تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعلام آمادگی کره شمالی برای مذاکره با آمريکا

يکی از مقامات بلندپايه دولت کره شمالی امروز اعلام کرد که اين کشور آمادگی دارد با آمريکا در باره مناقشات فيمابين گفتگو کند.

کيم يونگ ايل، معاون وزير امورخارجه کره شمالی که برای يک ديدار سياسی در هانوی پايتخت ويتنام به سر می برد، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که درهای اين کشور همواره برای گفتگو با آمريکا باز بوده است.

رسانه های جمعی کره شمالی اعلام کردند که اين کشور خواهان مذاکرات ديپلماتيک با ايالات متحده است

گفتگوی مقامات سياسی کره شمالی با خبرنگاران در طول سفرهای خارجی شان، تا کنون سابقه نداشته و اين نخستين بار است که مقام بلندپايه ای در حد معاون وزارت خارجه اين کشور، رودروی خبرنگاران قرار می گيرد و به پرسش های آنها پاسخ می دهد.

ديدار هفته گذشته بيل کلينتون رئيس جمهور سابق آمريکا با کيم جونگ ايل رهبر کره شمالی منجر به آزادی دو روزنامه نگار آمريکايی گرديد که از ماه مارس گذشته به خاطر ورود غيرقانونی به اين کشور در بازداشت دولت کره شمالی بودند.

دولت اوباما سفر کلينتون به کره شمالی را سفری با اهداف بشردوستانه ارزيابی کرده و گفته است اين سفر هيچ ربطی به مناقشات هسته ای بين آمريکا و کره شمالی نداشته است.

دولت کره شمالی همچنين به تازگی، يک کارگر تبعه کره جنوبی را نيز پس از مدت ها بازداشت، آزاد کرده است.

تحليل گران سياسی، اين عمل دولت کره شمالی را نشانه تغيير لحن دولت پيونگ يانگ و رفتار سياسی آن بعد از تنش های ماه های گذشته بين دو کشور بر سر آزمايش های هسته ای کره شمالی ارزيابی می کنند.

از سوی ديگر رسانه های جمعی کره شمالی اعلام کردند که اين کشور خواهان مذاکرات ديپلماتيک با ايالات متحده است اما آمريکا بايد ابتدا از رفتار خصمانه اش دست بردارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان


لابد آمريكايي ها ديوونه بودن يك رژيم قرون وسطايي بيارن جانشين يك رژيم مدرن وابسته به خودشون بكنن٠ كه در افغانستان و عراق لبنان عليه طرحهاي آنها اخلال كنه و دوست صميمي كره شمالي و كوبا و ونزوئلا بشه و تمام منافع نفت و گاز و اقتصادي و نظامي را بريزه تو جيب روسيه و چين ٠ و ٤٤٤ روز اعضاي سفارت اونارو گروگان بگيره٠ نه جونم اينها همه طراحي ك گ ب و توسط چپ روسي و ماركسيست هاي اسلامي ( خط امام ) و مجاهد بود كه اجرا شد و سناريو ادامه دارد

-- shadi ، Aug 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)