصلا چرا دولت یا قوه ی قضائیه همه ی آدم های چیز فهم و درست حسابی را که میتوانند آدم هایی مثل عطریان فر و ابطحی را هیجده روزه از این رو به اون رو کنند ( آن هم با کمال محبت و احترام و استدلال ) ماموریت دادند توی زندان ، آن هم توی سلول انفرادی و با اسم ها و هویت های مستعار که آدم ها را ارشاد کنند ؟ مگر همین بیرون چه اشکالی دارد که این " دوستان " بیایند توی دانشگاهی ، استادیومی ، جایی یا مثلا در یک میز گردی ، مناظره ای چیزی در این رسانه ی افتخار انگیز و کاملا بی طرف ملی ، به صورت علنی حرف بزنند و آدم هایی مثل بهزاد نبوی ، تاج زاده ، رمضان زاده ، عطریان فر و ابطحی و حتی کروبی ، موسوی ، خاتمی و حتی حتی هاشمی رفسنجانی را از اشتباه در بیاورند بیرون تا این ها هم نتوانند آدم های عوامی مثل ما را گول بزنند که حالا نفهمیم بالاخره حرف های پیش از انتخابات و 30 سال گذشته ی این حضرات درسته یا حرف ها ی ( ببخشید ، اعترافات ) پس از انتخاباتشان ؟

5 – من نمی دانم چرا این هایی که توی سلول های انفرادی و با بحث با " دوستان " و با کمال محبت و احترام آن ها روشن می شوند و شجاعت بیان اعترافات علنی پیدا می کنند ، همین که پایشان به بیرون از زندان و به خصوص به بیرون از ایران برسد ، مثلا به آلمانی ، فرانسه ای ، آمریکایی جایی ، دو باره تاریک می شوند و یک حرف هایی راجع به همین " دوستان " می زنند که از ترس و وحشت مو به تن آدمی راست می شود . البته کاش یک کمی از این احترامات و محبت ها هم شامل حال بیچاره محسن روح الامینی و امثال او می شد .

6 – توی این هاگیر و واگیر ، ابطحی ناقلا بالاخره یک تیکه ی با حال به معاون دادستان که یک شال مخملی دور گردنش بود انداخت و دق دلی خالی کرد که مرد حسابی ، تو خودت شال مخملی انداختی به ما میگی مخملی ؟

7 – من البته اعتقاد دارم که دادگاه جای کشف حقیقت ، تفکیک و تشخیص و تمیزحق از باطل وگرفتن داد مظلوم از ظالم است و به همین دلیل مثل قرآن و مثل مسجد ( و در کشور های دیگر مثل کلیسا ) حرمت و احترام دارد . به همین دلیل هم هست که در ممالک مترقی حتی قاتلان و جانیان را با لباس رسمی ( در نوع فرنگی آن : کت و شلوار و کراوات و کفش و جوراب غیر اسپورت ) به محکمه می آورند . یادتان هست سر و وضع اسلو بودان میلوسویچ جنایت کار خون خوار مخوف صرب یا همین صدام کذا را در دادگاه ؟ خیال هم نکنید که این قاعده فقط مخصوص آدم های مهم است . نه . هر متهمی را همین طوری به دادگاه می برند .

اما من از غروب شنبه 10 / 5 / 88 ذهنم دائم مشغول این موضوع شده که چرا باید وزیران و وکیلان و انقلابیون و خط امامیون و جبهه رفتگان سابق ( که به هر حال بخشی از تاریخ سی چهل سال اخیر این مملکت اند ) را با لباس خواب و بدون جوراب و با دم پایی پلاستیکی حمام نشان بدهند ؟ این ها که فعلا متهم اند و جرمشان در هیچ دادگاه صالحه ای ثابت نشده . اولا که باید احترامشان را ( که خودشان اعتراف کرده اند که در زندان کاملا نگه داشته شده ) در سالن دادگاه هم نگه دارند . کجای دنیا توی پستو احترام کسی را نگه می دارند ولی جلوی دوربین تلویزیون او را با دم پایی و لباس خواب کهنه نمایش می دهند ؟ ثانیا حتی اگر نمی خواهند به این ها احترام بگذارند ، حد اقل باید به جایی که اسمش دادگاه است احترام کنند . مگر این که ....

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

پسر و شوهر من از خیابان ولی عصر گزارش دادند که سیل جمعیت بسوی پایین شهر در جریان است، مردم از خانه ها بیرون آیید، ایران دارد بر باد می رود، مردان ایران زمین بپا خیزید. من نیز رفتم!

-- یک زن ، Aug 3, 2009

خامنه اي ... 20 سال است كه مخالفينش را با عنوانين مختلف به قتل مي رساند هر كس در هر جاي دنيا بايد به وظيفه انساني و ايراني خود عمل كند و به او لعن بفرستد.

-- داوود ، Aug 3, 2009

حاج علی، «برخی خواص در انتخابات مردود شدند» اگر تو ... معلم این کلاس هستی! باید خواص و شاگردان تو مردود شوند، حکومت اسلامی به برکت وجود اشخاصی نظیر شما از طرف مردم ایران و جهان نمره صفر را در تمام دروس از آن خود کرد، و البته با حضور نمایندگان بی طرف سازمان ملل در تصحیح اوراق امتحانی که در این مدت ٣٠ سال جمع آوری شده بود.
مردودین حجره ها و حوزه ها و مکتب خانه های اسلامی در قم و نجف و حومه،

-- Mardodin ، Aug 3, 2009

اگر صحبت از مردودی است این مردم ایران هستند که می گویند کی مردود است وکی قبول.

