تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
آيت‌الله لاريجانی:

«فتنه‌گران در اشتباه خود باقی مانده‌اند»

آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران وقايع کشته شدن امام سوم شيعيان در روز عاشورا را با رويدادهای پس از انتخابات اخير ايران مقايسه کرد و از مخالفان به‌عنوان «جريان منافقانه» ياد کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران آيت‌الله لاريجانی در جلسه مسئولان عالی قضايی گفت در جريانات سال گذشته « افرادی با سابقه و گذشته همراهی با امام و انقلاب» در دام «فتنه» افتادند.


مقامات کنونی ايران از رويدادهای اعتراضی پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در اين کشور به‌عنوان «فتنه» ياد می‌کنند و معترضان به نتايج اين انتخابات را «فتنه‌گر» می‌خوانند.

رئيس قوه قضائيه ايران افزود: اين افراد «با همه فرصت و مجالی که به آن‌ها داده شد اما باز هم در اشتباه خود باقی ماندند و هر روز بيانيه دادند و هنوز نيز بر عصبيت خود باقی هستند.»

رئيس قوه‌ قضائيه: فرق است بين کسانی که اشتباه خود را جبران می‌کنند با کسانی که در اشتباه و عناد خود غوطه‌ور می‌شوند

اشاره آيت‌الله لاريجانی به ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت کنونی ايران است که در دوره‌های گذشته مسئوليت‌های حکومتی داشتند و پس از انتخابات از مخالفان دولت به‌شمار می‌روند که با بيانيه‌ها و گفت‌وگوهای خود سياست‌های حکومت ايران را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

رئيس قوه‌ قضائيه افزود: «فرق است بين کسانی که اشتباه خود را جبران می‌کنند با کسانی که در اشتباه و عناد خود غوطه‌ور می‌شوند.»

آيت‌الله لاريجانی گفت: «در جريان فتنه بعد از انتخابات ديديم که کسانی گاه شبيه بنی‌‌اميه عمل کردند و قرآن بر سر نيزه کردند و در روز عاشورا با شعار يا حسين بر تنها حکومت شيعی جهان شوريدند و از ولی زمانه سرپيچيدند و جريان منافقانه‌ای راه انداختند و حال بيانيه می‌دهند که در عاشورا مظلوم واقع شده‌اند.»

بر اساس منابع شيعه، بنی‌اميه از حکومت‌های تاريخی اسلامی بود که برای نخستين بار خلافت را تبديل به سلطنت موروثی کرد. نخستين خليفه اموی معاويه بود که سياست جانشينی پسر به جای پدر را در خلافت به راه انداخت. پس از او يزيد پسرش به قدرت رسيد که با حسين بن علی، امام سوم شيعيان، در کربلا نبرد کرد.

رئيس قوه قضائيه «يا حسين» گفتن‌های مخالفان مسلمان در روز عاشورای سال گذشته را «در مسير باطل» دانست و وقايع اين روز را با جنگ صفين در دوران علی‌بن ابی‌طالب، امام نخست شيعيان و خليفه چهارم اهل سنت، مقايسه کرد که در آن سپاه معاوينه با بر نيزه کردن قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، تقاضا کرد تا حکم قرآن بین دو سپاه اجرا شود و سپاهیان علی با دیدن قرآن‌ها دست از جنگ کشیدند.

در روز عاشورای سال گذشته، معترضان به نتايج انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران و مخالفان حکومت اين کشور با وجود برگزاری مراسم‌های مذهبی رسمی، به خيابان‌ها آمدند و درگيری‌هايی نيز با مأموران انتظامی و امنيتی رخ داد که طی آن گروه‌های بسياری از مخالفان در اين روز و روزهای بعدی بازداشت شدند.

مقامات ايران وقايع اين روز را «حمله به اسلام و حکومت الهی» قلمداد کردند که در آن به «شئونات اسلام» اهانت شد اما مخالفان با رد اين ادعا برخورد نيروهای حکومتی با معترضان را «بی‌سابقه و وحشيانه» خواندند.

دو روز پيش نيز آيت‌الله احمد جنتی، در نماز جمعه تهران گفت: «ما حادثه تلخ عاشورای ۸۸ را نمی‌توانيم فراموش کنيم.» وی افزود در اين روز مظاهر دين و اسلام مورد «اهانت» قرار گرفت.

مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت کنونی ايران، روز گذشته گفت که مقامات دولتی قصد دارند در ماه محرم رويدادهای سال ۸۸ را با واقعه عاشورا و حوادث کربلا شبيه‌سازی کرده سرکوب را بيشتر کنند.

همچنين بر پايه اطلاعيه‌ای که چند روز پيش تارنمای «مرکز رسيدگی به امور مساجد» با امضای حسين ابراهيمی، رئيس اين مرکز منتشر کرد؛ عزاداران موظف‌اند تا همزمان با «تبيين فلسفه نهضت عاشورا»، درباره «ابعاد فتنه سال ۸۸ و بصيرت‌بخشی در مقابله با جنگ نرم دشمن» نيز بر منبر مسجدها صحبت کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای شیخ بزرگ و معظم!
دقیقا "گفتارت" مصداق "رفتارت" است و ما بخاطر این خودشناسی به تو و ارباب تو تبریک می گوییم!
«فتنه‌گران در اشتباه خود باقی مانده‌اند»

-- آنتی فتنه ، Dec 12, 2010

کاش هرچه زودتر از رویای ریاست بیرون بیابی و اسب سرکش قدرت طلبی و خیانت و وقاحتت را پی ببری

-- همایون ، Dec 12, 2010

يك بحث روانشناسی 1چرا به مقام ميرسند از اين رو به آن رو ميشوند؟
2عقده حقارت چيست و چگونه ايجاد ميشود؟
3چرا حرف مخالف را گوش نميكنندو زود انگ ميزنند؟

-- بدون نام ، Dec 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)