تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
محتشمی‌پور و ملکی:

«جان تاج‌زاده و نوری‌زاد در خطر است»

فخرالسادات محتمشی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده و فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد در نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه گفته‌اند که «جان همسرانشان در خطر است.»

به گزارش تارنمای کلمه، محتشمی‌پور و ملکی افزوده‌اند که اگر آیت‌الله لاریجانی به وضعیت «بحرانی» همسرانشان که در روز دوم اعتصاب غذا به سر می برند، رسیدگی نکند، دست به اقداماتی خواهند زد که «هزینه‌های بیش‌تری را برای متخلفین از قانون به وجود آورد.»


همسر این دو زندانی سیاسی افزوده‌اند که آیا پیگیری حقوق اولیه زندانی که «اسیر چنگال بی‌عدالتی» شده، باید باعث «فشار مضاعف و ممنوع‌الملاقات شدن» آن‌ها بشود.

مصطفی تاج‌زاده، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلم‌ساز که در زندان اوین به سر می‌برند از هفته گذشته «ممنوع‌‌الملاقات» شده‌اند.

محتشمی‌پور و ملکی: اخلال در امنیت کشور و سیاه نمایی و سیاه‌کاری را عمله ظلم که در دستگاه‌های امنیتی و قضائی نفوذ کرده‌اند، انجام می‌دهند

مصطفی تاج‌زاده از اعضای ارشد جبهه مشارکت ایران پس از حدود پنج ماه مرخصی، ٢٤ مرداد ٨٩ با تمدیدنشدن مرخصی‌اش به زندان اوین بازگشت.

وی در جریان حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در سال ۸۸ بازداشت شد و به مدت ۹ ماه، بدون حکم در زندان بود تا این‌که اسفند ۸۸ به مرخصی آمده بود. مخالفان دولت ایران می‌گویند که لغو مرخصی این عضو جبهه مشارکت به دلیل شکایت علیه مقام‌های امنیتی ایران صورت گرفته‌است.

هفت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ۱۷ مرداد ماه ٨٩ با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران نسبت به «دخالت غیرقانونی» یک گروه نظامی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعلام جرم کرده بودند.

محسن امین‌زاده، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، عبداله رمضان‌زاده، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن صفایی‌فراهانی و محسن میردامادی هفت نفری هستند که این شکایت را امضا کرده‌اند. آن‌ها در این شکایت، از فردی به نام «سردار مشفق» نام برده و او را به همراه یک گروه اطلاعاتی و نظامی متهم به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد ۸۸ کرده‌اند.

محمد نوری‌زاد نیز در پی نگارش ششمين نامه خود به آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، ۲۸ مردادماه ٨٩، در حالی که در مرخصی به سر می‌برد، دوباره به زندان اوين بازگشت. نوری‌زاد به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات» به سه سال و نیم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

محتشمی‌پور و ملکی در بخش دیگری از نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران اعلام کرده‌اند که «اخلال در امنیت کشور و سیاه نمایی و سیاه‌کاری» را «عمله ظلم» که در دستگاه‌های امنیتی و قضائی «نفوذ» کرده‌اند، انجام می‌دهند و نه «همسرانشان و سبزهای منتقد.»

پس از حوادث انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری ایران در سال گذشته، ده‌ها نفر از مخالفان سیاسی در این کشور به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)