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

مردودی درکلاس تملق وچاپلوسی وخیانت افتخار است .ولی شمادرآزمون صداقت وامانت مردودشدید.ملت ایران ازقدیم ایام گفتارنیک رفتار نیک راسرلوحه کارخود قرارداده وازدروغ ودروغگویان تبری جسته است

-- ابراهیم ملکی ، Aug 3, 2009

نمونهای از ادبیات آخوندی: «برخی خواص»؛ «این بنده‏ بی‌قدر و ناتوان و همه‏ د‌ل‌هاى متذکر و خاشع»؛ «راه اِعلاء کلمه اسلام؛ ».

-- کاوه ، Aug 3, 2009

پیشنهاد میکنم از این به بعد به جای واژه «رهبر معظم انقلاب» و یا «آیت الله خامنه ای» از واژه های «عموم مردم ایران» یا «ملت ایران» استفاده کنیم. چون ایشان همیشه بجای اینکه از واژه «من» استفاده کنند، از واژه های مردم و ملت استفاده می کنند.

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

-اين ديكتاتور متقلب خود را معيار قبول و رد همه چيز مي داند، درحالي كه اگر در پيشگاه اكثريت ملت ايران فقط يك نفر امكان مردود شدن داشته باشد، خود اين دشمن ملت و دشمن آزادي است.
" زنده باد آزادي"

-- رضا ، Aug 3, 2009

آن یکی به ملت ایران گفت خس و خاشاک و این یکی، راهپیمایی چند میلیونی مردم را می گوید «کاریکاتور». این ها واقعاً فکر می کنند می توانند به ملت ایران تا این حد توهین کنند و این اندازه همه را تحقیر کنند؟ کور خوانده اند. ما به زودی عدالت را بر ایشان اجرا خواهیم کرد.

-- دادور ، Aug 3, 2009

....
گفتیم و میگیم این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست!!!
منتظر محاکمه شما هستیم. ما شکنجه نمیکنیم فقط لیست شهدا و مجروحان و دزدیهای این چند سال اخیر را خواهیم پرسید دفاعیه خود را اماده کنید!!!
پیروزی نزدیک است.

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

آفای خامنه ای، حکم سقوط جمهوری اسلامی با ولایتت و سایر مخلفاتش را امضا کردی.... کارت تمام است. تو فکر کردی از استالین قلدر تری؟ ملت صبورند، آنقدر ادامه میدهند تا آهسته آهسته مرگ حکومتت را ببینی.

-- کیارش ، Aug 3, 2009

این سپاه و عوامل پشت پرده که روزی آقایان برای سرکوب مخالفانشان پرورششان داده بودند امروز دارند پاچه خودشان را می گیرند. موسوی،رفسنجانی،خاتمی. خامنه ای! بهت آقا هم نگفتم چون لیاقت این لقب را هم قبل از اسمت نداری، مطمئن باش نفر بعدی تو هستی و من روزی را می بینم که این سگان تکه پاره ات می کنند.

-- کورش ، Aug 3, 2009

خنده داره که این واپس گراهای کج و کوله و بد شکل و شمایل خودشونو از ملت شجاع و شریف ایران بهتر میدونن! آسیدعلی و همدستاش بدونن که این هارت و پورتا دیگه فقط بمسخرگی خودشون اضافه میکنه. تازه اول قیام ملت ماست. دست پسرخوندت رو بگیر و پناه ببرین به نوار غزه که البته ویزای دایم نمیدن مگر اینکه در سنگ پرانی به اسراییل شرکت کنی . وگرنه محاکمات به کابوسهای اخیرت واقعت میبخشه. از نجابت ایرانیان دیگه بش از این نمیتونی سوء استفاده کنی. پس شرت و بکن و برو...

-- بیژن باباکوهی ، Aug 3, 2009

قبولي در كلاسي كه استادش تو (خامنه‌اي) و محمود دو دو تا ده تا و عوضعلي كردان آكسفورتي و ... ديگه كه از نظر بهره هوشي، مدهوش در رهبر بي‌هوششان هستند، براي ما ايرانيان افتخار است. حالا بگم، بگم بازم بگم:
1. ملت قبول مي‌شه يا رهبر
2. موسوي قبوله يا محمود
3.رضازاده قبوله يا مهدوي كيا و علي كريمي و ...
4. جهانگير الماسي، احمد نجفي و شريفي‌نيا قبوله يا انتظامي، پرستويي و ...
5. فرج اله سلحشور و ده نمكي قبوله يا مهرجويي، بني اعتماد و ...
6. مايلي كهن قبوله يا ... بازم بگم، بگم،
آنجه كه ماندگار است ملت‌ ها هستند.

-- بدون نام ، Aug 3, 2009

معنی کاریکاتور را از آقا امام زمان بپرسید!
ر...د! بجای حرف زدن

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)