تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دستور شاهرودی برای پیگیری تجاوز به زندانیان

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتیجه انتخابات از دستور رئیس قوه قضاییه برای پیگیری آزارهای جنسی در بازداشت گاه کهریزک خبر داد.

وی در گفتگو با تارنمای سحام نیوز گفته‌است که علی اکبر هاشمی رفسنجانی نامه وی را به رئیس قوه قضاییه ارجاع داده‌است.

آقای کروبی هفته گذشته در نامه‌ای از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست تا گزارش‌ها درباره «تجاوز جنسی به دختران و پسران» بازداشتی در حوادث پس از انتخابات را پیگیری کند.

این نامزد اصلاح طلب با انتقاد از تکذیب سریع آزار جنسی بازداشت شدگان از سوی رییس مجلس و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: «آخر چطور می‌شود که بدون آنکه تحقیقی صورت گیرد و جلسه‌ای تشکیل شود می‌گویید این ماجرا کذب محض بوده‌است.»

مهدی کروبی افزود: «بهتر بود که آقای لاریجانی همان کمیته تحقیق و پیگیری را نزد من می‌فرستاد تا من مستندات و مطالبی که دارم به این کمیته منتقل کنم.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی می‌گوید مستندات وی برای نوشتن آن نامه سخنان افرادی بود که مورد آزار قرار گرفته بودند یا شاهد مورد ازار قرار گرفتن دیگران بوده‌اند.

فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس برای رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان پس از انتخابات، روز گذشته ادعای تجاوز به زندانیان را رد کرد.

وی به خبرگزاری مهر گفته‌است که در دیدار روز چهارشنبه از زندانیان اوین با ۲۵۰ نفر از بازداشت شدگان دیدار داشته و کسی را نیافته که ادعا کرده باشد مورد آزار جنسی قرار گرفته‌است.به گفته او علی لاریجانی نیز بر مبنای این گزارش ادعاهای مهدی کروبی را تکذیب کرده‌است.

به گزارش یکی از بازداشت‌شدگان اخیر، زندانیانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند، روز چهارشنبه این مساله را به نمایندگان مجلس گزارش داده‌اند

این در حالی است که خانواده یکی از بازداشت شدگان اخیر به زمانه گفته است فرزندشان طی یک تماس تلفنی از دیدار زندانیان مورد تجاوز قرار گرفته با نمایندگان مجلس خبر داده است.

به گفته وی زندانیانی که مورد ازار جنسی قرار گرفته‌اند، این مساله را به نمایندگان مجلس گزارش داده‌اند و نمایندگان عضو کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان نیز اظهارات آنها را یادداشت کرده‌اند.

این شاهد عینی افزوده است:«زندانیانی که با نمایندگان مجلس صحبت کرده‌اند هم اکنون وضعیت بسیار متزلزلی دارند و نگران واکنش مسئولان زندان هستند.»

به گفته این فرد که همچنان در بازداشت به سر می‌برد «اغلب افرادی که از کهریزک به اوین منتقل شده‌اند می‌گویند که بارها تهدید به تجاوز شده‌اند و تعدادی نیز مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.»

آقای کروبی با اظهار تاسف از اینکه مردم را به بهانه اعتراض در انتخابات بازداشت کرده و مورد شکنجه قرار می‌دهند، گفت: «من شنیده‌ام که افراد را در کهریزک لخت می‌کردند و چهار دست و پا می‌نشاندند و سوار بر آنها می‌شدند و به آنها می‌گفتند که صدای حیوانات را در بیاورید، یا اینکه برخی را لخت کرده‌اند و روی هم خوابانده‌اند و آب بر روی انها ریخته‌اند.»

وی با یادآوری جان‌باختن زهرا بنی یعقوب در بازداشتگاه همدان گفت: «هرگز فراموش نکنیم که مردم ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که خانم دکتر بنی یعقوب را به اتهام ارتباط با مردمی می‌گیرند و سپس جنازه اش را تحویل می‌دهند. آیا شما وجود اینها را کتمان می‌کنید؟»

دیبر کل حزب اعتماد ملی می‌گوید: «برخی قصد دارند فضایی ایجاد کنند که اگر بچه‌های مردم را می‌کشند و یا کسی را در زندان مورد اهانت قرار می‌دهند، خانواده هایشان را در مقابل در زندان تهدید کرده و کتک می‌زنند، به خانه‌های مردم می‌ریزند و به اموال آنها خساراتی وارد می‌کنند کسی جرات طرح این مطالب را نداشته باشد.»


مهدی کروبی با تاکید بر اینکه این فحاشی‌ها و انتقادات وی را وادار به سکوت نخواهد کرد، گفت: «تا زمانی که زنده هستم از حقوق مردم دفاع خواهم کرد و شما نمی‌توانید زبان، دست و قلم بنده را بندید.»

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات که صد‌ها نفر بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، گزارش‌هایی نیز در مورد «تجاوز» به برخی از بازداشت‌شدگان در زندان‌ها منتشر شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه
موضوع تجاوز در زندان‌ها را پیگیری کنید

نظرهای خوانندگان

من با همهٔ وجودم از شیخ اصلاحات ممنونم. خوشحالم که سر انجام این بحثها مطرح شد و دیگه نمی‌شه از پاسخ دادن به آنها فرار کرد.

خوشحالم که شیخ ما تو جایگاهی هست که نمی‌شه حرفش را نادیده گرفت، خوشحالم که آبروی این حکومت فاسد بیش از پیش بر بعد رفت و بالاخره خوشحالم، خوشحالم و خوشحالم که ایران نازنینم را به زودی آزاد واو رها خواهم دید.

-- بدون نام ، Aug 14, 2009

تجاوز در جمهوری اسلامی
این مزخرفات چیه جمعش کنین شمام تو او هلندتون! زکی تجاوز! اصولا تجاوز در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایی نداره. اینا رو ما تو خیابون گرفتیم تو صحنه جنگ. کلیپ و عکسو که حسابی نشون دادین خودتون. اینا اسیر جنگی اند. اسیر جنگی هم از همون صدر اسلام "برده" بوده است و غلام. "وطی غلام" هم به فتوای کلیه مراجع شیعه مجاز و حتا آدابش را هم علما شرح داده اند. میتوانید به مسائل مربوط به "وطی غلام" در رساله مرحوم امام خمینی مراجعه کنید.
این حقوق بشر و مسخره بازییارو بذارین در کوزه اون .... آبشو بخورین. دکتر احمدینژاد حقتونو میذاره کف دسستون یه روز. بحق امام زمون!

-- بدون نام ، Aug 14, 2009

خدا حفظتان كند شيخ شجاع

-- ali ، Aug 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)