تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تعویق مراسم معرفی رئیس جدید قوه قضاییه

مراسم تودیع آیت الله شاهرودی، رئیس قوه قضاییه و معرفی رئیس جدید این قوه که قرار بود فردا، ۲۴ مرداد ماه برگزار شود، به تعویق افتاد.

خبرگزاری‌های رسمی ایران از آیت الله صادق لاریجانی به عنوان رئیس جدید این قوه نام برده‌اند. آقای شاهرودی از سال ۱۳۷۸ ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد و دوره ریاست وی بر این قوه، ۲۲ مرداد ماه به پایان رسیده و حکم رئیس جدید این قوه هنوز از سوی آیت‌الله خامنه‌ای امضا نشده‌است.رئیس قوه قضاییه از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شود.

دلیل تعویق این مراسم از سوی هیچ یک از منابع رسمی اعلام نشده، علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضاییه ایران نیز در گفتگو با خبرگزاری فارس تنها به اعلام تعویق این مراسم اکتفا کرده‌است.

خبرگزاری فارس همچنین از انتصاب آیت الله شاهرودی به عنوان یکی از فقهای عضو شورای نگهبان خبر داده‌است.بنا به این گزارش محمود شاهرودی جایگزین صادق لاریجانی در شورای نگهبان خواهد شد.

خبرگزاری مهر نیز با تایید حضور آیت الله لاریجانی در قوه قضاییه از انتخاب برخی معاونان رئیس قوه قضاییه خبر داده‌است.

خبرگزاری فارس از انتصاب آیت الله شاهرودی به عنوان یکی از فقهای عضو شورای نگهبان خبر داده‌است

بنا به این گزارش قربانعلی دری نجف آبادی و عباسعلی علیزاده، قوه قضاییه را ترک خواهند کرد و ابراهیم رئیسی، معاون اول آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان دادستان کل کشور و جایگزین حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی معرفی خواهد شد.

تغییر دادستان تهران و انتصاب سعید مرتضوی از دیگر گمانه زنی‌هایی است که از سوی این خبرگزاری مطرح شده‌است.

انتصاب علی رازینی به عنوان رئیس دیوان عالی کشور از دیگر پیش بینی‌ها برای دوره جدید قوه قضاییه‌است. آقای رازینی در حال حاضر ریاست دیوان عدالت اداری را بر عهده دارد.

صادق لاریجانی از تیرماه ۱۳۸۰ در شورای نگهبان عضویت دارد. وی پیش از نماینده مردم مازندارن در مجلس خبرگان بوده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در سالهای گذشته آیت الله شاهرودی چندین بار تصمیم به برکناری سعید مرتضوی دادستان تهران که از نظر تحصیلات قضائی با داشتن لیسانس از دانشکده قوه قضائیه در سطح علمی بسیار پائینی قرار دارد . و نیز جلاد وار با همه بازداشت شدگان اعم از اشخاص سیاسی و روزنامه نگاران ونیز متهمان عمومی برخورد میکند . ولی آیت الله خامنه ای از عزل یا جابجائی سعید مرتضوی جلو گیری کرد و عملا سعید مرتضوی که دستور دهنده همه این فجایع اخیر است مستقیما زیر نظر رهبر یعنی خامنه ای کار میکند و همه اوامر را از وی دریافت میکند. حال بنظر میرسد تاخیر در معرفی رئیس جدید قوه قضائیه بخاطر همین امر است که آیت الله خامنه ای میخواهد مطمئن باشد که جلاد وی سعید مرتضوی که ما کان همه کاره قوه قضائیه خصوصا در رابطه با معترضان سیاسی و روزنامه نگاران باقی بماند و رئیس قوه قضائیه فقط برای حفظ ظاهر و در واقع مترسک سر خرمن منصوب شود. مهدی

-- مهدی ، Aug 14, 2009

طرح احمدی‌نژاد برای بازداشت موسوی و سران جبهه اصلاحات

خامنه ای: رهبر: بازداشت میرحسین، نظام را به سقوط می‌کشاند

در حالی که شماری از فرماندهان سپاه پاسداران در دو روز اخیر باردیگر در سخنان خود بر بازداشت و محاکمه میرحسین موسوی تاکید می کنند،سایت رسمی حزب مشارکت خبر داد که طیفی از کودتاگران در طرحی به شوراي عالی امنیت ملی پیشنهاد کرده اند تا میرحسين موسوی و 10 نفر ديگر از سران جبهه اصلاحات که برخی از اعضاي مجمع روحانيون نيز در ميان آن ها هستند،بازداشت شوند،اما به دلیل عواقب شديد برای کودتاچیان با اجراي آن مخالفت شد .

به نوشته سایت خبری نوروز در این طرح « علاوه بر میرحسين موسوی اسامی علی اکبر محتشمي پور ، مهدی کروبي ، محسن الويری ، محمدرضا خاتمی ، یکي از فرزندان هاشمی » و چند دیگر هم دیده می شوند.

ارگان حزب مشارمت نوشته که اسم سید محمدخاتمی رئیس جمهور دوره اصلاحات در این فهرست ديده نمي شود و طراحان باشداشت میرحسین موسوی معتقدند که نام او به خاطر شهرت بين المللی عواقب وخيمی خواهد داشت .
بنابر همین گزارش اين طرح وقتي در شورای عالي امنيت ملی مطرح شده با مخالفت تعدادي از اعضا این شورا مواجه مي شود ، زیرا به نظر آنان اجرای این طرح عواقب غير قابل کنترلی خواهد داشت که اصل نظام را با خطر سقوط رو به رو خواهد کرد.

نوروز نوشته که«محمود احمدي نژاد و تعدادی دیگر روي طرح اصرار می کنند،اما پس از اين که طرح به اطلاع مقامات ارشد نظام می رسد،آن ها نيز نظر منتقدان را تایيد کرده و به صورت تلویحی به این نکته تاکید مي کنند که بازداشت ميرحسین نظام را به سقوط مي کشاند.»

یداله جوانی رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران روز پنج شنبه در همایش مسئولان عقیدتی وزارت دفاع با این ادعا که در جریان اعتراض مردمی به نتایج اعلام شده انتخابات « به حيثيت نظام و اعتماد به آن خدشه وارد شده » برای چندمین بار خواستار بازداشت و محاکمه میرحسین موسوی شد.

-- بدون نام ، Aug 14, 2009

انگار بازی بازیه دیگه!
سُک سک! حالا نوبت منه؛ لاریجانی بره دستگاه قضا، شاهرودی حالا شورای نگهبان...
و این دور و بازی، که بازیچه‌اش جان مردمان است، هم‌چنان ادامه دارد!

-- دشمن (همان که رهبر خیلی دوست دارد) ، Aug 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)