تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
فرمانده بسيج:

«جراحی بزرگ اقتصادی دردهايی هم دارد»

سردار محمدرضا نقدی، رئيس سازمان بسيج در ايران اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها را «جراحی اساسی» در اقتصاد کشور دانست و گفت اين «جراحی بزرگ دردهايی را به همراه دارد.»

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار نقدی اجرای صحيح قانون هدفمند کردن يارانه‌ها را موجب توسعه اقتصادی ايران دانست و از مردم خواست که «به‌خاطر منافع ملی از منافع شخصی کوتاه مدت خود چشم بپوشند.»


رئيس بسيج به مردم توصيه کرد از اين «فرصت» برای سوداگری استفاده نکنند و به زيرساخت‌های ملی کشور به خاطر «پر کردن جيب شخصی خود» ضربه نزنند.

سردار نقدی با بيان اين‌که «بسيج مکمل همه وزارتخانه‌هاست و هرجا که لازم باشد ورود پيدا می‌کند» از پشتيبانی بسيج از دولت در اين «اقدام بزرگ اقتصادی» خبر داد.

سردار نقدی: به مردم توصيه می‌شود که به‌خاطر منافع ملی از منافع شخصی کوتاه مدت خود چشم بپوشند

وی افزود: «همه مردم بايد بدانند که هدفمند کردن يارانه‌ها يک جراحی اساسی در اقتصاد کشور است، طبيعتاً اين جراحی بزرگ دردهايی را هم به همراه دارد اما نتيجه‌اش سلامتی و عبور از خطرها است که همه حتماً بايد به آن تن دهيم.»

رئيس بسيج از بخش‌هايی از مردم که «ممکن است در معرض آسيب‌پذيری اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها قرار بگيرد» خواست که صبر و تحمل بيشتری را از خود نشان دهند تا پس از اجرای آن بتوانند «طعم ميوه‌های شيرين آن» را بچشند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت که وظيفه بسيج اطلاع‌رسانی به دولت است و «اگر بسيجيان در گوشه و کنار کشور موارد سوئی که به روند اجرای صحيح قانون هدفمند کردن يارانه‌ها لطمه بزند را مشاهده کنند حتماً مسئولان امر را در جريان می‌گذارند تا اقدامات لازم انجام شود.»

پس از اعلام اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، مسئولان امنيتی ايران بارها از «فتنه اقتصادی» و «جنگ نرم دشمنان» در مقابله با اين طرح سخن گفته‌اند.

چندی پيش حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران اعلام کرد که اگر کسانی بخواهند در اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها اخلال ايجاد کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.
وزير اطلاعات گفت در رابطه با اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها پيش‌بينی‌های لازم صورت گرفته و هر کس يا مجموعه‌ای قصد اخلال داشته باشد با آن‌ها برخورد و به دستگاه قضايی معرفی خواهد شد.

سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی نيز گفته بود: «ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی شروع شده و آمريکايی‌ها در اين دوره مأمور خزانه‌داری خود را به کشورهای مختلف می‌فرستند تا آن‌ها را تحت فشار قرار دهند.»

يحيی رحيم صفوی، فرمانده سابق سپاه و مشاور و دستيار عالی رهبر جمهوری اسلامی ايران در امور نيروهای مسلح نيز سه روز پيش يکی از اهداف «جنگ نرم» را موضوع اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها دانست.

اين در حالی است که مخالفان دولت طرح موضوع «فتنه اقتصادی» و اقدامات امنيتی در اين‌باره را زمينه‌سازی برای سرکوب مردم در مقابل اعتراض به افزايش قيمت‌ها می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جراح این جراحی کیه؟ احمدی نژاده یا خامنه ای ؟ شاید هم آقا مجتبی .به هرحال هر کی که باشه تخصص جراحی رو نداره. پس فقط درد به همراه نداره بلکه آخرش بیمار اصلا به هوش نمیاد.

-- mashhad ، Oct 28, 2010

سردار!.چه طرحی ؟ اينکه فقط کم کردن هزينه های دولت است بدون آنکه به درآمد مردم و وضعيت اشتغال و تورم ووجود هزينه های بالا مثل اجاره بها ي مسکوني و ثبت نام دانشگاهها و..است ...الان هم که دولت عاجز ازبه اجرا در آوردن اين طرح من در آوردی و پرداخت يارانه ها در سطح کشور است ؟!

-- سامان ، Oct 28, 2010

جالبی این‌جاست که اقتصاد به سود نظامی‌ها آن‌قدر آشکار شده که یک مقام نظامی به خود اجازه می‌هد علناً درباره‌ی آن نظر دهد و تلویحاً مردم را تهدید کند. بنظرم این گفته‌ها معنایی غیر از این ندارد که ما برای سرکوب اقتصادی مردم خودمان را آماده می‌کنیم، البته به دستور آقای خامنه‌ای.

-- هومن ، Oct 28, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)