تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
حداد عادل:

«مجلس ابوعطا می‌زند، دولت ماهور»

غلام‌علی حداد عادل، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس سابق مجلس ايران گفت: «امروز هم‌سويی منطقی مبتنی بر اصول و مبانی بين دولت و مجلس وجود ندارد، دولت يک ساز می‌زند و مجلس ساز ديگر.»

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، نماينده تهران در مجلس ايران گفت تا زمانی که دولت و مجلس در مسائل کلی اداره کشور با هم هم‌سو نشوند «اين داستان تا ابد ادامه خواهد داشت.»


حداد عادل تأکيد کرد که اين موضوع ربطی به اين‌که رئيس جمهور کيست، ندارد.

وی با طرح اين پرسش که «چرا دولت چيزی می‌خواهد و مجلس چيز ديگر» يکی از مشکلات اساسی را اين دانست که «مجلس و دولت ما برخواسته از يک منبع، ‌ريشه و جايگاه نيستند.»

حداد عادل: زمانی که من رئيس مجلس بودم از لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها هيچ اطلاعی نداشتم، نمايندگان هم اطلاعی نداشتند که دولت می‌خواهد چنين کار عظيمی را انجام دهد

حداد عادل با بيان اين‌که «در بعضی از کشورها هم رئيس‌جمهور و هم رئيس مجلس برآمده از يک حزب واحد هستند» يکی از مشکلات را اين ناهماهنگی در ايران دانست و گفت که در اين کشور چون حزب اصول‌گرا وجود ندارد چنين هماهنگی‌ای نيز به‌دست نمی‌آيد.

وی افزود مجلس و دولت بر سر قوانينی چون هدفمند کردن يارانه‌ها يا برنامه پنجم مقابل هم قرار گرفتند و ارتباط اين دو نهاد «همچون يک تار مو» شده است، «اگر چه اين تار مو پاره نشده، اما ضعيف شده که سپس با مصلحت انديشی بزرگان ترميم شده است.»

اشاره حداد عادل به سخنان چند ماه پيش آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ديدار با دست‌اندرکاران حکومتی است که در آن از دولت و مجلس خواسته بود «وحدت» خود را حفظ کنند و مجمع تشخيص مصلحت نظام را نهاد رسيدگی به اين اختلافات دانسته بود.

وی گفت زمانی که رئيس مجلس بوده از طرح هدفمند کردن يارانه‌ها «هيچ اطلاعی» نداشته و «نمايندگان هم اطلاعی نداشتند که دولت می‌خواهد چنين کار عظيمی را انجام دهد.»

عضو مجمع تشيخص مصلحت نظام با اعلام اين‌که «در قضيه هدفمند کردن يارانه و يا برنامه پنجم، دولت خيز برداشت که ما می‌خواهيم آن را از مجلس پس بگيريم»، گفت: «آيا مجلس می‌خواهد چوب لای چرخ دولت بگذارد. من به‌عنوان يک عضو مجلس می‌گويم، خير اين‌گونه نيست که نمايندگان صبح که از خانه بيرون می‌آيند در اين فکر باشند که چگونه کار دولت را خراب کنند.»

حداد عادل افزود: «الآن اين‌طور شده که مجلس در يک دستگاه ساز می‌زند و دولت در دستگاه ديگر. مجلس ابوعطا می‌زند و دولت ماهور.»

وی سپس از گزارش‌های رئيس‌جمهور به مجلس که گاهی «موضوع آن‌ها با محتوای گزارش فرق می‌کرد»؛ انتقاد کرد و گفت: «تاکنون دو الی سه مورد بوده که رئيس‌جمهور آمده و گزارش داده است و نه ديگر مجلس اصرار بر اين امر دارد، نه دولت تمايل نشان می‌دهد.»

رئيس سابق مجلس ايران گفت: «چرا به يک فرد می‌گوييم آدم حسابی زيرا کارهایش حساب و کتاب دارد و آيا ما در کار قانون‌گذاری آدم حسابی هستيم؟»

اختلاف ميان دولت و مجلس ايران در طول يک سال گذشته در عرصه‌های مختلف بروز کرده است و هر بار مسئولان اين کشور سعی در کتمان آن و دامن نزدن به اين موضوع داشته‌اند.

حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران، نهم شهريورماه گذشته «ايجاد اختلافات داخلی ميان مسئولان کشور و بزرگ‌نمايی اختلاف سليقه‌ها» را از مهم‌ترين آسيب‌های فضای امنيتی اين کشور دانست و گفت: «دشمنان قسم‌خورده خارجی و داخلی تمام همت خود را مصروف راهبرد ايجاد و يا دامن زدن به اختلافات کرده‌اند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا به زودی وارد چهارگاه هم خواهیم شد و مردم می خوانند:
بادا بادا مبارک بادا...دادی دادی دادی به باد دادی،حکومت رو تو به باد دادی...

-- بدون نام ، Oct 28, 2010

ساز زدن و اواز خواندن و رقصیدن ِ این بزرگان ! در چنین وضعی تعجبی ندارد. این را از قدیم هم می دانستند که وقتی آب سر بالا برود غورباغه "ابو عطا" می خواند. متاسفانه در باره "ماهور" ضرب المثلی نداریم. ولی با ترکیب دولت فخیمه ، باید "چی توز" باشد که این دستگاه را بنوازد

-- یک مطرب ، Oct 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)